E NOATEA MINȚII.
OARE MAI SUNTEM NOI ÎN ACEASTĂ ȚARĂ BINECUVÂNTATĂ .??????????
CÂND FOSTUL PREMIER ROMAN ESTE ÎNTREBAT : "" DE CE SPUS CĂ INDUSTRIA ROMÂNEASCĂ ESTE UN MORMAN DE FIARE VECHI , DE CE A PRIVATIZAT UZINELE TRACTORU DE LA BRAȘOV SAU FOSTUL I. M.G.B ""., O DĂ COTITĂ PE STICLĂ ,SPUNÎND CĂ ÎN CONDIȚIILE ASTEA NU SE POATE PURTA UN DIALOG.
NE MAI REVENIM.??????????
NU UITAȚI CĂ VIN ALEGERILE .
CU CE NE MAI MINT , CA SĂ LE DĂM VOTURILE NOASTRE. ???????????
ÎN ACESTĂ PERIOADĂ TOȚI ÎȘI ADUC AMINTE DE NOI , DUPĂ CARE ,POTOPUL .
UN BUN PRIETEN SPUNEA : PRIN ȘTAMPILA DE VOT NICI GLONȚUL ȘI NICI BOMBA ATOMICĂ NU TRECE. . DA.DACĂ MERGEM SĂ VOTĂM ȘI PE CINE ANUME DELEGĂM SĂ NE REPREZINTE.
SĂ AUZIM NUMAI DE BINE ȘI SĂ FIE PACE.
Fost secretar de stat, director la Institutul de Economie al Academiei Române
Prof. dr. Constantin Ciutacu:
“Clasa politică apare ca un veritabil detaşament al legiunii străine”
În 1989, infrastructura industrială situa România în primele 10 ţări din Europa” .Putem spune că începusem să ne integrăm acceptabil cu economiile mari ale lumii.
- Exista platforma Pipera, creată de francezi, unde se construiau calculatoare.
-Autocamioanele şi autobuzele fabricate la Braşov şi Bucureşti erau patente germane.
-Avioanele Rombac erau cumpărate de la englezi.
- Locomotivele de la Electroputere Craiova erau patent elveţian.
-La Reşiţa se fabricau motoare de vapoare după licenţa Renk din Germania.
-Centrala nucleară de la Cernavodă provenea din Canada.
-România era a treia ţară din lume, după SUA şi Japonia, care fabrica anvelope gigant pentru autobasculante de peste 110 tone.
- Doar două ţări din lume făceau şuruburi cu bile: România şi Japonia. Acestea se foloseau în industria nucleară şi aerospaţială.
În 1990, Petre Roman a afirmat că industria românească era un „morman de fiare vechi”. Ce am avut şi ce am pierdut în ultimii 25 de ani, domnule ministru?
A fost cea mai nefericită declaraţie de politician de după 1989, care ne urmăreşte până azi. Referindu-se la industrie, că e de dat la fier vechi, fostul prim-ministru dorea să spună lumii că întreaga economie a României comuniste nu merita doi bani. Ca să combatem această viziune, cităm date statistice la întâmplare, din diferite domenii:
- România producea 14 milioane de tone de oţel în 1985; azi, doar 3 milioane.
-Producea 400.000 tone de aluminiu. Azi produce pe jumătate.
- produceam 19 milioane de kilowaţi, faţă de 700.000 kilowaţi, cât producem în prezent.
-Ieşeau pe poarta fabricilor 1.600 de excavatoare în 1980; niciunul azi.
-Ieşeau 71.000 de tractoare; niciunul azi (am construit fabrici de tractoare în Egipt şi Iran, care funcţionează şi acum, în timp ce în România au murit).
- Fabricam 600 de vagoane de pasageri pe an în 1984; azi, niciunul.
-Cât despre vagoanele de marfă, construiam 14.000 de bucăţi pe an; azi, abia 800
-În fine, produceam 144 de nave de tonaje diferite; azi, după cum se ştie, nu mai producem niciuna.
-Sticlăria e prăbuşită. Săpunul a dispărut (Palmolive a plecat).
- De altfel, potrivit statisticii oficiale, după anul 2000, au fost exportate 50 de milioane de tone de „fier vechi”, „deşeuri” de cupru, aluminiu şi alte neferoase, în valoare de peste 10 miliarde de euro!. Am exportat lemn brut în valoare de peste 8 miliarde de euro, şi alte produse brute (cereale, fructe, animale vii etc.) în valoare de alte 5 miliarde de euro! Prelucrarea acestora în România ar fi însemnat crearea a milioane de locuri de muncă!
-în domeniul petrolului: România producea 13 milioane de tone de petrol în 1970, şi numai… 6 milioane azi. Suspect. Cineva nu raportează corect să nu plătească redevenţe. Petrolul se scoate mult şi se rafinează în alte ţări
-Înainte de 1989, produceam 8,5 milioane de tone de motorină, şi mai producem doar 2 milioane.
-Produceam 10 milioane de tone de păcură. Nu mai producem nimic.
-Produceam 500.000 de tone de uleiuri minerale. Azi, nimic. –
-Nici distribuţia gazelor nu mai este a noastră. ,
-A dispărut întreg sectorul industriei de textile, confecţii, tricotaje (filaturi, ţesătorii, fabrici de stofă şi postavuri, întreprinderi de pielărie şi încălţăminte, toate concepute într-un sistem integrat);
- a fost închis sectorul agroalimentar (36 fabrici de zahăr, fabricile de ulei, de preparate din carne, de lapte şi produse lactate, zeci de fabrici de nutreţuri combinate etc.);
-nu mai sunt majoritatea fabricilor din industria lemnului şi mobilei, din industria cimentului, a lacurilor şi vopselelor, a medicamentelor, din sectorul construcţiilor de maşini, al exploatărilor miniere de feroase şi neferoase, de cărbune etc.;
- s-au desfiinţat întreprinderile agricole de stat şi cele de mecanizare a agriculturii, staţiunile de cercetări agricole şi, în general, marea majoritate a institutelor de cercetare-proiectare;
-au dispărut industria electronică, electrotehnică, de mecanică fină, optică, automatizări etc.
-Baza naţională de soiuri de plante şi rase de animale a fost pulverizată
-România nu mai are un pachet naţional de seminţe, soiuri, hibrizi, de culturi cerealiere, plante tehnice, legume etc.
-A fost distrus aproape în totalitate sistemul de irigaţii, construit prin îndatorarea dureroasă de la Banca Mondială, pentru a cărei plată românii au contribuit zeci de ani;
-au fost abandonate programele de combatere a eroziunii solului, de îndiguiri şi desecări, dar şi cele de irigaţii în curs (canalul Siret-Dunăre sau Bucureşti-Dunăre).
- Întreaga economie naţională a fost pur şi simplu pulverizată şi lăsată fără nicio logică structurală.
Treptat, România s-a transformat într-un paradis al multinaţionalelor care controlează industria, agricultura, transporturile, construcţiile, comerţul, sectorul financiar-bancar etc. şi care îşi promovează interesul propriu
OARE MAI SUNTEM NOI ÎN ACEASTĂ ȚARĂ BINECUVÂNTATĂ .??????????
CÂND FOSTUL PREMIER ROMAN ESTE ÎNTREBAT : "" DE CE SPUS CĂ INDUSTRIA ROMÂNEASCĂ ESTE UN MORMAN DE FIARE VECHI , DE CE A PRIVATIZAT UZINELE TRACTORU DE LA BRAȘOV SAU FOSTUL I. M.G.B ""., O DĂ COTITĂ PE STICLĂ ,SPUNÎND CĂ ÎN CONDIȚIILE ASTEA NU SE POATE PURTA UN DIALOG.
NE MAI REVENIM.??????????
NU UITAȚI CĂ VIN ALEGERILE .
CU CE NE MAI MINT , CA SĂ LE DĂM VOTURILE NOASTRE. ???????????
ÎN ACESTĂ PERIOADĂ TOȚI ÎȘI ADUC AMINTE DE NOI , DUPĂ CARE ,POTOPUL .
UN BUN PRIETEN SPUNEA : PRIN ȘTAMPILA DE VOT NICI GLONȚUL ȘI NICI BOMBA ATOMICĂ NU TRECE. . DA.DACĂ MERGEM SĂ VOTĂM ȘI PE CINE ANUME DELEGĂM SĂ NE REPREZINTE.
SĂ AUZIM NUMAI DE BINE ȘI SĂ FIE PACE.
Fost secretar de stat, director la Institutul de Economie al Academiei Române
Prof. dr. Constantin Ciutacu:
“Clasa politică apare ca un veritabil detaşament al legiunii străine”
În 1989, infrastructura industrială situa România în primele 10 ţări din Europa” .Putem spune că începusem să ne integrăm acceptabil cu economiile mari ale lumii.
- Exista platforma Pipera, creată de francezi, unde se construiau calculatoare.
-Autocamioanele şi autobuzele fabricate la Braşov şi Bucureşti erau patente germane.
-Avioanele Rombac erau cumpărate de la englezi.
- Locomotivele de la Electroputere Craiova erau patent elveţian.
-La Reşiţa se fabricau motoare de vapoare după licenţa Renk din Germania.
-Centrala nucleară de la Cernavodă provenea din Canada.
-România era a treia ţară din lume, după SUA şi Japonia, care fabrica anvelope gigant pentru autobasculante de peste 110 tone.
- Doar două ţări din lume făceau şuruburi cu bile: România şi Japonia. Acestea se foloseau în industria nucleară şi aerospaţială.
În 1990, Petre Roman a afirmat că industria românească era un „morman de fiare vechi”. Ce am avut şi ce am pierdut în ultimii 25 de ani, domnule ministru?
A fost cea mai nefericită declaraţie de politician de după 1989, care ne urmăreşte până azi. Referindu-se la industrie, că e de dat la fier vechi, fostul prim-ministru dorea să spună lumii că întreaga economie a României comuniste nu merita doi bani. Ca să combatem această viziune, cităm date statistice la întâmplare, din diferite domenii:
- România producea 14 milioane de tone de oţel în 1985; azi, doar 3 milioane.
-Producea 400.000 tone de aluminiu. Azi produce pe jumătate.
- produceam 19 milioane de kilowaţi, faţă de 700.000 kilowaţi, cât producem în prezent.
-Ieşeau pe poarta fabricilor 1.600 de excavatoare în 1980; niciunul azi.
-Ieşeau 71.000 de tractoare; niciunul azi (am construit fabrici de tractoare în Egipt şi Iran, care funcţionează şi acum, în timp ce în România au murit).
- Fabricam 600 de vagoane de pasageri pe an în 1984; azi, niciunul.
-Cât despre vagoanele de marfă, construiam 14.000 de bucăţi pe an; azi, abia 800
-În fine, produceam 144 de nave de tonaje diferite; azi, după cum se ştie, nu mai producem niciuna.
-Sticlăria e prăbuşită. Săpunul a dispărut (Palmolive a plecat).
- De altfel, potrivit statisticii oficiale, după anul 2000, au fost exportate 50 de milioane de tone de „fier vechi”, „deşeuri” de cupru, aluminiu şi alte neferoase, în valoare de peste 10 miliarde de euro!. Am exportat lemn brut în valoare de peste 8 miliarde de euro, şi alte produse brute (cereale, fructe, animale vii etc.) în valoare de alte 5 miliarde de euro! Prelucrarea acestora în România ar fi însemnat crearea a milioane de locuri de muncă!
-în domeniul petrolului: România producea 13 milioane de tone de petrol în 1970, şi numai… 6 milioane azi. Suspect. Cineva nu raportează corect să nu plătească redevenţe. Petrolul se scoate mult şi se rafinează în alte ţări
-Înainte de 1989, produceam 8,5 milioane de tone de motorină, şi mai producem doar 2 milioane.
-Produceam 10 milioane de tone de păcură. Nu mai producem nimic.
-Produceam 500.000 de tone de uleiuri minerale. Azi, nimic. –
-Nici distribuţia gazelor nu mai este a noastră. ,
-A dispărut întreg sectorul industriei de textile, confecţii, tricotaje (filaturi, ţesătorii, fabrici de stofă şi postavuri, întreprinderi de pielărie şi încălţăminte, toate concepute într-un sistem integrat);
- a fost închis sectorul agroalimentar (36 fabrici de zahăr, fabricile de ulei, de preparate din carne, de lapte şi produse lactate, zeci de fabrici de nutreţuri combinate etc.);
-nu mai sunt majoritatea fabricilor din industria lemnului şi mobilei, din industria cimentului, a lacurilor şi vopselelor, a medicamentelor, din sectorul construcţiilor de maşini, al exploatărilor miniere de feroase şi neferoase, de cărbune etc.;
- s-au desfiinţat întreprinderile agricole de stat şi cele de mecanizare a agriculturii, staţiunile de cercetări agricole şi, în general, marea majoritate a institutelor de cercetare-proiectare;
-au dispărut industria electronică, electrotehnică, de mecanică fină, optică, automatizări etc.
-Baza naţională de soiuri de plante şi rase de animale a fost pulverizată
-România nu mai are un pachet naţional de seminţe, soiuri, hibrizi, de culturi cerealiere, plante tehnice, legume etc.
-A fost distrus aproape în totalitate sistemul de irigaţii, construit prin îndatorarea dureroasă de la Banca Mondială, pentru a cărei plată românii au contribuit zeci de ani;
-au fost abandonate programele de combatere a eroziunii solului, de îndiguiri şi desecări, dar şi cele de irigaţii în curs (canalul Siret-Dunăre sau Bucureşti-Dunăre).
- Întreaga economie naţională a fost pur şi simplu pulverizată şi lăsată fără nicio logică structurală.
Treptat, România s-a transformat într-un paradis al multinaţionalelor care controlează industria, agricultura, transporturile, construcţiile, comerţul, sectorul financiar-bancar etc. şi care îşi promovează interesul propriu