Treceți la conținutul principal

miercuri, 20 noiembrie 2013

O nouă lege a pensiilor militare va fi adoptată in acelaşi "pachet legislativ" alături de noul statut al militarilor activi şi de statutul militarilor in rezervă!

Sursa: http://r-26500.blogspot.ro/2013_11_01_archive.html
Acest fapt este afirmat de mai mult timp de colegii noştri militari activi, iar in seara zilei de 07.11.2013ministrului apărării M. Duşa a confirmat in interviul acordat jurnalistului Rares Bogdan la Realitatea TV, faptul că chiar aşa va fi. Ministrul si-a exprimat speranta ca acest lucru se va intampla in actuala sesiune parlamentara. Ce a mai afirmat concret ministrul Dusa in afara de faptul ca legea pensiilor militare va intra doar "la pachet" cu noul statut al militarilor si cu statutul rezervistului si in afara de faptul ca nutreste sperante? Ceva in genul ca legea pensiilor militare e undeva pe traseu -  probabil pentru "imbunatatiri", pe la "niste ministere". E clar ca pana trece de Finante, va mai curge cel putin o sesiune parlamentara daca nu un intreg ciclu electoral. Emisiunea completă poate fi vizionată aici! 

Trecem peste unele inadvertente ale ministrului (care in fapt a admis cu onestitate ca nu este militar, condiderandu-se doar un simplu administrator al ministerului) si care referindu-se la cererile actuale ale unor tineri de a se incorpora ca soldati/gradati profesionisti, a precizat ca in parte acestea sunt satisfacute si in urma inlocuirii prin pensionare a soldatilor/gradatilor profesionisti, dar care in realitate pleaca din armata direct in somaj, neavand drept de pensie. Trecem si peste termenul de adoptare si care dupa cum se observa este relativ intrucat depinde de politic.

Ceea ce trebuie retinut este faptul ca ai nostri colegi din M.Ap.N. intentioneaza ca schimbarea legislatiei pentru militari sa aiba loc la "pachet legislativ". Sintagma "pachet legislativ" este binecunoscuta generatiilor NATO. Dupa integrarea Romaniei in NATO, zeci si sute militari de cariera, au beneficiat de  instruire in domeniul managementului carierei militare sub autoritatea diverselor state NATO, in special a armatei S.U.A. "Pachetul legislativ" este un ansamblu de legi care reglementeaza o cariera militara, de la inceput la sfarsit. O cariera militara nu include doar privatiunle unui serviciu activ asa cum au considerat "maidanezii" nostri politici, ci mult mai mult. O cariera militară
începe o dată odată cu recrutarea, include serviciul militar activ, include o lege de salarizare, serviciul militar in rezervă, dreptul de pensie militară şi se încheie numai în momentul in care văduva militarului trece in cealaltă viaţă. 
După cum a afirmat si ministrul Dusa, promovarea "pachetului legislativ" are un scop bine definit: sa creeze o asemenea stabilitate in privinta militarilor, incat nimeni sa nu mai indrazneasca vreodata sa arunce cu noroi in armata asa cum s-a intamplat in anul 2011 sau cu alte ocazii, chiar si acum. Asadar, pachetul exista si cuprinde in mod cert noul statul al militarilor, statutul rezervistului si legea pensiilor militare. Mai lipseste o lege specifica de salarizare,  dar nici nu este exclus ca aceasta sa fie in vreun proiect pe undeva. Iar M.Ap.N. asteapta ca initiativa M.Ap.N. sa fie luata in seama si de politicieni. Pana atunci, nu ne ramane decat sa facem supozitii privind conexiunile din "pachetul legislativ", dar si despre posibila opozitie a politicienilor sau a altor cetateni care tot blameaza armata. 

Initiativa de a se adopta o lege a pensiilor militare la "pachet legislativ" este binevenita din mai multe motive:
  • La fel ca in S.U.A. (alte state), orice militar trebuie sa cunoasca inca de la recrutare, ce drepturi si ce obligatii are. La aceasta ora, pe site-ul M.Ap.N. tinerii sunt incurajati sa urmeze o cariera militara fara ca ministerul sa poate prezenta nici un argument concret de ce trebuie sa si faca acest lucru. Din contra, ministerul ascunde prin "omisiune" faptul ca in conditiile acelorasi legi de salarizare si de pensionare precum ceilalti cetateni, este cea mai neinspirata optiune sa te "inhami" la o cariera militara, descoperind pe parcurs faptul ca in armata nu esti remunerat la "tarif orar" si nu ti se aplica Codul Muncii precum celorlalti cetateni, esti obligat sa prestezi munca nenormata si neplatita oricand, plus interdictiile din statut privind dreptul la munca, la o cariera complementara sau asupra altor drepturi cetatenesti, plus obligatiile de a fi dislocat de la Bucuresti la M. Ciuc sau de la Botosani la Constanta ori de cate ori patria o cere. Plus si plus, incat in conditiile acelorasi legi de salarizare si de pensionare precum cetatenii civili, doar un om neinformat mai poate opta pentru o cariera militara.
  • "Pachetul legislativ" va trebui sa contina un contract ferm incheiat intre militar si stat si care pentru a nu se repeta istoria din 2011, trebuie sa contina obligatii clare ale statului in cazul nerespectarii propriului contract.  
  • Un "pachet legislativ" incluzand statutul militarilor activi, statutul militarilor in rezerva si legea pensiilor militare, va realiza in sfarsit, o conexiune "contrastanta" intre privatiunile unui serviciu militar comparativ cu drepturile cetatenilor civili, precum si modul de compensare a respectivelor privatiuni, intrucat nu pot exista privatiuni fara compensatii decat numai in lagare. 
  • Cu ocazia promovarii "pachetului legislativ", orice opozant al pensiilor militare va putea observa ca atunci cand sunt in rezerva, militarii nu sunt pensionari obisnuiti, ci cetateni care au inca atributii militare. De aceea, in pachet este automat necesar si includerea statutui rezervistului. Acest statut va impune cu certitudine si obligatii concrete ale rezervistilor care vor realiza astfel diferenta fundamentala dintre un pensionar civil si unul militar. Este situatia in care nimeni dintre opozantii armatei nu va mai avea vreun motiv sa invoce "contributivitatea" si alte "egalitarisme" stupide intre pensionarii civili si cei militari. Opozantilor care nu le convine situatia, nu au varianta decat sa isi trimita parintii sau bunicii la concentrare alaturi de rezervistii militari si abia apoi sa deschida gura. Nu trebuie sa fi fost militari, sunt destule activitati in slujba patriei care nu necesita cunostinte militare, de exemplu pot sa stranga porumbul in Baragan sau sa curete sosele de zapada!
In sfarsit, cei din generatiile mai recente cunoastem destule amanunte tehnice despre cum ar trebui sa arate continutul "pachetului legislativ"! Cu referire strict la pensiile militare, este de asteptat ca acesta va cuprinde o serie de elemente din Legea nr. 164/2001. Daca Legii nr. 164/2001 i se poate reprosa ceva esential, este doar faptul ca legea a permis obtinerea unei pensii militare in urma unei vechimi hibride - parte in sistemul militar, parte in sistemul civil. Eliminarea acestei "orientari", in sensul ca pensie militara trebuie acordata doar pentru vechimea in serviciul militar, iar pentru vechimea intr-un domeniu civil trebuie acordata o a 2-a pensie civila dupa regulile sistemului civil, va permite un curs firesc al carierei militare. 

In concluzie, pachetul legislativ exista si indiferent ce afirma unii si altii, conceptul apartine militarilor activi ai generatiilor NATO si acesta este benefic 100% militarilor de cariera! In legatura cu ceea ce a mai aparut pe diverse surse care au aruncat pe piata maculatura sustind ca aceea va fi viitoarea lege a pensiilor militare, acum pe cinstite: proiectele acelea sunt la ani-lumina departare de ceea ce au invatat militarii romani ai generatiilor NATO despre cariera militara, incluzand sistemul de pensii militare!  

Raman vreo 3 necunoscute (in afara de multe altele, pe primul loc fiind himera privind un termen de implementare):

- daca militarii activi au forta sa trezeasca politicienii "mioritici", astfel incat ultimii sa implementeze "pachetul legislativ" propus de militarii de cariera;
- daca "pachetul legislativ" va suferi modificari de substanta in urma interventiilor politice;

Si a 3-a! Cei in rezerva, cunoastem ca am avut si avem inca niste "clantai" in randurile noastre. Putini, obscuri, dar foarte perversi. Acestia au sprijinit politicul in 2010 la desfiintarea pensiilor militare! Nu ar fi fost posibila desfiintarea pensiilor militare fara lobby-ul facut de acestia pe langa portocalii si U.N.P.R. Cum necum, si-au calculat ca pensiile lor ar fi fost nu cu 2%- 5%-10% mai mari (stim ca nimeni din armata nu a fost impresionat de astfel procente), ci de 3-4-5 ori mai mari, daca nu li s-ar calcula pensiile raportate la ultima solda, ci la venituri. Aceste specimene care au fost in fapt "salariati de lux" in zone obscure armatei si nefiind militari decat cu numele, au devenit din nou active. Ce specimene puteau avea in armata venituri mai mari de 5-10 ori decat solda, astfel incat sa considere solda maruntis si sa renunte la pensia militara egala cu ultima solda, in favoarea uneia contributive? Stim acum ca "specimenele" se regasesc in fosta Lege nr. 138/1999 a salarizarii. Ce se intampla acum? Specimenele in cauza nu au nicio sansa sa "altereze" in mod direct conceptul militarilor activi, de aceea "bantuie" preventiv din nou pe langa politicieni. Isi fac iar calcule ca in 2011 cand au sustinut daramarea legii pensiilor militare: daca nu ies pe plus - sunt contra pachetului legislativ, daca ies pe plus - sunt de acord cu el. Este vorba despre cateva sute de  "clantai" - nu sunt foarte multi. Si care la acest moment au ajuns la concluzia ca "pachetul legislativ" nu trebuie promovat intrucat nu prea este in favoarea lor! Referitor la cele mentionate si in atentia tuturor rezervistilor de buna credinta! Nu trebuie sa ne stresam nici macar sa ii identificam pe "clantai", nu ne foloseste la nimic. Cel mai bine este sa ii izolam si sa ii lasam sa piara pe limba lor. Cum? Pachetul legislativ trebuie sa ramana asa cum l-au conceput militarii activi! Nu trebuie sa ne impiedicam de acei "clantai" aflati in rezerva si carora (iar) nu le convin pensii militare. Pentru a scapa de acestia,  cea mai simpla posibilitate este de a li se crea optiunea legala de a-si alege daca vor sa ramana cu pensii contributive ca acum sau cu pensii militare conform pachetului legislativ. Daca reusim sa ii convingem pe politicieni sa introduca acest principiu al optiunii, scapam in mod natural si pe veci de toti "clantaii" si altfel putem sa ii sprijinim si noi pe militarii activi sa isi atinga scopul. In caz contrar, o s-o "târâim" inca mult si bine pana va fi adoptat pachetul legislativ! 
 
Materialul a fost preluar de pe site-ul SCMD Sector 6  
 
Publicat de secretarul Filialei
 Craciunescu Dumitru

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor