Treceți la conținutul principal

 

vineri, 8 ianuarie 2021

 

AMENDAMENTE LA PLX 199/2020

-         In atentia tuturor membrilor si aliatilor S.C.M.D. –

 

Doamnelor si domnilor,

Va trimitem alaturat forma aflata la Comisia de Aparare a Camerei Deputatilor, a ”Tabelului comparativ Plx 199/2020”. Este rezultatul final al negocierilor purtate timp de 8 luni in comisiile parlamentare de Aparare cu reprezentantii M.Ap.N., d-nii Balu si Rosu, care au pretins, de fiecare data, ca promoveaza doleantele ”structurilor asociative” ale rezervistilor.

Va precizam ca amendamentele M.Ap.N. (asa-zisa ”Legea Ciuca”) se afla pe coloana 3, centrala.

Amendamentele sustinute de S.C.M.D., vizand revenirea la textul promulgat al Legii 223/2015, si de la care nu mai acceptam renuntarea nici macar la o virgula, se afla pe coloana 5 (cu rosu). Ele au fost initiate, legal si procedural, la Senat, de domnii senatori Stefan Mihu si Tit-Liviu Brailoiu iar la Camera Deputatilor de domnii deputati Radu Babus, George Visan, Mihai Weber, Adrian Solomon, Doru Caprar si Dumitru Lupescu.

Va rugam sa sustineti aceste amendamente de revenire la textul initial al Legii 223/2015, pe langa toti deputatii si senatorii actualului Legislativ, indiferent de culoare politica.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26

Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 6 din 07.01.2021

                                                                                                      

 

CATRE

 

AVOCATUL POPORULUI

 

Doamna Renate WEBER

 

Stimata doamna Avocat al Poporului,

 

Subscrisul Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), se numara printre protestatarii fata de emiterea, neprocedurala, de catre Guvernul Romaniei a OUG nr. 226/30.12.2020.

In fapt, consultate in ziua de 29 decembrie 2020 la Ministerul Finantelor Publice de catre dl. secretar de stat Gyorgy Attila, presedintele Comisiei de Dialog Social, sindicatele au protestat virulent fata de aruncarea crizei exclusiv pe seama salariatilor si pensionarilor, invocand si unele aspecte de neconstitutionalitate si discriminatorii ale ”proiectului de OUG privind unele masuri fiscal-bugetare…”, aspecte care nu apar in textul Premierului privind Minuta incheiata. Mai mult, proiectul a fost adoptat pe 30.12.2020, adica exact in ziua in care CES a luat, cu 2/3 din voturi, hotararea de RETURNARE a lui pentru reformularea articolelor, in sensul solicitarii sindicatelor.

In ceea ce ne priveste, S.C.M.D. acuza discriminarea tuturor rezervistilor (ale caror pensii militare de stat sunt, oricum, inghetate din 2017, prin OUG nr. 59) prin prevederile Art. VIII care le refuza pana si alinierea acestora cu rata inflatiei, de 3,8%.

Dispozitiile art.VIII alin.7 din OUG nr. 226/30.12.2020 stabilesc „prin derogare de la art.59 alin.1 din Legea nr.223/2015 ca in anul 2021 pensiile militare de stat nu se indexeaza cu rata medie anuala a inflatiei”.

Apreciem ca aceasta prevedere legala incalca dispozitiile prevazute de art.16 si 53 din Constitutia Romaniei si nu are in vedere faptul ca modificarea art.60 din Legea nr.223/2015, referitoare la actualizarea pensiei in functie de cresterea salariului de baza, exclude orice posibilitate de crestere a cuantumului pensiei rezervistilor militari, in conditiile in care, in sistemul civil de pensii se majoreaza anual punctul de pensie.

Constatam o noua interpretare gresita a dispozitiilor prevazute de CCR in decizia nr. 20/2000, legata de stabilirea pensiei de serviciu pentru magistrați, la fel ca și pensia de serviciu pentru militari.

Din nou nu se au in vedere elementele care diferențiază regimul de pensionare al militarilor și al magistraților de regimul general al pensiilor, care asigură un tratament juridic specific acestora, motivat de existenta unor statute speciale stabilite de Parlament prin legi care impun atat militarilor cat și magistraților obligații și interdicții pe care celelalte categorii de asigurați nu le au, intre care interzicerea activităților ce le-ar putea aduce venituri suplimentare, care să le asigure posibilitatea efectivă de a-și crea o situație materială de natură să le ofere după pensionare menținerea unui nivel de viață cât mai apropiat de cel avut în timpul activității.

Sub acest aspect, art. 30 alin. (1) din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare prevede pentru ofițerii, maiștrii militari și subofițerii în activitate obligația de a nu efectua activități care contravin demnității, prestigiului și normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre militare, iar alin. (2) al aceluiași articol instituie pentru categoriile menționate de militari interdicția de a îndeplini alte funcții decât cele în care sunt încadrați, cu excepția cumulului prevăzut de lege, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale, precum și interdicția de a fi asociat unic ori de a participa direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale, cu excepția numirii în consiliile de administrație ale regiilor autonome și societăților comerciale din subordinea Ministerului Apărării Naționale, din cadrul industriei de apărare sau în legătură cu aceasta.   

Un alt element comun care justifică, în mod obiectiv și rezonabil, un tratament juridic asemănător al magistraților și al cadrelor militare, inclusiv în ceea ce privește indexarea cu rata medie anuala a inflatiei, îl reprezintă riscul pe care îl implică exercitarea profesiilor respective, ambele având un rol esențial în apărarea drepturilor omului, a ordinii publice, a valorilor statului de drept.

            Dispozitiile art.VIII alin.7 din OUG nr. 226/30.12.2020 reprezinta o noua masura discriminatorie, urmare a prejudiciilor cauzate rezervistilor militari prin prevederile continute in OUG nr.57/2015 si nr.59/2017 referitoare la:

-         Modul de calcul al pensiei pe baza mediei unei parti a veniturilor nete din ultimii 5 ani;

-         Stabilirea procentului de calcul – al pensiei de 65% din venitul de mai sus,in loc de 80%;

-         Stabilirea plafonului de 85% (in loc de 100%) din venitul partial net (in loc de brut), cu mentiunea ca tot ce depaseste 36 de ani vechime nu se mai cuantifica in bani, la pensie, desi retinerile au avut loc;

-         Modul de valorificare al pensiei suplimentare (pensia privata), Ordinul Meritul Militar (S.O.S.P.) si al altor veniturilor suplimentare - contributiile la pensia civila platite ulterior trecerii in rezerva, in baza unor contracte separate de munca in privat sau la stat, grupele de munca la stabilirea cuantumului pensiei - la rezervisti au fost incluse in calculul pensiei militare de stat si implicit pierdute ca urmare a plafonarii cuantumului pensiei la 85%;

-         Pensiile rezervistilor nu se maresc in functie de cresterile salariilor celor in activitate, desi rezervistii sunt singura categorie socio-profesionala a carei activitate (obligatiile militare) continua si dupa trecerea in rezerva, asa-zisa pensie fiind, in fapt, solda de rezervist;

-         Pensionarii militari au pierdut toate drepturile conexe prevazute de legislatia pentru pensionari.

            Avand in vedere necesitatea corectarii unor neconcordante la nivelul reglementarilor, consideram ca este necesara sesizarea de urgenta a Curtii Constitutionale, ca masura reparatorie impusa de necesitatea existentei unui just echilibru intre interesul general si imperativele protectiei drepturilor fundamentale ale persoanelor.

 

Totodata, aratam ca nu sunt respectate dispozitiile art.60 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului, potrivit caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”. Obligatia interpretarii si aplicarii dispozitiilor constitutionale in materia drepturilor omului, in conformitate cu tratatele internationale ratificate de Romania, deci si in conformitate cu dispozitiile Conventiei, se impune tuturor autoritatilor publice romane, deoarece prevederile Constitutiei au aplicabilitate directa.

Pe cale de consecinta, in deplin acord cu toate sindicatele si reprezentantii societatii civile, care s-au pronuntat si in CES si in media impotriva OUG nr. 226/2020, va adresam si noi, respectuos, rugamintea de a sesiza la CCR acest nou act de discriminare, in ceea ce ne priveste pe noi, rezervistii, fata de celelalte categorii de pensionari, in mod deosebit fata de magistrati, a caror identitate cu noi, din punctul de vedere al tratamentului juridic, a fost stabilita prin deciziile nr. 20/2000 a CCR si 29/2011 a ICCJ.

 

Cu deosebita stima si multumiri anticipate,

Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 6 ianuarie 2021

 

MILITARII, POLITISTII SI SPIONII ROMANIEI SCOSI DIN ISTORIE SI CONDAMNATI PENTRU VINA DE A-SI FI APARAT TARA CHIAR SI IMPOTRIVA LUI CEAUSESCU

-         Naivilor care mai cred in minciunile slugilor actualei Puteri despre pensiile militare –

Va prezentam alaturat Proiectul de lege nr. 1 din 04.01.2021 al deputatului PNL Florin Claudiu Roman care modifica, printr-un singur articol, Legea Recunostintei pentru Victoria Revolutiei Romane... scotandu-i in afara dreptului la recunostinta al romanilor pentru cei 278 de morti din Decembrie 1989, pe toti militarii si cei din garzile patriotice care si-au slujit tara intre 1945 – 1989. De asemenea pe politistii, spionii si contraspionii romani declarati ”aparat de represiune” in aceeasi perioada!

Este o consecinta a OUG 95/2014 si a celebrelor ”scuze” recente ale ministrului Apararii Nationale ca nu ne-am lasat impuscati mai multi in 1989. Tot raul vine de la slugile intereselor straine din Directiile Generale Financiare si Juridice ale sistemului nostru, cei care baga pe gatul politicienilor initiativele de amputare, in continuare, ale Legii 223/2015.

Daca nu cititi si nu iesiti, la chemarea S.C.M.D. in strada pe 24 ianuarie nu mai visati cai verzi pe pereti in ceea ce priveste pensiile militare si nu mai sperati in bunavointa calailor si a slugilor lor. Vom iesi pentru a negocia, prin ambasade, direct cu stapanii!

Cititi alaturat minunea d-lui deputat Roman Claudiu Florin, acest LOV al PNL-ului.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU



Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar