luni, 15 mai 2017
În așteptarea deciziilor comisiilor-raportoare din Senat, privind soarta pensiilor militarilor!
Vă readucem aminte că traseul legislativ al Proiectului de Lege-cadru privind salarizarea personalului din fonduri publice, poate fi urmărit aici (L111/2017). Proiect de lege a salarizării în care însă cca. 225 de inițiatori aparținând grupării politice PSD-ALDE, au introdus în mod pervers, un Art. 40 care nu are nicio legătură cu salarizarea, ci lovește în diverse pensii de serviciu, printre care și în ale militarilor. Efectul prevederilor articolului sunt de-a dreptul șocante pentru un stat pretins democratic, inițiatorii intenționând pur și simplu să suspende orice actualizare a pensiilor militarilor până la finele perioadei de implementare a noii legi a salarizării. Mai exact, până minim în anul 2022. Efectele sunt cunoscute în astfel de situații: neactualizarea pensiilor determină la modul real, o diminuare a puterii de cumpărare a persoanelor afectate. Și ceea ce este cel mai tragic, dacă în cazul unor beneficiari ai pensiilor de serviciu (magistratură, Curtea de Conturi, aeronautica civilă) - cunoscuți ca având pensii cu cuantumuri extrem de mari, diminuarea puterii de cumpărare prin neactualizarea pensiilor nu afectează și supraviețuirea, ei bine, în cazul militarilor situația stă cu totul altfel. Urmare pe de o parte a faptului că mare parte dintre militari beneficiază de pensii denumite de serviciu, dar care sunt de serviciu doar așa cu numele, întrucât cuantumurile pensiilor militare de stat sunt cu mult inferioare față de cuantumurile pensiilor de serviciu atribuite altor bresle. Urmare în pare parte a scăderii cu cca. 30% a cuantumurilor pensiilor militarilor față de cele stabilite inițial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin efectele Art. 40 din OUG nr. 57/2015. Pe de altă, trebuie să o spuneam și pe aia dreaptă: există suficienți de mulți pensionari proveniți și din armată care au stabilite cuantumuri atât de derizorii ale pensiilor lor militare, încât acestea se situează cu mult sub nivelul unor pensii provenite din sistemul public (în sistemul public nu există doar pensii de 700-1000 lei cum este acreditată ideea în mod propagandistic, ci și pensii de 10 000/20 000/ 30 000 stabilite unor răsfățați ai sistemului - de exemplu, din zona sistemului financiar, sau juridic, a regiilor de stat si în alte situatii). Asta ca să nu mai discutăm de veșnicele excepții la pensii de care beneficiază din plin personalul avocățesc și personalul preoțesc, care au privilegiul de a avea sisteme proprii de pensii - tot sisteme speciale sunt și acestea, categoriile menționate fiind scutite de a contribui la sistemul public, deși sunt frecvent situațiile în care și remunerațiile acestora provin tot de la bugetul de stat.
AVIZELE GUVERNULUI ȘI COMISIILOR DIN SENAT PRIVIND ART. 40
Pot fi consultate aici! Pe scurt, din șirul de avize existente pe marginea Proiectului de Lege-cadru privind salarizarea personalului din fonduri publice, doar 3 incriminează Art. 40 și solicită eliminarea lui. După cum urmează:
- avizul Consiliului Legislativ (a se vedea aici);
- avizul Comisiei de Apărare (a se vedea materialul precedent) - aviz care se referă punctual, la eliminarea prevederilor ce privesc pensiile militarilor;
- avizul Comisiei Juridice (a se vedea aici).
Mențiune importantă! Deși Comisia Juridică a propus eliminarea Art. 40, în motivarea efectuată, aceasta (comisia) se referă exclusiv la pensiile de serviciu ale magistraților. Lucru care ne determină să considerăm că membrii Comisiei Juridice au servit pe tavă comisiilor raportoare, mai exact în mod tacit și prin omisiune, să ia ce decizii doresc privind suspendarea actualizării tuturor celorlalte pensii de serviciu, inclusiv pe ale militarilor, doar de ale magistraților să nu se atingă. Existând premisa de a se repeta istoria din 2010, cand singurele pensii de serviciu neafectate, au fost cele ale magistratilor (și ale diverșilor asimilați, printre care și consilierii Curții de Conturi)!
Notă! Rugăm a nu interpreta că facem propagandă politică. Nu ne interesează doctrinele politice, în condițiile în care în ultimii 7 ani, toate taberele au lovit în militari, într-un mod sau altul! Trecând peste acest aspect, zona "R-26500 Elita" salutăm eforturile domnului senator Nicu Fălcoi, secretar în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din cadrul Senatului, ofițer în rezervă și fost pilot pe supersonice. Despre care am aflat de la diverși interlocutori că a susținut și susține cu fermitate, interesele personalului militar. De apreciat și atitudinea senatorului care a avut bunăvoința să intervină direct și printre noi - a se vedea intervențiile dumnealui din materialul anterior!
Notă! Rugăm a nu interpreta că facem propagandă politică. Nu ne interesează doctrinele politice, în condițiile în care în ultimii 7 ani, toate taberele au lovit în militari, într-un mod sau altul! Trecând peste acest aspect, zona "R-26500 Elita" salutăm eforturile domnului senator Nicu Fălcoi, secretar în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din cadrul Senatului, ofițer în rezervă și fost pilot pe supersonice. Despre care am aflat de la diverși interlocutori că a susținut și susține cu fermitate, interesele personalului militar. De apreciat și atitudinea senatorului care a avut bunăvoința să intervină direct și printre noi - a se vedea intervențiile dumnealui din materialul anterior!
![]() |
Situația doar din M.Ap.N., celelalte ministere/similare neobosindu-se cu informarea publicului |