Treceți la conținutul principal

CE MAI. OMUL ARE DREPTATE.

Vă scriu în triplă calitate de simplu cetățean, ofițer în rezervă și român, dumneavoastră, Klauss Werner Iohannis în tripla calitate de președinte al României, șef al CSAT și vorbitor de limbă germană. 
Vă scriu pentru a vă semnala un fapt dar și pentru a vă solicita o reacție, fie ea și pur formală și totodată a mă asigura că ceea ce am citit este corect lingvistic, istoric și diplomatic.
În data de 1 Decembrie 2018, de Ziua Națiunii Române când dumneavoastră vorbeați atât de frumos, dar plat, fără inimă, despre Marea Unire și felicitați românii de pretutindeni cu ocazia Zilei Naționale, un post tv german, ZDF, a prezentat o știre în care evenimentul centenar pe care noi îl sărbătoream era prezentat drept un act samavolnic, prin care România și-a mărit teritoriul cu o treime anexându-și o fostă ”provincie maghiară”. Ciudat mod de a prezenta un eveniment istoric, al reprezentanților unei națiuni care pretinde și dorește să conducă Europa. Spre ce, spre un nou imperiu Habsburgic sau Austro-ungar? Vă rog să citiți și dumneavoastră textul, și cum e scris în limba germană sper să reușiți să îl înțelegeți mai repede decât legile scrise în limba română.
Acum, vă rog să îmi dați niște lămuriri.
Ca cetățean vorbitor de limbă germană, vă rog să:
- îmi spuneți dacă traducerea făcută de autorul articolului românesc este corectă sau este o interpretare ”nefericită”, neconformă cu sensul cuvintelor scrise de ziaristul german;
- faceți traducerea corectă a textului dacă cea prezentată în ziarul Cotidianul este incorectă;
- traduceți dumneavoastră în limba germană textul de mai jos, pentru că vreau să îl trimit prestigiosului oficios german spre cunoaștere, constatând că autorul este, dacă nu rău intenționat, atunci necunoscător al istoriei atât a României cât și a Europei. Vă cer acest favor pentru că sunteți nu doar vorbitor nativ de limbă germană ci și un mare cunoscător al istoriei, așa cum ați încercat să ne spuneți aceste zile dar, mai ales, președintele nostru, al tuturor românilor, al României pe care am înțeles că tocmai ați luat-o înapoi acum câțiva ani, dar nu știu de la cine. Dacă nici în președintele nostru nu pot avea încredere că va traduce corect, atunci în cine să mai am ? Iată deci ce aș vrea să traduceți în germană, iar dacă o veți face promit să vă dau votul meu:
Armata România a avut ocazia în cel puțin două rânduri să cucerească nu numai Budapeste, ci și Ungaria, dar nu a făcut-o. A lăsat acolo o opincă, pe Parlamentul ungar, ca să nu uite că îi putem călca oricând, dar armata nu s-a purtat ca o armată învingătoare deși era, și nici cotropitoare, pentru că nu am urmărit asta niciodată. Ne-am făcut de fiecare dată că nu știm ce au făcut ei la Ipu și în toate orașele și satele transilvane de-a lungul istoriei. Ei, ungurii, cetățenii de etnie maghiară, nu au în istoria lor nici un Horea, nici un Avram Iancu, nici un Gheorghe Doja tras pe roată, asasinat, batjocorit de români, fie ei autorități sau simpli cetățeni. Noi nu am cucerit Transilvania, nici nu am primit-o cadou de la alții, noi ne-am născut, am suferit, am învățat să citim, să scriem, să iubim și să murim aici, nu ne-a adus sau sprijinit nici Rudolf, nici Carol Robert, nici Hitler. Când după Șelimbăr, secuii i-au adus lui Mihai capul lui Andrei Bathory, Viteazul nu l-a batjocorit ci l-a onorat în primul rând ca om, inamic dar om, apoi ca fost principe. Ce păcat că din această lecție de omenie, slujbașii imperiului Habsburgic ( german parcă) nu au învățat nimic, ba, din contră, l-au pedepsit, arătând cât de civilizați și civilizatori sunt, omorându-l mișelește, despărțindu-i capul de trup și batjocorindu-l. Așa trebuia să facem și noi cu urmașii habsburgilor în România? Apoi, istoricește vorbind, când în cele două războaie armata română, urmându-și interesele naționale a trebuit să lupte cu foștii aliați sau să îi trimită acasă, nu le-a înfipt soldaților germani sulița în spinare, ci le-a notificat poziția României și le-a cerut să se retragă de pe teritoriul românesc, acordându-le timp, cavalerește. Că nu au vrut să o facă de bună voie, nu a mai fost alegerea noastră. Din câte cunosc eu, există și o datorie istorică rămasă de prin anii 40 pe care Germania nici până acum nu a plătit-o. Poate ar trebui că fiecare stat să își plătească datoriile. Și pentru ca Redacția ZDF să nu se mai neliniștească, vă rog domnule președinte să le spuneți că România Mare este mai mare decât cea pe care o avem acum, iar Dacia lui Burebista a fost și mai mare. Dar dacă Germania, prin condeierii ei, privește Unirea românilor ca pe un act de anexare (anschluss) noi cum ar trebui să vedem spargerea Zidului Berlinului când una din Germanii s-a dublat? Vă rog să le cereți să explice,dacă a fost și în cest caz Anschluss, că eu am crezut că a fost vorba de Unificarea Germaniei.
Cam asta v-aș ruga domnule președinte să le traduceți distinșilor co-etnici. Vorbind de istorie, Miron Costin spunea despre fapta germanilor la 1601, cam așa : „Și așea s-au plătitu lui Mihai Vodă slujbele ce-au făcutu nemților” Mai știu eu că și dumneavoastră ați făcut oarece slujbe Germaniei, atât ca primar al Sibiului cât și ca președinte al României, că altfel nu vă decorau ei doar așa pentru ochii frumoși. Nu știu ce bine le-ați făcut, am constatat doar că vă țineți foarte aproape de doamna Merkel și să fiu sincer, istoric gândind, nu pot să nu privesc înapoi și să nu mă îngrijorez pentru dumneavoastră. Sper să nu treceți prin Câmpia Turzii cu vreo gardă străină, că așa mi se zbate ochiul stâng de numa –numa, că am auzit că Basta a lăsat urmași!
Ca Șef am Armatei și al CSAT vă rog:

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor