Treceți la conținutul principal

 LA MULȚI ANI ARMEI AUTO .!

1 Martie – Ziua Automobiliștilor Militari


104 ANI DE LA INFIINȚAREA ARMEI AUTO . 

SCMD , FILIALA SLOBOZIA ,LE UREAZĂ TUTURR COLEGILOR DIN ARMA AUTO ,MULTĂ SĂNĂTATE : BUCURII ȘI ÎMPLINIRI ALĂTURI DE FAMILIE ȘI CEI DRAGI LOR .  UN SINCER ȘI CĂLDUROS LA MULȚI ANI TUTUROR COLEGILOR , ACTIVI , ÎN REZERVĂ ȘI RETRAGERE . !

1martie automobilisti militari

Arma auto a apărut în armata română odată cu înființarea Regimentului de Tracțiune Automobilă, la 1 martie 1917, care înlocuia Compania de Automobile a Armatei, creată în august 1915. Regimentul avea în compunere, pentru partea activă, trei batalioane „de automobile, autocamioane, autocamionete și alte asemenea”, precum și companii de motomitraliere, grupuri de autotunuri și automitraliere. În documentul care prevedea modul de organizare a regimentului se stipula că, pentru partea sedentară, se va înființa un batalion de depozit și o școală de șoferi.

În ceea ce privește factorul uman, se stabilea ca ofițerii necesari noii unități să fie luați dintre ofițerii activi și de rezervă, precum și dintre subofițerii din cadrul formațiunilor de automobile de pe lângă unitățile militare, ace[șdin urmă trebuind să treacă un examen de specialitate. Primul comandant al regimentului a fost colonelul Alexandru Polyzu, instalat în funcție la 29 aprilie 1917.

Pentru marea unitate nou-creată o problem stringentă o reprezenta înzestrarea cu mijloace moto. Dintr-un raport al comandantului Regimentului de Tracțiune Automobilă, datat 22 mai 1917, rezultă că la Marele Cartier General exista un surplus de 50 de automobile, 5 autocamioane și o autosanitară, în timp ce la Armata I-a se înregistra un deficit de 444 de automobile, 82 de motociclete, 176 de autocamioane și 298 de autosanitare, iar la Armata a II-a erau necesare, peste efectivul prezent, 25 de automobile, 22 de motociclete, 75 de autocamioane și 148 de autosanitare.

Tot din acest document aflăm că regimentul era dotat cu autocamioane marca Fiat (Italia), Renault (Franța), Packard (S.U.A.), Adler (Germania) și BernaSaurer (Elveția). Situația nu se remediase nici înainte de declanșarea marilor bătălii din vara anului 1917. Marele Cartier General raporta, la 10 iunie, Ministerului de Război că în zona frontului se înregistra un deficit de 197 de automobile, 551 de autocamioane, 75 de autocamionete și 548 de „autobrancarde”. Se solicita Ministerului de Război să dispună ca Serviciul Automobilistic al Armatei, aflat în spatele frontului, în zona interioară, să cedeze din automobilele sale, din care o mare parte „sunt afectate la persoane”. Se cereau cel puțin 99 de automobile „dintre cele mai puternice”, care să facă față traseelor lungi și drumurilor desfundate din zona frontului. Dificultățile inerente începutului de drum, dificultăți agravate de condițiile dramatice ale războiului, nu i-au împiedicat pe automobiliștii militari, alături de ceilalți ostași ai Armatei României, să-și îndeplinească datoria față de Patrie în timpul Războiului de Întregire.

În deceniile următoare, creșterea gradului de motorizare și mecanizare a armatei a constituit unul din obiectivele de primă importanță al factorilor de decizie din cadrul organismului militar. Automobiliștii militari au contribuit, de-a lungul timpului, prin mijloacele specifice armei lor, la îndeplinirea cu succes a misiunilor încredințate atât a celor de ordin militar, cât și a celor pentru asigurarea intervențiilor armatei în situații de urgență, în sprijinul autorităților locale sau centrale.


Astăzi aniversăm 104 de ani de la înfiinţarea Regimentului de Tracţiune Automobilă, la 1 martie 1917, moment care reprezintă apariţia Armei Auto.

Prin profesionalism, efort, şi perseverenţă specialiştii din Arma Auto contribuie permanent la desfăşurarea acţiunilor de către celelalte arme, atât în ţară, cât şi în teatrele de operaţii.

La mulţi ani tuturor automobiliştilor militari!

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar