Treceți la conținutul principal
OBIECT DECIZIILE DE REVIZUIRE IN BAZA OUG. 1/2011 EMISE IN ANUL 2013

1. Noul model de contestatie la care se face referire in postarea Departamentului Juridic de vineri, 05.07.2013, a fost modificat si completat. Modelul poate fi solicitat la sediul filialei (vezi si postarea din 08.07.2013 de pe Filiala Satu Mare).

2. Dupa caz, contestatia se poate completa si cu aspectele de mai jos: 

2.1. Pentru cazul celor care, dupa intrarea in vigoare a OUG. 1/2011, nu au formulat nicio cerere de recalculare sau revizuire, nici chiar pentru acordarea drepturilor pentru vechimea realizata dupa trecerea in rezerva ca urmare a pensionarii:

   Nelegalitatea “Deciziei nr. _____privind revizuirea pensiei in baza OUG nr. 1/2011”, emisa la _______.2013.       
Conform art. 1 din OUG. 1/2011, pensia mea putea sa fie revizuita, din oficiu, cel mai tarziu pana la data de 31.12.2011, pe baza datelor necesare revizuirii transmise la casa de pensii sectoriala de catre institutiile precizate in articol, cel mai tarziu pana la 31.10.2011.
Conform art. 2 din OUG. 1/2011, pensia imi mai putea fi revizuita la cererea mea, pe baza actelor doveditoare prezentate de mine.
Cum de la intrarea in vigoare a OUG. 1/2011 si pana la data emiterii deciziei contestate, eu nu am formulat nicio cerere de revizuire, rezulta ca aceasta decizie a fost emisa din oficiu. Avand in vedere termenele prevazute de art. 1 din OUG. 1/2011, decizia privind revizuirea, din oficiu, a pensiei mele in baza acestei ordonante, emisa la ____.2013, este nelegala.
Decizia emisa la ______.2013 nu putea solutiona eventuala situatie de acordare gresita a unor conditii de munca  deoarece este emisa in baza OUG. 1/2011 care nu are prevederi in acest sens. Daca, prin decizia contestata prin prezenta, s-a dorit solutionarea situatiei de mai sus, este evidenta nelegalitatea deciziei deoarece, la  _____.2013, sunt aplicabile alte dispozitii cuprinse in Legea nr. 263/2010.
2.2. Pentru cazul celor care au depus, in NOV-DEC 2010, Adeverinta emisa de CMJ si recalcularea in baza L. 119/2010 s-a facut exclusiv prin utilizarea salariului mediu brut pe economie:
Nelegalitatea Deciziei nr. ____/_____.2013 ca urmare a faptului ca pensia mea nu face obiectul revizuirii, din oficiu, in baza OUG. 1/2011, neincadrandu-se in prevederile art. 1 alin. (1) din aceasta.
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG. 1/2011 Pensiile prevăzute la <LLNK 12010   119 10 202   1 43>art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, pentru care la determinarea punctajului mediu anual s-a utilizat salariul mediu brut pe economie, potrivit art. 5 alin. (4) din aceeaşi lege, se revizuiesc, din oficiu, cel mai târziu până la data de 31 decembrie 2011, pe baza actelor doveditoare ale veniturilor realizate lunar de beneficiari.”

Din acest text rezulta ca, pentru revizuirea din oficiu a categoriilor de pensii precizate, conditia este ca, anterior intrarii in vigoare a OUG. 1/2011(deci la recalcularea in baza L. 119/2010), la determinarea punctajului mediu anual, utilizarea salariului mediu brut pe economie sa se fi  facut potrivit art. 5 alin. (4) din Legea nr. 119/2010.

Conform art. 5 alin. (4) din Legea 119/2010, „In cazul pensiilor prevazute la alin. (1), pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare si pentru care nu pot fi dovedite venituri de natura salariala, la determinarea punctajului mediu anual se utilizeaza salariul mediu brut pe economie din perioadele respective.”
Prin urmare, salariul mediu brut  pe economie se utilizeaza numai daca nu pot fi dovedite venituri de natura salariala acest lucru fiind indeplinit numai in doua situatii:
 -cand nu s-au depus documentele doveditoare in termenul legal, caz in care se utilizeaza exclusiv salariul mediu brut pe economie;
-cand documentele doveditoare depuse in termenul legal sunt incomplete, caz in care salariul mediu brut pe economie se utilizeaza numai pentru perioadele lipsa, fiind exclusa utilizarea exclusiva a salariului mediu brut pe economie.
La _____.12.2010, deci in termenul legal, am depus la MApN-Directia Financiar-Contabila-Sectia pensii militare, ca document doveditor, Adeverinta nr. ____ din ____.2010, emisa de CMJ_____.
Cu toate acestea, desi salariul mediu brut pe econonie se putea utiliza numai pentru perioadele lipsa din adeverinta precizata mai sus, recalcularea pensiei mele s-a facut exclusiv prin utilizarea salariului mediu brut pe economie, ceea ce reprezinta evident incalcarea prevederilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 119/2010.
Prin urmare, nefiind indeplinita conditia  ca utilizarea salariului mediu brut pe economie sa se faca potrivit art. 5 alin. (4) din Legea nr. 119/2010, pensia mea, stabilita prin incalcarea acestor prevederi, nu poate fi revizuita, din oficiu, in baza OUG. 1/2010.
Pe cale de consecinta, decizia de revizuire contestata este nelegala deoarece, pentru pensia care face obiectul revizuirii, stabilirea punctajului mediu anual utilizand salariului mediu brut pe economie nu s-a facut potrivit art. 5 alin. (4) din Legea nr. 119/2010.
Din aceleasi motive, toate deciziile de revizuire a pensiei mele in baza OUG. 1/2011, sunt nelegale.
2.3. Cu privire la recunoscut gradul militar prin inscrierea acestuia inaintea numelui
Conform reglementarilor in vigoare, gradul militar precede numele titularului. In textul deciziei de revizuire nu se respecta aceasta norma, iar inscrierea gradului cu caractere ingrosate intr-una din rubricile deciziei, nu reprezinta recunoasterera gradului la momentul emiterii ei deoarece rubrica respectiva cuprinde informatii referitoare  la data trecerii in rezerva.
Pentru sustinere, invoc Decizia civila a CAB, pronuntata la 18.09.2012 in Dosarul nr. 3600/98/2011, prin care admite recursul, modifica în tot sentinta recurata admitand cererea si obligand parata Casa de Pensii Sectoriala a MApN sa modifice decizia de pensie a reclamantului, in sensul ca numele reclamantului sa fie precedat de gradul militar avut de acesta.

Lt.col.(r) Lesnic Costel-membru al Compartimentului Juridic, SCMD-Filiala Slobozia

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a...
  joi, 9 septembrie 2021   03 -04 septembrie 2021 -  Oarda ( Jud.Alba ) Concluzii si Masuri rezultate in urma Deciziilor Comitetului Director al SCMD    Vicepresedinte CD Coordonator Filiale SCMD MUNTENIA COMUNICAT Camarazi din Filialele SCMD  MUNTENIA,                                                                                                                           Intrunit statutar la Oarda (jud. Alba), CD al SCMD a analizat consecintele masurilor antiromanesti, luate exclusiv in interes strain, de guvernele succescive ale  imposturii si tradarii nationale, cu ...
  DOCUMENT! Raportul care aruncă în aer Ministerul Apărării! Se mai miră cineva de ce l-au decorat atâta americanii pe generalul Ciucă? Publicăm astăzi o primă parte din raportul contrainformativ absolut incendiar care arată specialiștilor și românilor de rând deopotrivă ce se ascunde de fapt în spatele operațiunii de înzestrare a Armatei Române! Proces mai mult decât binevenit, dacă nu am înlocui ruginiturile noastre cu ale altora! Dar pe bani mulți, mai mulți decât s-a pomenit în orice caz instrumentat până acum de către Direcția Națională Anticorupție până și în vremurile sale de glorie. Piranha 5 stau degeaba, că nu au muniție de 30mm ca să efectueze trageri! Numai că de această dată ditamai procurorii anticorupție, ofițeri de informații și demnitari români, indiferent de culoarea lor politică sau structura din care fac parte nu mai au niciun pic ”de sânge în instalație” pentru a raporta măcar mai departe detaliile absolut halucinante din documentul contrainformativ intrat, log...