Aberatie? Noaptea mintii?
Ce explicatie poti da , ce justificare poti avea , ca sa emiti un
astfel de ordin, cand se stia de aparitia noi legi, cand se stia ca vor fi
(poate) alte norme de aplicare. Asta numai pentru 4 luni
( septembrie-decembrie
2015)?
ORDIN nr. M.82 din 24 august 2015
pentru aprobarea Instrucţiunilor privind modalităţile
tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor şi datelor necesare
stabilirii drepturilor de pensie
EMITENT: MINISTERUL
APĂRĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 2
septembrie 2015
Data intrarii in vigoare : 2 septembrie 2015
ministrul apărării naţionale emite
prezentul ordin.
ORDINUL Ministrului Apararii
Nationalenr.82 din 24 august 2015
ORDIN nr. M.82
din 24 august 2015pentru aprobarea Instrucţiunilor privind
modalităţile tehnice de intocmire şi transmitere a documentelor şi datelor
necesare stabilirii drepturilor de pensie
EMITENT: MINISTERUL
APĂRĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 2 septembrie 2015
Data intrarii in vigoare : 2 septembrie 2015
Având în vedere dispoziţiile art. 145 din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr.
263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
257/2011,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea
nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite
prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobă Instrucţiunile privind
modalităţile tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor şi datelor
necesare stabilirii drepturilor de pensie, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Casa de pensii sectorială a Ministerului
Apărării Naţionale, centrele militare şi celelalte unităţi militare din cadrul
Ministerului Apărării Naţionale asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin, potrivit competenţelor ce le revin, după caz, conform
actelor normative în vigoare.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Mircea Duşa
Bucureşti, 24 august 2015.
Nr. M.82.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind modalităţile tehnice de
întocmire şi transmitere a
documentelor şi datelor necesare
stabilirii drepturilor de pensie
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Reglementările din cuprinsul
prezentelor instrucţiuni au ca scop:
a) corelarea şi transpunerea în mod unitar a
prevederilor legale de nivel superior referitoare la întocmirea şi transmiterea
documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie;
b) fluidizarea circuitului documentelor şi
datelor prevăzute la lit. a), ţinând cont de specificul atribuţiilor în domeniu
ale unităţilor/structurilor Ministerului Apărării Naţionale, denumit în
continuare M.Ap.N.;
c) asigurarea transparenţei în cadrul
activităţilor de stabilire a drepturilor de pensii.
(2) Prin documente şi date necesare
stabilirii drepturilor de pensie, în sensul prezentelor instrucţiuni, se
înţelege dosarul de pensie.
ART. 2
(1) Prelucrarea datelor cu caracter
personal efectuată în baza prezentelor instrucţiuni se realizează ţinând cont
de prevederile art. 15 din Legea nr.
263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările
şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 263/2010.
(2) Actele care alcătuiesc dosarul de
pensie şi care se transmit Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N. nu pot fi
documente clasificate.
CAP. II
Dosarul de pensie
ART. 3
(1) Pentru acordarea pensiei pentru limită
de vârstă, a pensiei anticipate şi a pensiei anticipate parţiale, cererea de
pensionare prevăzută la anexa nr. 6 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010
privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
257/2011, denumite în continuare normele de aplicare, se depune
însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. a) din normele de
aplicare.
(2) În categoria actelor doveditoare
necesare stabilirii drepturilor de pensie, prevăzute generic la art. 76 alin.
(1) lit. a) ultima liniuţă din normele de aplicare, se includ şi următoarele
documente:
a) brevetul/atestatul de conferire, în
original şi în copie, sau adeverinţa, în original, din care să rezulte
conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei/Ordinului Meritul Militar;
b) adeverinţe, întocmite în condiţiile
legii, privind câştigul salarial lunar brut/net până la 1 aprilie 2001, în
cazul persoanelor care au avut vechime în muncă şi au fost asigurate în
sistemul public de pensii - în original;
c) adeverinţe, întocmite în condiţiile
legii, privind veniturile realizate lunar în unităţile militare ale M.Ap.N.
pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 2011 - în original;
d) adeverinţe, întocmite în condiţiile
legii, privind desfăşurarea activităţii în locuri de muncă încadrate în grupele
I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001,
sau, după caz, adeverinţe, întocmite în condiţiile legii, privind condiţiile de
muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii pentru persoanele care au
realizat stagii de cotizare în instituţii ale sistemului/în afara sistemului de
apărare, ordine publică şi siguranţă naţională - în original.
ART. 4
Pentru acordarea pensiei de invaliditate,
cererea de pensionare prevăzută în anexa nr. 7 la normele de aplicare se depune
însoţită de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. b) din acestea şi, după
caz, de cele prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezentele instrucţiuni.
ART. 5
Pentru acordarea pensiei de urmaş, cererea de
pensionare prevăzută în anexa nr. 8 la normele de aplicare se depune însoţită
de actele prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. c) din acestea, precum şi de
următoarele documente:
a) actele prevăzute la art. 3 alin. (2) din
prezentele instrucţiuni, pentru cazurile în care susţinătorul decedat nu avea
calitatea de pensionar;
b) în situaţia prevăzută la art. 84 lit. c) din Legea
nr. 263/2010, înscrisuri din care să rezulte că invaliditatea s-a
ivit în perioada în care copiii se aflau în una dintre situaţiile prevăzute la art. 84 lit. a) sau b) din
Legea nr. 263/2010 - în original şi copie.
ART. 6
(1) În situaţia în care dosarul de pensie
este înaintat conform art. 74 din normele de aplicare, copiile documentelor ce
însoţesc cererea de pensionare se certifică pentru conformitate cu originalul
de către structura de resurse umane a unităţii militare.
(2) Copiile documentelor depuse direct de
solicitant la Casa de pensii sectorială a M.Ap.N. se certifică pentru
conformitate cu originalul de către persoana căreia i-au fost prezentate
documentele originale, potrivit procedurilor interne ale acestei instituţii.
(3) După certificarea copiilor, documentele
depuse în original, pentru care nu există obligaţia transmiterii/păstrării la
Casa de pensii sectorială a M.Ap.N., se restituie solicitantului.
ART. 7
(1) Dosarul de pensie cuprinde formularul
tipizat denumit "fişa de pensie", completat potrivit prezentelor
instrucţiuni, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, fişa cu locurile de
muncă în care a lucrat cadrul militar/soldatul sau gradatul profesionist şi
care îi dau dreptul la încadrare în locuri de muncă şi activităţi cu condiţii
deosebite, speciale şi alte condiţii, în copie, formularul tipizat denumit
"situaţia veniturilor realizate lunar", al cărui model este prevăzut
în anexa nr. 2, precum şi toate celelalte documente, ordonate potrivit anexei
nr. 3 şi consemnate în opis.
(2) Situaţia veniturilor realizate lunar,
în cuprinsul căreia sunt preluate datele referitoare la veniturile consemnate
în adeverinţele întocmite în condiţiile legii şi care însoţesc cererea de
pensionare, se transmite Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N. atât sub formă de
înscris, cât şi electronic.
(3) Unităţile militare din M.Ap.N. transmit
dosarul de pensie Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N., însoţit de adresa de
înaintare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.
(4) Datele înscrise în cererea de pensionare
şi în celelalte documentele ce alcătuiesc dosarul de pensie sunt supuse
confidenţialităţii, putând fi folosite doar în scopul emiterii deciziei de
admitere sau de respingere a cererii de pensionare, al efectuării eventualelor
operaţiuni ulterioare stabilirii dreptului de pensie, precum şi în vederea
întocmirii unor situaţii statistice.
ART. 8
(1) În situaţia în care dosarul de pensie
nu conţine toate documentele corespunzătoare tipului de pensie solicitat,
astfel cum sunt prevăzute la art. 76 din normele de aplicare şi la art. 3-5 din
prezentele instrucţiuni, Casa de pensii sectorială a M.Ap.N., în termen de 5
zile de la data înregistrării, informează unitatea militară care a întocmit
dosarul de pensie, în vederea completării acestuia şi/sau înştiinţării în scris
a solicitantului, după caz, stabilind şi un termen în acest sens.
(2) În situaţia în care documentele ce
însoţesc cererea de pensionare nu îndeplinesc cerinţa prevăzută la art. 6 din
prezentele instrucţiuni, Casa de pensii sectorială a M.Ap.N. analizează cauzele
care au condus la această situaţie şi înştiinţează în scris solicitantul, în
vederea remedierii deficienţelor constatate, stabilind şi un termen în acest
sens.
(3) În cazul în care există perioade pentru
care nu se regăsesc documente doveditoare ale veniturilor, unităţile militare
consemnează în mod expres despre aceasta în adeverinţele/documentele emise.
ART. 9
Cererea de pensionare, însoţită de actele doveditoare,
se depune de către solicitant, cu respectarea prevederilor art. 74 din normele
de aplicare.
ART. 10
Pentru cadrele militare din Serviciul de
Protecţie şi Pază, Serviciul de Informaţii Externe şi Serviciul de
Telecomunicaţii Speciale, cererile de pensionare se depun la Casa de pensii
sectorială a M.Ap.N., potrivit protocoalelor încheiate cu aceste instituţii.
CAP. III
Fişa de pensie
ART. 11
Fişa de pensie cuprinde date şi informaţii
necesare pentru stabilirea şi plata pensiilor .
ART. 12
(1) Fişa de pensie se întocmeşte de către
unitatea militară competentă, prevăzută la art. 74 alin. (3) din normele de
aplicare, în trei exemplare, având următoarea destinaţie:
a) exemplarul nr. 1 se introduce în dosarul
de pensie, împreună cu actele originale din care rezultă stagiul de cotizare
pentru perioadele de timp până la data de 1 aprilie 2001 în care cel în cauză a
fost încadrat în muncă, înainte de a avea calitatea de personal militar în
activitate;
b) exemplarul nr. 2 se anexează la memoriul
original/dosarul personal al persoanei asigurate obligatoriu, potrivit art. 6 alin. (1) pct. I lit.
c) din Legea nr. 263/2010, împreună cu fotocopiile celorlalte
documente care constituie dosarul de pensie;
c) exemplarul nr. 3 se arhivează la
unitatea militară unde s-a depus cererea de pensionare, împreună cu fotocopiile
documentelor care constituie dosarul de pensie.
(2) În situaţia în care cererea de pensionare
se depune direct la Casa de pensii sectorială a M.Ap.N., aceasta se comunică de
îndată, împreună cu actele doveditoare care o însoţesc, centrului militar
zonal/judeţean/de sector din raza de domiciliu a urmaşilor pensionarilor
militari decedaţi.
(3) Pe baza documentelor comunicate
potrivit alin. (2) şi a memoriului original/dosarului personal, precum şi a
altor documente pe care le deţine, centrul militar întocmeşte fişa de pensie şi
situaţia veniturilor realizate lunar şi le înaintează Casei de pensii
sectoriale a M.Ap.N. în termen de 15 zile de la primirea solicitării.
ART. 13
(1) Înscrierea datelor în fişa de pensie se
face doar pe baza înscrisurilor prevăzute de reglementările în vigoare,
rezultate din evidenţele unităţilor militare sau depuse de cadrele militare,
soldaţii şi gradaţii profesionişti sau, după caz, de către urmaşii acestora.
(2) Dacă datele din memoriul original sau
din celelalte documente nu sunt complete sau prezintă erori, şeful structurii
de resurse umane din unitatea militară unde este depusă cererea de pensionare
ia măsuri pentru completarea şi/sau corectarea acestora, folosind în acest scop
orice documente verificabile, astfel încât în fişa de pensie să fie înscrise
exclusiv date care să corespundă realităţii.
ART. 14
(1) Completarea rubricilor din fişa de
pensie se efectuează potrivit contexturii prevăzute de aceasta.
(2) Completarea fişei de pensie se
efectuează obligatoriu cu litere majuscule, înscrise lizibil, cu cerneală/pix
de culoare albastră, fără ştersături sau modificări, ori se tehnoredactează.
(3) Eventualele erori se corectează prin
tăierea cu o linie a textului sau a cifrei greşite, confirmată prin semnătura
persoanei care a înscris datele respective în fişa de pensie şi prin ştampila
comandantului/şefului unităţii militare emitente.
(4) În situaţia în care sunt mai multe date
de completat decât casetele rezervate la unele puncte din fişa de pensie,
acestea se înscriu pe file similare, anexate fişei de pensie, cu menţionarea punctului
la care se referă, datele respective urmând a fi certificate de persoana care
le-a înscris.
ART. 15
(1) Fişa de pensie se semnează de către
comandantul/şeful unităţii militare, şeful structurii de resurse umane, precum
şi de către şeful structurii financiar-contabile.
(2) La cererea expresă a solicitantului,
fişa de pensie poate fi adusă la cunoştinţa acestuia, sub semnătură.
ART. 16
Partea I a fişei de pensie cuprinde datele
de identitate, inclusiv codul numeric personal, datele de stare civilă şi
domiciliul persoanei asigurate.
ART. 17
Partea a II-a a fişei de pensie se
completează de către structura de resurse umane, după cum urmează:
a) la pct. 2 se înscriu ordinul/dispoziţia,
data trecerii în rezervă sau direct în retragere/scoaterii din evidenţele
militare, gradul militar, arma, Semnul onorific În Serviciul Patriei/Ordinul
Meritul Militar conferit;
b) la pct. 3 se înscriu motivul ieşirii din
rândul personalului militar în activitate şi temeiul legal din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
sau din Legea nr. 384/2006
privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi
completările ulterioare;
c) la pct. 4 se specifică, pe baza
deciziilor medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă
spitalele din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă
naţională, avizate de Comisia centrală de expertiză medico-militară a M.Ap.N.:
1. gradul de invaliditate: I, II sau III;
2. cauza invalidităţii, potrivit legii:
- accidente de muncă şi boli profesionale,
conform legii;
- neoplazii, schizofrenii şi SIDA;
- boli obişnuite şi accidente care nu au
legătură cu munca;
3. termenul în care pensionarul cu pensie
de invaliditate are obligaţia de a se prezenta la revizuirea medicală;
4. numărul deciziei medicale şi data
eliberării;
5. spitalul militar emitent al deciziei medicale;
d) la pct. 5 se înscriu:
1. în coloanele nr. 2 şi 3, calităţile pe
care le-a avut persoana asigurată, în ordine cronologică, cu indicarea exactă a
perioadelor, respectiv ziua, luna şi anul, după cum urmează:
- cod 0 - stagiu de cotizare realizat în
sistemul public de pensii până la intrarea în vigoare a legii;
- cod 1 - serviciul militar ca militar în
termen, militar cu termen redus;
- cod 2 - elev al unei şcoli militare/şcoli
de agenţi de poliţie sau student al unei instituţii de învăţământ din sistemul
de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională pentru formarea
cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din
sistemul administraţiei penitenciare;
- cod 3 - concentrat sau mobilizat ca
rezervist ori aflat în captivitate;
- cod 4 - funcţionar public cu statut
special din sistemul administraţiei penitenciare;
- cod 5 - cadru militar în activitate;
- cod 5.1 - militar angajat pe bază de
contract;
- cod 5.2 - soldat sau gradat voluntar;
- cod 5.3 - soldat sau gradat profesionist;
- cod 6 - funcţionar public cu statut
special (poliţist);
- cod 7 - cursurile de zi ale
învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a
studiilor respective;
- cod 8 - şomaj;
- cod 9 - personal clerical şi cel asimilat
din cadrul cultelor recunoscute prin lege;
- cod 10 - avocat;
- cod 11 - perioadele care constituie
vechime în muncă potrivit Decretului-lege
nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate
din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945,
precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri,
republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
- cod 11.1 - spor de vechime în muncă
potrivit Decretului-lege nr. 118/1990,
republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
- cod 12 - agricultor;
- cod 13 - beneficiar al concediului pentru
creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu
handicap, de până la 3 ani, după ianuarie 2006;
- cod 13.1 - beneficiar al concediului
pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului
cu handicap, de până la 3 ani, după ianuarie 2006, în sistemul de apărare
naţională, ordine publică şi siguranţă naţională;
- cod 14 - beneficiar al concediului pentru
incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă şi boli
profesionale;
- cod 15 - beneficiar al pensiei de
invaliditate;
- cod 16 - perioada recunoscută ca vechime
în muncă soţiei salariate care îşi urmează soţul trimis în misiune permanentă
în străinătate, până la data de 1 aprilie 2001, potrivit Decretului-lege nr. 51/1990
privind vechimea în muncă a soţiei salariate care îşi urmează soţul trimis în
misiune permanentă în străinătate;
- cod 17 - beneficiar al plăţilor
compensatorii pentru care contribuţia pentru asigurările sociale se suportă din
bugetul asigurărilor pentru şomaj;
- cod 18 - alte situaţii;
2. în coloana nr. 4 se completează tipul,
numărul şi data documentului din care rezultă calitatea respectivă;
e) la pct. 6 se înscriu:
1. în coloanele nr. 2 şi 3, calităţile pe
care le-a avut persoana asigurată, în ordine cronologică, cu indicarea exactă a
perioadelor, respectiv ziua, luna şi anul, aşa cum rezultă din fişa matricolă
sau, după caz, din alte acte doveditoare;
2. în coloana 4, tipul grupelor de muncă,
respectiv al condiţiilor de muncă în care şi-a desfăşurat activitatea persoana
asigurată, astfel:
- grupa I - "I";
- grupa a II-a - "II";
- condiţii deosebite - "D";
- condiţii speciale - "S", urmată
de indicarea literei de la art.
30 alin. (1) din Legea nr. 263/2010, corespunzătoare locului de
muncă în condiţii speciale - de exemplu, pentru unităţile miniere se va înscrie
"S a)";
- alte condiţii - "A.C.";
3. în coloana 5, procentul corespunzător
activităţii desfăşurate din timpul normal de lucru, care a fost menţionat în
actul doveditor, numai pentru stagiul de cotizare realizat în sistemul public
de pensii, anterior datei de 1 aprilie 2001;
4. în coloana 6, numărul şi data
documentului din care rezultă tipul grupelor de muncă sau al condiţiilor de
muncă respective.
CAP. IV
Completarea şi transmiterea în format
electronic a datelor cuprinse în adeverinţele privind veniturile lunare
realizate de către persoana asigurată
ART. 18
(1) Datele privind veniturile realizate
lunar de solicitant în întreaga perioadă de activitate desfăşurată în unităţile
M.Ap.N., până la data de 31 decembrie 2010, se centralizează de către structura
financiar-contabilă din unitatea militară la care a fost depusă cererea de
pensionare, în situaţia veniturilor realizate lunar prevăzută la art. 7 alin.
(2).
(2) În situaţia prevăzută la art. 12 alin.
(2), datele prevăzute la alin. (1) se centralizează de către structura
financiar-contabilă a centrului militar zonal/judeţean/de sector.
(3) Structura financiar-contabilă
completează situaţia veniturilor realizate lunar, al cărei model este prevăzut
în anexa nr. 2, prin preluarea datelor consemnate în adeverinţele întocmite în
condiţiile legii, care însoţesc cererea de pensionare.
ART. 19
Datele prevăzute la art. 18 din prezentele
instrucţiuni se centralizează pe baza actelor doveditoare privind veniturile
realizate lunar, transmise pe cale electronică şi sub formă de înscris de
unităţile militare care au asigurat plata drepturilor salariale pe timpul
desfăşurării activităţii de către persoana asigurată sau de unităţile militare
care gestionează arhiva unor astfel de documente create de/provenite de la
unităţi militare desfiinţate, după caz.
ART. 20
Transmiterea pe cale electronică a datelor
cuprinse în adeverinţele de venit lunar se realizează de către unităţile
militare ale M.Ap.N., potrivit prevederilor dispoziţiei şefului Statului Major
General.
CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 21
Cererile de pensionare înregistrate şi
nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni se
soluţionează prin valorificarea suporturilor materiale şi tehnice existente la
data depunerii cererii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 22
Cererea de pensionare, însoţită de actele
doveditoare, se transmite, în termen de 15 zile de la data depunerii la Casa de
pensii sectorială a M.Ap.N., depăşirea termenului putând să atragă răspunderea
materială, disciplinară sau contravenţională, după caz, potrivit legii.
ART. 23
În situaţia în care unitatea militară nu
are în compunere structură de resurse umane şi/sau structură financiar-contabilă,
atribuţiile specifice prevăzute în prezentele instrucţiuni revin structurii de
resurse umane şi/sau structurii financiar-contabile din unităţile militare care
le asigură din punctul de vedere al resurselor umane şi/sau financiar-contabil.
ART. 24
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentele instrucţiuni.
ANEXA 1
la instrucţiuni
- model -
*T*
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE NECLASIFICAT
Unitatea militară ................... Exemplarul nr. .......
Nr. ............. din ...............
*ST*
FIŞA DE PENSIE
PARTEA I
*T*
*Font 9*
┌─┐
│1│
└─┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│
┌──────────────────────────────────┬───┬─────────────────────────────────┐│
│Domnul/Doamna
└──────────────────────────────────┴───┴─────────────────────────────────┘│
│ │
│având
codul numeric personal
└───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘ │
│ S A
A L L
Z Z N
N N N
N C │
│ ┌───────────────────┐ ┌──────────────────┐│
│domiciliat(ă)
în localitatea └───────────────────┘ judeţul/sectorul └──────────────────┘│
│ ┌───────────────────┐ ┌────┐
┌─────────┐ ┌────┐ ┌────┐
┌────┐│
│strada
└───────────────────┘ nr. └────┘ bl. └─────────┘ sc. └────┘ et. └────┘ ap.
└────┘│
│ ┌─────────┐ ┌─────────┐ │
│cod
poştal └─────────┘ oficiul poştal └─────────┘ │
│
┌─────────┐ ┌────┐ ┌────────────┐│
│posesor/posesoare
al/a actului de identitate └─────────┘ seria └────┘ nr. └────────────┘│
│
┌──────────────────────────────┐ ┌───────────────────┐ │
│eliberat
de └──────────────────────────────┘ la data de └───────────────────┘ │
│ ┌────────────┐
┌───────────────────┐ │
│născut(ă)
la data de └────────────┘ în localitatea/judeţul └───────────────────┘ │
│ ┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐ │
│fiul(fiica)
lui └───────────────────┘ şi al(a) └───────────────────┘ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*ST*
PARTEA a II-a
*T*
*Font 9*
┌─┐
│2│
└─┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Militarul
a fost trecut în rezervă conform ____________________________________________ │
│
│
│număr
_______________________ din data de └───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘ │
│ Z Z
L L A
A A A │
│
┌─────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│arma/specialitatea
militară └─────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│
┌──────────────────────────────┐ │
│având
gradul militar └──────────────────────────────┘ │
│
│
│Decorat
cu ____________________________________________________________________________
│
│ (se anexează copia
brevetului/atestatului de conferire sau a adeverinţei │
│ care atestă conferirea
Semnului onorific În Serviciul Patriei/
│
│ Ordinul
Meritul Militar)
│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┐
│3│
└─┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Motivul
trecerii în rezervă/direct în retragere/scoaterii din evidenţă şi temeiul legal
│
│_______________________________________________________________________________________
│
│_______________________________________________________________________________________
│
│_______________________________________________________________________________________
│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┐
│4│
└─┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Date
privind situaţia medico-militară │
│
│
│Gradul de
invaliditate _____________________________________ │
│ │
│Cauza
invalidităţii a. accidente de muncă şi
boli profesionale, conform legii [ ]│
│ b. neoplazii,
schizofrenie şi SIDA
[ ]│
│ c. boli obişnuite şi
accidente care nu au legătură cu munca
[ ]│
│
│
│Data
revizuirii medicale └───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘ │
│ Z Z
L L A
A A A │
│ ┌──────────────┐ ┌──────────────────┐ │
│Număr
decizie └──────────────┘ Data emiterii
└──────────────────┘ │
│
│
│
┌─────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│Spitalul
militar
└─────────────────────────────────────────────────────────┘ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─┐
│5│ Date privind stagiul de
cotizare
└─┘
┌────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ 1 │
2 │ 3 │ 4
│
├────┼─────────┼───────────────────────────────┬───────────────────────────────┼─────────┤
│Nr.
│Calitatea│ de la │ până la │ Numărul │
│crt.│ (cod)
├───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┼───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤ şi
data │
│ │
│ z │ z │ l │ l │ a │ a │ a │ a │ z │ z │ l │ l │ a │ a │ a │ a │
actului │
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┤
└────┴─────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴─────────┘
┌─┐
│6│ Date privind stagiul de cotizare
realizat în grupa I, grupa a II-a,
└─┘ condiţii deosebite, condiţii
speciale, alte condiţii de muncă
┌────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬─────────┐
│ 1 │
2 │ 3 │
4 │ 5
│ 6 │
├────┼─────────┼───────────────────────┬───────────────────────────┼─────┴─────┼─────────┤
│Nr.
│Calitatea│ de la │ până la │Condiţii de│ Numărul │
│crt.│ (cod)
│ │ │ muncă
│ şi data │
│ │
├───┬───┬───┬───┬─┬─┬─┬─┼───┬───┬───┬───┬──┬──┬──┬──┼─────┬─────┤
actului │
│ │
│ z │ z │ l │ l │a│a│a│a│ z │ z │ l │ l │a │a │a │a │ Tip │ % │ │
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
├────┼─────────┼───┼───┼───┼───┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─────┼─────┼─────────┤
└────┴─────────┴───┴───┴───┴───┴─┴─┴─┴─┴───┴───┴───┴───┴──┴──┴──┴──┴─────┴─────┴─────────┘
Certificăm că datele înscrise în prezenta fişă
de pensie sunt exacte şi identice cu cele
din memoriul original/dosarul personal şi din
celelalte documente de evidenţă a cadrelor
militare/soldaţilor şi gradaţilor
profesionişti.
COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII MILITARE
____________________________________
______________
(gradul) _____________________________________
(prenumele
şi numele)
ŞEFUL
_______________________________________
ŞEFUL ___________________________________
(denumirea structurii de resurse
umane) (denumirea
structurii
financiar-contabile)
______________
______________
(gradul) ___________________________ (gradul) __________________________
(prenumele şi
numele) (prenumele
şi numele)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Am luat la cunoştinţă despre
conţinutul fişei de pensie │
│ _______________
_______________________________________________ │
│ (data) (prenumele, numele şi semnătura
solicitantului) │
│
│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*ST*
ANEXA 2
la instrucţiuni
- model -
*T*
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE NECLASIFICAT
Unitatea militară ................... Exemplarul nr. .......
Nr. ............. din ...............
SITUAŢIA VENITURILOR
REALIZATE LUNAR
de ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
(gradul, numele, iniţiala tatălui,
prenumele, data şi locul naşterii şi
codul numeric personal al
solicitantului)
┌───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────┬─────────────┐
│ De la │ Până la │Venitul│ Observaţii │
├───┬───┬───┬───┬──┬──┬──┬──┼───┬───┬───┬───┬──┬──┬──┬──┤
lunar │ │
│ z │ z │
l │ l │ a│ a│ a│ a│ z │ z │ l │ l │ a│ a│ a│ a│ │ │
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
├───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼───────┼─────────────┤
└───┴───┴───┴───┴──┴──┴──┴──┴───┴───┴───┴───┴──┴──┴──┴──┴───────┴─────────────┘
COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII MILITARE
________________________________
______________
(gradul)
_____________________________________
(prenumele
şi numele)
ŞEFUL
________________________________________
(denumirea
structurii financiar-contabile)
______________
(gradul)
________________________
(prenumele şi
numele)
ŞEFUL
________________________________________
(denumirea structurii de resurse umane)
______________
(gradul)
________________________
(prenumele şi numele)
*ST*
Note:
1. În situaţia în care veniturile sunt
identice pentru mai multe luni consecutive, se completează venitul lunar, pe un
singur rând, pentru întreaga perioadă.
2. În situaţia în care, pentru anumite
perioade, nu au fost identificate veniturile realizate, coloana "Venitul
lunar" nu se completează, iar în coloana "Observaţii" se înscrie
menţiunea "venituri neidentificate".
3. În coloana "observaţii" se
înscriu, în mod obligatoriu, numărul adeverinţei şi data eliberării acesteia.
ANEXA 3
la instrucţiuni
REGULI
privind ordonarea
documentelor în dosarul
de pensie, pentru fiecare
categorie de pensie
I. Documentele din dosarul de pensie vor fi
ordonate şi citite astfel:
1. Pentru pensia pentru limită de vârstă,
anticipată şi anticipată parţială:
- adresa de înaintare a dosarului şi opisul
în care se consemnează actele dosarului;
- cererea de pensionare;
- procura specială;
- fişa de pensie;
- certificatul de naştere, în copie;
- certificatul de căsătorie, în copie;
- cartea de identitate, în copie;
- brevetul/atestatul privind acordarea
Semnului onorific În Serviciul Patriei, în copie, sau adeverinţa, în original,
din care rezultă conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei;
- certificatul care atestă calitatea de
beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare, sau al Legii recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei
Române din Decembrie 1989 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă de la
Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
- carnetul de muncă, în original şi în
copie;
- adeverinţă privind vechimea în muncă,
după caz;
- diploma de absolvire a învăţământului
universitar, în original şi în copie, şi adeverinţa din care să rezulte durata
normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
- livretul militar, în original şi în
copie;
- adeverinţă cu veniturile realizate lunar;
- adeverinţă privind sporurile cu caracter
permanent;
- adeverinţă privind grupele/condiţiile de
muncă;
- fişa cu locurile de muncă în care a
lucrat cadrul militar/soldatul sau gradatul profesionist şi care îi dau dreptul
la încadrare în locuri de muncă şi activităţi cu condiţii deosebite, speciale
şi alte condiţii, în copie;
- alte documente, întocmite în condiţiile
legii.
2. Pentru pensia de invaliditate:
- documentele prevăzute la pct. 1;
- decizia medicală asupra capacităţii de
muncă, în original;
- formularul pentru înregistrarea
accidentului de muncă (F.I.A.M.), în copie.
3. Pentru pensia de urmaş:
- documentele prevăzute la pct. 1, pentru
cazurile în care susţinătorul decedat nu avea calitatea de pensionar;
- declaraţia pe propria răspundere;
- actele de stare civilă ale urmaşilor şi
ale reprezentantului legal, după caz (certificat de naştere, certificat de
căsătorie, certificat de deces, carte de identitate), în copii;
- decizia medicală de încadrare în grad de
invaliditate, în original;
- decizia de pensie şi talon de plată a
pensiilor, pentru cazurile în care susţinătorul decedat avea calitatea de
pensionar, în copie;
- adeverinţă de studii, în cazul urmaşilor
copii în vârstă de peste 16 ani, în original;
- F.I.A.M., în copie.
II. Copiile documentelor ce însoţesc
cererea de pensionare se certifică pentru conformitate cu originalul, potrivit
prevederilor art. 6 din instrucţiuni.
ANEXA 4
la instrucţiuni
- model -
*T*
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE NECLASIFICAT
Unitatea militară ................... Exemplarul nr. .......
Nr. ............. din ...............
*ST*
Către
Casa de pensii sectorială a Ministerului
Apărării Naţionale
În temeiul dispoziţiilor art. 103 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind
sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare,
coroborate cu cele ale art.
74 alin. (4) din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010
privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
257/2011, vă înaintăm dosarul de pensie privindu-l/privind-o pe
domnul/doamna ................................, cuprinzând următoarele
documente: ........................................
*T*
COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII MILITARE
________________________________
______________
(gradul)
_____________________________________
(prenumele
şi numele)
ŞEFUL
________________________________________
(denumirea structurii de resurse umane)
______________
(gradul)
________________________
(prenumele şi numele)