Treceți la conținutul principal

OBSERVATII REFERITOARE LA POSTAREA DIN 4 IUNIE 2013 CU TITLUL “CONVOCAREA COMITETULUI DIRECTOR AL SCMD SI INFORMATII DE ULTIMA ORA

1. Avand in vedere titlul si primul paragraf, textul postat poate fi interpretat ca reprezentand convocarea in scris a CD in acceptiunea prevederilor art. 18 alin. (1) din Statutul SCMD si art. 13 alin. (2) din ROF.

1.1. Data de 13.06.2013 nu este “data limita…pentru votarea in Camera Deputatilor a Proiectului Legii reparatorii”. Conform datelor referitoare le darularea procedurii legislative pentru adoptarea de catre Camera Deputatilor a PL-x nr. 164/2013, 13.06.2013 este termenul de depunere a raportului de catre Comisia pentru munca si protectie sociala si a raportului de catre Comisia pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala. Abia dupa acest termen urmeaza inscrierea pe ordinea de zi a sedintei in plen pentru “votare”.

1.2. Formularea “presedintele SCMD si Biroul Operativ Central convoaca, in acord cu vicepresedintii din tara, Comitetul Director” nu este conform prevederilor art. 18 alin. (1-2) din Statut si art. 19 alin. (1) din ROF.


Extras Statut, Art. 18. (1) Comitetul Director se întruneste cel putin o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar la data stabilită de Biroul Operativ. Convocarea se face în scris sau telefonic cu cel putin 5zile înainte de data întrunirii.
(2) Biroul Operativ este format din presedintele si secretarul general al Sindicatului CMD. Biroul Operativ organizează si supervizează activitatea sindicatului pentru realizarea în bune conditii a hotărârilor Consiliului National al Reprezentantilor si ale Comitetului  Director.
Extras ROF, Art.19 (1) Biroul Operativ este organul care coordonează activitatea curentă a Sindicatului, în intervalul dintre şedinţele CD şi este format din Preşedintele şi Secretarul General al Sindicatului.

Astfel, convocarea nu poate si facuta de presedinte si BO Central, ci de catre BO Central, format din presedinte si secretarul general.

1.3. Avand in vedere prevederile art. 19 alin. (2) si art. 20 lit. e) din ROF, pentru convocarea CD, era mai corect sa se precizeze sedinta BO (data sedintei, eventual numarul procesului verbal) in care s-a stabilit “masura” planificarii datei si ordinii de zi a sedintei CD din 14.06.2013.

Extras ROF:
 Art.19 (2) În exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul Operativ stabileste măsuri.
Art.20 Biroul Operativ are următoarele atribuţii:
e) planifică data si ordinea de zi a sedintelor CD;

1.4. Aprecierile din paragraful 3 sunt neintemeiate deoarece, conform datelor referitoare la derularea procedurii legislative pentru adoptarea de catre Camera Deputatilor a PL-x nr. 164/2013, termenul de depunere a amendamentelor la cele doua comisii care depun rapoarte este 04.06.2013 (respectiv pana la orele 24 ale acestei zile).

2. Conform prevederilor art. 13 alin. (2) din ROF, convocarea CD “se face in scris sau telefonic, de catre Secretarul General”. Prin urmare, textul postat, daca reprezinta convocarea CD, nu poate fi al BO Central.

            Avand in vedere aceste observatii, apelul la ce este “statutar” facut in “Scrisoare de suflet” adresata doamnei Senator Cristiana Anghel si prevederile art. 27 lit. a) din ROF potrivit carora Secretarul General are printre atributii si asigurarea funcţionarii tuturor componentelor structurii organizatorice şi urmărirea respectarii Statutului, a ROF-ului si a deciziilor CD, rog sa se faca modificarile si/sau precizarile necesare cu privire la semnificatia si continutul textului in discutie.

Lt.col.(r) Lesnic Costel-membru al Compartimentului juridic al SCMD-Filiala Slobozia


           

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar