Treceți la conținutul principal

sâmbătă, 21 ianuarie 2017

Noutati transmise de casa Sectoriala de Pensii a MApN si critici referitoare la contributia organizatiilor rezervistilor militari la instaurea corectitudinii, adica a ierarhiei militare, in sistemul actual al pensii militare de stat (primite de la dl.Gl.rtr. Nicolae N. Roman)


Adevăruri evitate privind ping-pongul clasei politice cu pensiile militarilor, pe fondul indolenței noastre generalizate!

Adevărurile vizează în mod deosebit, pe majoritarea acelui personal militar în rezervă/retragere și care pur și simplu, doarme în izmene. În frunte cu acei măreți generali și colonei, deveniți mari lideri și în rezervă/retragere pe la diverse asociații. În cazul polițiștilor, măreții generali și colonei au grade de comisari-șefi și chestori, aceștia sunt în activitate și se află în fruntea diverselor sindicate ale polițiștilor. Caracteristica celor menționați? Sunt aserviți sistemului politic indiferent care ar fi acela. Fapt pt. care nu întreprind nimic contra sistemului care face ping-pong cu pensiile militarilor, de cca. 6 ani de zile, după cum vor mușchiistăpânilor politici.

În sprijinul celor menționate, vă readucem aminte 3 elemente simple:
- liderii A.N.C.M.R.R. - cea mai mare organizație din România care grupează militari în rezervă/retragere  nu au mișcat un deget în anul de grație 2011, când regimul sectant portocaliu a desființat pensiile militare, lăsând muritori de foame cca. 26 500 militari în rezervă/retragere. Unii plătind chiar cu viața, fiind efectivasasinați de regim cu arma preferată a sistemul mafiot care conduce în realitate statele pseudo-democrateprecum România, respectiv cu arma legislativă. O armă la fel de letală precum gazările de altădată, execuțiile în masă și altele asemenea. Doar metodele de suprimare, diferind de-a lungul timpului!
- liderii sindicatelor polițiștilor - după statistici minim 7 astfel de sindicate. Sindicatele din politie si-au creat o oarecare reclamă cum că ar apăra interesele  propriilor membri. Posibil, însă niciodată și pe cele ale personalului trecut deja în rezervă. Probabil că unii se miră, aducându-și aminte de celebra lozincă "Ieși afară, javră ordinară"!, adresată de politiștii în activitate renegatului fost președinte portocaliu. Cu toate acestea, filmul acelor evenimente demonstrează că niciun sindicat al poliștilor nu a avut niciodată ca cerință,și  neatingerea pensiilor polițiștilor deja trecuți în rezervă/retragere! Oricât am săpa în revendicările acelor ani, nu vom găsi nici măcar un miting al polițiștilor în activitate prin care să își exprime oprobriul la adresa unui regim care a tăiat cu barda în pensiile polițiștilor deja pensionați, la fel ca și în ale militarilor deja pensionați. Ceea ce demonstrează că polițiștii în activitate, nu și-au apărat decât propriile interese de moment - fiind vorba în special de păstrarea locului de muncă, personalul deja pensionat fiind considerat arhivă!


- liderii militarilor in activitate au bagat capul in nisip, indiferent de minister. Admitem ca este un fenomen cu dus-intors. In privinta militarilor in activitate, legile din Romania sunt concepute intr-un stil pur fascist, incalcand cele mai elementare drepturi fundamentale si constitutionale ale militarilor in activitate. Neavand dreptul nici sa se exprime liber si nici la apartenenta sindicala, militarilor in activitate li s-a taiat practic orice mijloc de a-si apara orice drept. Cine ar indraznieste dat afara! Cu toate acestea, nimeni nu a impiedicat pe niciun mare general/amiral/chestor din niciun minister, sa isi inainteze demisia de onoare, din demnitate - asa pt. ca spectrul politic a desfiintat pensiile militarilor in anul 2011, lasand muritori de foame zeci de mii de militari in rezerva. Sau pt. faptul ca acelasi spectru politic a diminuat pensiile militarilor stabilite prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare, cu cca. 30% prin efectele Art. 40 din hulita O.U.G. nr. 57/2015 

Daca este sa spunem anumitor lucruri pe nume si altfel, o facem! Chiar nu exista dubii, dar trebuie sa admitem ca undeva dupa anii 2008, armata romana cu tot cu servicii, politie etc., nu a mai  nascut un singur lider care sa fie capabil sa apere interesele personalului din subordine. Cam de atunci a inceput implementarea statului paralel mafiot, cu generali de salon tip Coldea de la S.R.I.! Iar dupa asemanarea lui, toata armata este plina, indiferent de minister! Inclusiv la C.S.A.
Ț. (aminte la Gl. Oprisor care atat a aparat securitatea nationala cand s-au taiat pensiile militarilor, incat a ajuns consilier si la Iohannis, nu doar la Băsescu)! Fiind decorat mai ceva decat generalii nord-coreeni!

Despre alte organiza
ții/asociații din armată sau poliție, nici nu mai este cazul să amintim. Liderii acestora au mai scris uneori, așa de ochii lumii, ceva scrisori și poezii partidului prin care au simulat că ar fi interesați de soarta propriilor membri deja pensionați. Însă toți acești lideri s-au ferit ca dracu de tămâie să uziteze calea cea mai directă, cea mai simplă și mai ales singura care are rezultate în România. Aceasta nefiind alta decâtprotestul în stradă, toate celelalte metode de câștigare/recâștigare a unor drepturi, fiind simple frecții la picioare politice de lemn! A existat, o singura exceptie - temporară. Este vorba despre S.C.M.D. care inntr-o prima etapă a mimat că ar apăra interesele militarilor. Doar a mimat, intrucât a demonstrat că liderii sindicatului nu au facut decat jocuri politice. Dovedind prin faptul ca desi si dupa inlaturarea regimului portocaliu (mai 2012) au existat in continuare rezervisti cu pensii măcelărite, conducerea S.C.M.D. s-a dat brusc la fund! La fel ca in cazul adoptarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare - cea in original, cand conducerea S.C.M.D. a incurajat in mod banditesc promovarea legii cu excluderea de la revenirea la pensiile militare de stat, printr-o recalculare incadrata intr-un termen definit si a pensiilor militarilor in rezerva/retragere pensionati anterior anului 2011. Conducere a S.C.M.D. care a tunat si fulgerat contra Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 cat timp a fost Ciolos premier, iar acum aceeasi conducere se preface că nu observă cum actualul regim politic nu misca un deget pt. a modifica in favoarea personalul militar pensionat, actul normativ mentionat!

Legat de cele afirmate, încercăm să aterizăm în 2017. După cum bine cunoa
ștem, Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare ar fi trebuit să intre în vigoare de la 01.01.2016. Nu este o eroare, este foarte corectă formularea ar fi trebuit.  În fapt, cunoaștem mulți dintre noi faptul că Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare nu  a mai intrat niciodată în vigoare în forma sa inițială - cea adoptată de Parlament și promulgată de președinte, aceasta fiind modificată de guvernul Cioloș prin Art. 40 din hulita O.U.G. nr. 57/2015. Rezultatul pragmatic? Întregul personal militar pensionat începând cu 01.01.2016 și militarii deja în rezervă/retragere căror le-au fost deja recalculate pensiile,  au niște cuantumuri cu cca. 30% mai mici decât cele care li s-ar fi cuvenit dacă acestea nu ar fi fost reduse din pix prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.

De aici începe un întreg bâlci! Mare parte dintre militari 
și polițiști, fie activi, fie în rezervă/retragere, habar nu au că pensiile care li s-ar fi cuvenit au fost diminuate urmare a modificării Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare, prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015. De la personalul în activitate, chiar nu putem avea pretenții să cunoască astfel de amănunte, în condițiile în care - fie vorba între noi, rareori un militar sau un polițist în activitate este interesat de țișurile legislative privind viitoarea sa pensie. Lovindu-se dededesupturile problemei, prea târziu, respectiv abia dupa ce s-a trezit pensionat.

In ceea ce priveste pozitia liderilor de asociatii/organizatii si din sindicate fata de Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015,  toti dorm in izmene. In frunte, desigur, cu cei ai A.N.C.M.R.R. si cu liderii sindicatelor din politie! Ceea ce inseamna că le face plăcere că toate pensiile militarilor si politistilor au fost diminuate cu cca. 30% prin efectele Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015. Sau mai bine spus, sunt mituiti bine de sistem, sa nu apere interesele militarilor si politistilor in rezerva/retragere.

Pe acest fond, cu multe elemente de confuzie, după un an de aplicare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare, modificată prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, se pot trage concluzii suficient de clare privind pensiile militare.

Pe scurt, haosul poate fi descris în felul următor:

- În acelea
și condiții de grad, funcții, vechime etc., apar diferente esentiale. Mai exact, cuantumul unei pensii militare devine cu atât mai mare, cu cât anul pensionării este mai apropiat de 2016. Cauza esentiala este aparitia pe parcursul vremurilor, a unor sporuri/prime/indemizatii care nu au existat in anii anteriori. Pe acest fond, apar militari si politisti pensionati anterior anului 2000, cu pensii si de 2-3 ori mai mici decat omologii lor pensionati in 2014-2016. Fiind evident ca discrepantele uriase au la baza un fel de mita legislativa acordata militarilor si politistilor in activitate, astfel incat sa inchida ochii la faptul ca legislatia ticluita recent, arunca de fapt la categoria negri, pe cei pensionati anterior.

- Lucrurile nu se opresc aici. În acelea
și condiții de (echivalare) grad, funcții, vechime etc., apar diferente esentiale intre pensiile stabilite între ministere. Atentie! Diferentele sunt sesizabile mai mult in cazul personalului pensionat incepand cu 2014. Cam atunci au aparut sporuri si sporulete la unele ministere (similare), care permit triplarea veniturilor in raport cu colegii omologi din alte ministere. Cu toate că cel putin la modul formal, personalul militar, cel din poliție sau din servicii, se doreste a fi inclus in aceeasi grila de salarizare cf. Legii nr. 284/2010 a salarizarii unitare. In realitate, militarii autentici au fost luati de fazan. Intrucat Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare cuprinde o ghidusie de cel mai prost gust la adresa militarilor autentici.  Intrucat spre deosebire de politisti si alti functionari publici civili (penitenciare), militarii sunt asezati doar la modul generic in aceeasi grila de salarizare. Militarii avand solde fixe calculate la un volum de munca de 24 de ore din 24 si 7 zile din 7. Egale cu salariile politistilor si ale altor functionari publici civili, cara sunt calculate insa la un volum de munca de 8 de ore din 24 si 5 zile din 7. In consecinta, politistii si ceilalti functionari publici civili, mai bagă o ora sau un week-end in plus - dar pe bani in plus, numoca. Si asa le cresc salariile, si implicit pensiile Spre deosebire de militarii autentici care deșbagă luni de zile într-un an calendaristic - 24 de ore din 24 si 7 zile din 7, la acestia totul este perfect moca (militarii nu sunt remunerati suplimentar pt. tot ce depaseste 8 de ore din 24 si 5 zile din 7). Si asa soldele militarilor devin in practica, mai mici decat cele ale politistilor si ale altor functionari publici civili. Am reliefat acest lucru intr-un material anterior, cand am descoperit o minunatie de subofiter de politie - sectorist, pensionat in 2016. Cu pensie egala cu  unui colonel din M.Ap.N. pensionat tot in 2016 si care a mai fost si comandant de unitate de luptă, și cu vreo 4 misiuni de război!

- In procesul de recalculare a pensiilor apar, bineinteles, situatii si situatii! Pensii care cresc, altele scad. In cazul ultimelor, fiind mentinut totusi in plata cuantumul avantajos anterior, desigur - lucru ce poate fi sireversibil, in conditiile in care cunoastem prea bine ca acest cuantum mai avantajos nu a mai fost mentinut si la desfiintarea pensiilor militare din anul 2011. Precedentul fiind creat, este de la sine ca istoria se poate repeta oricand!

Nu mai continuam, fapt pt. care lasam materialul in coadă de pe
ște! Ce am putea să mai facem altceva, pe fondul în care cei mai mulți dintre noi dorm pe ei în izmene? În conditiile in care in anii de restriste 2011-2012, am avut un maxim de 3 000 militari/politisti in rezerva/retragere aparandu-si cu fermitate drepturile? In stradă, doar am stabilit că toate celelalte modalități s-au dovedit a fi fost frecții. 3 000 din din 170 000? In conditiile in care cele minim 7 sindicate ale politistilor dorm tot in izmene, desi de un an de zile pensiile militarilor si politistilor se achita cu 30% mai putin prin efectele Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, fata de cele cuvenite asa cum au fost stabilite initial prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militareIn conditiile in care dintre toti beneficiarii pensiilor de serviciu, ale militarilor sunt cele mai reduse? Cu mult mai reduse, tinand cont ca pensia de serviciu a unui magistrat poate atinge si 10 000 de euro, iar cea a celui mai bun general de armata, rareori poate depasi 7 000 lei. Ca sa nu mai aducem in discutie, un fapt aboslut uluitor! Legislatia genereaza si pensii militare efectiv derizorii, cum vor fi cele ale soldatilor si gradatilor profesionisti care se vor pensiona pe viitor, cu pensii nesimtite de 600-700 lei! In conditiile in care pensia aceea sociala va ajunge la 520 lei, sa ai pensie militara de stat, de serviciu si nesimtita de 700 lei? Si asta in conditiile in care dintre toti beneficiarii pensiilor de serviciu, singurii indreptatiti sa aiba acest drept sunt militarii, acestia fiind singurii cetateni care pot avea atributii de serviciu si dupa pensionare (mobilizare sau razboi)? Si atunci de ce ne mai mirăm cum face ping-pong cu noi clasa politică?
DATE CARE POT FI UTILE


O.U.G. nr. 57/2015 a intrat în dezbatere în Parlamentul României pentru a fi aprobată prin lege, cu sau fără modificări, moment până la care ordonanța va produce efecte în mod nestingherit. Nu există un termen anume pt. aprobarea prin lege a O.U.G. nr. 57/2015. Ca atare, termenul de diminuare a pensiilor militare de stat cu cca. 30%, urmare a Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, este in acest moment tot nedefinit. Cel mai probabil, pe viată!
Prima cameră a Parlamentului, respectiv Senatul, a adoptat deja legea de aprobare a O.U.G. nr. 57/2015. Cu modificări de fațadă ale Art. 40, care se dovedesc a fi absolut înșelătoare. Astfel, senatorii de la toate partidele - majoritari fiind totusi cei de la PSD & ALDE, au purces la o păcăleală de proporții la adresa militarilor. Considerând mai mult că sigur suntem analfabeți în masă. Aceștia au mimat că readuc baza de inițiere a pensiilor militare la 80% și plafonul maxim la 100%, cf. prevederilor inițiale ale Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Doar au mimat, întrucât au făcut o altă măgărie. Au introdus în plafonul maxim de 100% cu de-a valma și elementele particulare ale fiecărui militar, repectiv cele 0-9% reprezentând contribuția la pensia suplimentară, precum si cele 0-20% reprezentând procentele aferente Ordinului Meritul Militar (Semnul Onorific "În serviciul patriei"). Situație în care militarii pierd la calculul pensiilor tot cca. 30%, exact cum a stabilit Guvernul Ciolos prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.
Textul legii de aprobare a O.U.G. nr. 57/2015 așa cum a fost adoptat  de Senat, este acesta! La acest moment, legea de aprobare a O.U.G. nr. 57/2015 așteapă prin sertarele Camerei Deputaților pt. a intra vreodată în dezbatere. Procesul legislativ poate fi urmărit aici! Camera Deputaților este camera decizională. Cu majoritate PSD & ALDE! 

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar