Daca interdictiile de drepturi fundamentale aplicate militarilor romani ar fi exercitate asupra unei minoritati nationale, Romania ar fi acuzata de fascism!
Este aproape incredibil ce se intampla in Romania cu militarii romani,
incepand in anul 2011! La acest moment, militarii romani sunt declarati
cetateni cu acelasi regim de salarizare si de pensionare precum toti
ceilalti "cetateni". Pare perfect, nu? Inapoia acestui regim, se ascuns
insa monstruozitati mascate in alte acte legislative care daca ar fi
aplicate unei minoritati nationale sau unei alte categorii
profesionale, Romania ar fi acuzata indubitabil, de fascism. Cu toate
acestea, despre soarta militarilor romani, nu se sesizeaza nimeni.
Pentru a reliefa cat mai bine ceea ce se intampla, nu trebuie decat sa
inlocuim in diverse legi cuvantul militar, cu sintagma "minoritate
nationala" sau cu cu denumirea unei categorii categorii profesionale
oarecare. Iata ce rezulta:
I. Legea nr. 80/1995 - adaptata (Statutul cadrelor militare care este mai degraba statutul exterminatilor nationali)
Sectiunea 3 - Interzicerea sau restringerea exercitiului unor drepturi si libertati
Art. 28
Minoritatilor nationale le este interzisa exercitarea urmatoarelor drepturi:
Art. 28
Minoritatilor nationale le este interzisa exercitarea urmatoarelor drepturi:
a) sa faca parte din
partide, formatiuni sau organizatii politice ori sa desfasoare
propaganda prin orice mijloace sau alte activitati in favoarea acestora
ori a unui candidat independent pentru functii publice;
b) sa candideze pentru a fi alese in administratia publica locala si in Parlamentul Romaniei, precum si in functia de Presedinte al Romaniei;
c) sa declare sau sa participe la greva.
Art. 29
b) sa candideze pentru a fi alese in administratia publica locala si in Parlamentul Romaniei, precum si in functia de Presedinte al Romaniei;
c) sa declare sau sa participe la greva.
Art. 29
Politicienilor si jurnalistilor le este restrinsa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel:
a) opiniile politice pot fi exprimate numai in afara serviciului;
b) exprimarea in public a unor opinii contrare intereselor Romaniei nu este permisa;
c) conditiile in care vor putea sa prezinte public informatii se vor stabili cu avizul S.R.I.;
d) aderarea la culte religioase este libera, mai putin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de pastrare a ordinii publice, precum si la cele care incalca bunele moravuri sau afecteaza exercitarea profesiei;
e) constituirea in diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-stiintific, cultural si sportiv-recreativ, este permisa doar cu avizul S.R.I.;
f) incheierea casatoriei este libera in conditiile legii. Casatoria cu o persoana apatrida sau care nu are exclusiv cetatenia romana este conditionata de obtinerea aprobarii prealabile B.O.R.;
g) participarea la mitinguri, demonstratii, procesiuni sau intruniri cu caracter politic ori sindical este interzisa;
h) Politicienii si jurnalistii se pot deplasa in strainatate in conditiile ce se stabilesc prin ordin al S.R.I.
Art. 30
Profesorii si medicii au obligatia de a nu efectua activitati care contravin demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre didactice sau medicale. Profesorilor si medicilor le este interzis:
a) sa indeplineasca alte functii decit cele in care sint incadrate, cu exceptia cumulului prevazut de lege, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului;
b) sa fie asociat unic ori sa participe direct la administrarea sau conducerea unor organizatii ori societati comerciale, cu exceptia celor numite in consiliile de administratie ale regiilor autonome si societatilor comerciale din subordinea ministerelor din care fac parte.
b) exprimarea in public a unor opinii contrare intereselor Romaniei nu este permisa;
c) conditiile in care vor putea sa prezinte public informatii se vor stabili cu avizul S.R.I.;
d) aderarea la culte religioase este libera, mai putin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de pastrare a ordinii publice, precum si la cele care incalca bunele moravuri sau afecteaza exercitarea profesiei;
e) constituirea in diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-stiintific, cultural si sportiv-recreativ, este permisa doar cu avizul S.R.I.;
f) incheierea casatoriei este libera in conditiile legii. Casatoria cu o persoana apatrida sau care nu are exclusiv cetatenia romana este conditionata de obtinerea aprobarii prealabile B.O.R.;
g) participarea la mitinguri, demonstratii, procesiuni sau intruniri cu caracter politic ori sindical este interzisa;
h) Politicienii si jurnalistii se pot deplasa in strainatate in conditiile ce se stabilesc prin ordin al S.R.I.
Art. 30
Profesorii si medicii au obligatia de a nu efectua activitati care contravin demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre didactice sau medicale. Profesorilor si medicilor le este interzis:
a) sa indeplineasca alte functii decit cele in care sint incadrate, cu exceptia cumulului prevazut de lege, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului;
b) sa fie asociat unic ori sa participe direct la administrarea sau conducerea unor organizatii ori societati comerciale, cu exceptia celor numite in consiliile de administratie ale regiilor autonome si societatilor comerciale din subordinea ministerelor din care fac parte.
II. Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare. Anexa nr. VII, Cap. 2, Sectiunea a-2:
Art. 92 (1) Cuantumul zilnic al salariului lunar cuvenit cetatenilor din minoritatile nationale se determină prin raportare la numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului.
(2) Cuantumul zilnic al salariului lunar cuvenit celorlalti cetateni
romani cu exceptia celor mentionati la aln. (1) se determină prin
raportare la numărul de zile lucrătoare din luna respectivă.
III. Legea nr. 263/2010 a pensionarii unitare (in care militarii romani incadrati in 2 grupe diferite de munca, au aceeasi majorare de punctaj de 50% - detalii aici).
Art. 18
Pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezinta,
conform legii, stagiu de cotizare realizat in conditii deosebite,
conditii speciale sau alte conditii de munca se acorda perioade
suplimentare la vechimea in munca sau la vechimea in serviciu, care
constituie stagii de cotizare in conditii normale, dupa cum urmeaza:
a) 3 luni pentru fiecare an lucrat in conditii deosebite de munca;
b) 6 luni pentru fiecare an lucrat in conditii speciale de munca;
c) 12 luni pentru fiecare an lucrat in alte conditii de munca asa cum sunt reglementate la art. 29 alin. (2).
Art. 100 - Pentru minoritatile nationale
Persoanele care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in
grupele I si a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1
aprilie 2001, cele care au desfasurat activitati in locuri de munca
incadrate in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de
munca, potrivit legii, beneficiaza de majorarea punctajelor lunare
realizate in perioadele respective, dupa cum urmeaza:
a) cu 25% pentru perioadele
in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa a II-a de
munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in
locuri de munca incadrate in conditii deosebite, potrivit legii;
b) cu 25% pentru perioadele
in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa I de
munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in
locuri de munca incadrate in conditii speciale, potrivit legii;
c) cu 25% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in alte conditii de munca, potrivit legii.
[Este similar ceea ce se intampla militarilor in actualul text de lege
grupei ALTE CONDITII care are aceeasi majorare de punctaj precum grupa
CONDITII SPECIALE, fiind tratata astfel in mod discriminatoriu raportat
la perioadele suplimentare de la art. 18 c) acordate la vechimea in
munca si care sunt duble fata de grupa CONDITII SPECIALE].
Art. 23
(1) Pe timpul starii de mobilizare sau al starii de razboi se utilizeaza resurse umane, materiale si financiare.
(2) Resursele umane provin din
randul cetatenilor de etnie rroma si maghiara cu sau fara obligatii
militare, cat si din randul politicienilor care pot fi chemati sa
execute prestari de servicii in interes public, potrivit legii.
Art. 42
(1) Munca forţată este interzisă.
(2) Nu constituie muncă forţată:
a) activităţile desfaurate de catre cetatenii din randul minoritatilor nationale si personalul cultelor chemate sa execute prestari de servicii in interes public, precum şi cele desfăşurate, potrivit legii, în locul acestora, din motive religioase sau de conştiinţă;
a) activităţile desfaurate de catre cetatenii din randul minoritatilor nationale si personalul cultelor chemate sa execute prestari de servicii in interes public, precum şi cele desfăşurate, potrivit legii, în locul acestora, din motive religioase sau de conştiinţă;
b) munca unei persoane condamnate, prestată în condiţii normale, în perioada de detenţie sau de libertate condiţionată;
Art. 122 - " (1) Munca suplimentară se compensează prin ore libere
plătite în următoarele 60 de zile calendaristice după efectuarea
acesteia, cu exceptia personalului Ministerului Finantelor, evreilor si magistratilor".
Art. 123 - "(1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 122 alin. (1) în luna următoare, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia, cu exceptia personalului Ministerului Finantelor, evreilor si magistratilor".
(2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază" (la fel si cu munca de noapte).
Art. 123 - "(1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 122 alin. (1) în luna următoare, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia, cu exceptia personalului Ministerului Finantelor, evreilor si magistratilor".
(2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază" (la fel si cu munca de noapte).
Doamnelor si domnilor, tot ce este
evidentiat in material, se intampla in Romania, astazi! Dar nu
categoriilor mentionate, ci doar militarilor! Si toate cumulate, numai
militarilor! Este evident ca toate cele reliefate sunt interdictii de
drepturi fundamentale si discriminare in stare pura. Cele prezentate nu
au legatura cu nicio profesie in sine - pot fi la fel de bine aplicate
oricarei alte categorii, ci sunt exact ceea ce sunt: interdictii de
drepturi fundamentale si discriminare in stare pura. Care insa nu se
aplica nici rromilor, nici evreilor, nici medicilor, nici
politicienilor, nici jurnalistilor, ci doar in mod cumulat, militarilor
romani! Este evident ce s-ar intampla cu Romania daca una singura din
categoriile mentionate ar suporta ceea ce suporta militarii romani. Atat
activi, cat si in rezerva. Cand se intampla astfel de lucruri intr-un
stat, indiferent carei categorii a populatiei i se intampla - rromi,
profesori, armeni sau militari, acel stat este orice, dar numai stat de drept
nu se poate numi. Orice dezechilibu creat unui grup intr-un stat in
ceea ce priveveste egalitatea in drepturi, trebuie sa fie compensat prin
ceva rezonabil. Militarii romani au avut drept compensatie pentru tot
ceea ce este descris mai sus, o lege a pensiilor militare.
Acum nu au mai ramas decat cu interdictia de drepturi fundamentale si
cu discriminarea! Militarii activi pe post de robi moderni, iar cei in
rezerva ratacind de 4 ani pe holurile tribunalelor! Iar toate acestea se
intampla sub privirile politicienilor romani indiferent de tabara, ale
Justiei, ale C.C.R., ale diverselor institutii ale statului roman
inclusiv ale C.N.C.D.
(o institutie marioneta, dovedit prin faptul ca raspunsul stereotip pt.
astfel de situatii este ca abuzurile impuse prin legislatie unui
grup/categorii profesiomale/sociale, nu intra in sfera atributiilor
institutiei), mass-media si ale tuturor cetatenilor romani! In rest, statul de drept este sublim! Vivat Romania!
Nabucco (Va, Pensiero/Verdi) - Corul Robilor (se potriveste ca o manusa situatiei militarilor romani)