Treceți la conținutul principal
DREPTURILE SĂ LE PRIMIM ACUM ,NU LA CALENDELE GRECEȘTI. MAI TREC ÎN NEFIINȚĂ COLEGI ȘI MAI FACEM ECONOMIE. OUG ACUM NU ÎN 2020.VORBA ACEEA , BLA , BLA , BLA ȘI TOT AȘA.




🇹🇩 Guvernul României
ORDONANȚA DE URGENŢĂ
_____________
privind modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare
_____________________
➢ Având în vedere prevederile Programului de guvernare 2017-2020 referitoare la necesitatea asigurării şi respectării principiului echitații şi nediscriminării pentru categoriile de pensionari, prevederi transpuse în plan legislativ prin Legea nr. 217/2019 privind sistemul unitar de pensii şi în curs de materializare pentru pensionarii aparținând sistemului public de pensii, dar nu şi pentru pensionarii din sistemul pensiilor militare de stat.
➢ Impunându-se cu necesitate punerea în acord a conținutului legislației privind sistemul pensiilor militare de stat cu legislația la zi în domeniul salarizării militarilor prin raportarea modului de calcul a pensiilor rezerviștilor militari la prevederile specifice şi spiritul Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Fiind imperios necesară revenirea în România la normalitatea privind pensiile militare de stat din perioada premergătoare şi din anii imediat următori aderării României la NATO, normalitate rezultata din aplicarea directivelor şi recomandărilor Alianței şi din elaborarea şi aplicarea în acord cu acestea a unei legislații naţionale pe domeniu corecte, echitabile, nediscriminatorii.
Ținând cont de faptul ca în acordarea pensiilor militare de stat s-a ajuns la încălcarea flagranta a principiilor de baza, general aplicabile în domeniul pensiilor, principii stipulate clar chiar în Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, printre care:
____________
➢ Principiul egalităţii prin care se asigura tuturor pensionarilor militari un tratament nediscriminatoriu, între persoanele aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile şi obligațiile prevăzute de lege, respectiv la grade, funcții şi vechime egale, pensii militare egale, indiferent de anul pensionării. La muncă egală, pensii militare de stat egale.
Principiul recunoștinței faţă de loialitatea, sacrificiile şi privațiunile suferite de militari şi familiile acestora pe parcursul carierei.
Datorită faptului că:
a) În prezent sunt afectate grav echilibrele de bază care asigură dreptul la pensie militară de stat, echilibre pe deplin aplicabile în toate sistemele de pensii din armatele ţărilor membre NATO, care vizează: acordarea dreptului proporțional cu gradul militar deținut şi funcția îndeplinita în activitate, cu vechimea realizată în serviciul militar, cu condițiile de munca în care s-a desfășurat activitatea, menținerea interesului şi a motivației pentru ducerea carierei militare până la vârsta standard de pensionare, raportarea permanentă a cuantumului pensiei de militar în rezervă la solda militarului în activitate.
b) S-au creat falii adânci în statutul social al cadrelor militare în rezervă, în aceleași condiţii de grad, funcţii şi vechime, cuantumul pensiilor diferă foarte mult, uneori raportul este chiar peste 3/1.
c) Au fost în mod abuziv confiscate drepturi legal dobândite cum sunt: procentul la pensia suplimentară, în mod arbitrar unii beneficiază de acesta, în timp ce alţii nu; în mod abuziv au fost confiscate o bună parte din contribuţiile individuale la casele de pensii publice, contribuţii realizate de către unii pensionari militari după trecerea în rezervă şi deschiderea dreptului la pensie militară de stat.
d) Că se impune corectarea insuficiențelor de reglementare din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, precum și din Ordinul comun de aplicare nr 31/M 25/999/8148/237/259/221 din 2016 referitoare la baza de calcul pentru personalul care a fost încadrat/detașat/mutat în unități de producție/regii autonome ori societăți comerciale cu capital integral de stat, înființate în baza Legii nr. 15/1990 și a hotărârilor de guvern specifice, structuri aflate în coordonarea instituțiilor de resort, existente la 01.01.2016 dar cu statute și organigrame modificate, ori dispărute înainte de această dată ca urmare a intrării în insolvență sau a desființării acestora, pentru care nu se pot actualiza salariile de funcție ale acestora,
În temeiul art.115, alin (4) din Constituția României republicată, Guvernul României adopta prezenta ordonanță de urgenţă.
__________
Articol unic
Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.556 din 27 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:
_________
1. La articolul 3, după litera m) se introduce o nouă literă n), cu următorul cuprins:
„n) Solda de funcţie lunară brută maximă cumulată/salariul de funcţie lunar maxim cumulat cuprinde solda maximă/salariul maxim de funcție corespunzătoare fiecărui grad militar/profesional, la care se adaugă gradaţiile, solda/salariul de comandă, majorarea soldei de funcţie pentru realizarea prerogativelor de apărare, ordine publică, securitate naţională şi majorarea soldei de funcţie pentru titlul de specialist de clasa/domeniu funcțional, așa cum sunt prevăzute în Legea nr.153/2017.”
__________
2. După art. 28 se introduce un nou articol, articolul 281 , cu următorul cuprins:
„Art. 281. – (1) Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (1) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017, privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 80/2018, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul care a fost detaşat/mutat la operatori economici din industria naţională de apărare sau regii autonome/societăţi cu capital majoritar de stat, existente la 01.01.2016 dar cu statute şi organigrame modificate ce au fost desfiinţate sau au intrat în insolvenţă/faliment/dizolvare, precum şi pentru şi cei pentru care nu s-au putut stabili pensiile în condiţiile art. 28, alin. (1) și alin. (5) din lege şi pentru care nu s-au putut actualiza salariile lunare corespunzătoare funcţiei exercitate, actualizarea se va realiza de către comisii constituite în baza ordinelor conducătorilor de instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
(2) Atunci când veniturile identificate în perioada de 6 luni consecutive din ultimii cinci ani, alese de către personalul prevăzut la art.3 lit.a)-d) din lege, nu pot fi actualizate la 01.01.2016 sau la data deschiderii drepturilor de pensie, comisiile prevăzute la alin. (1) vor realiza actualizarea pentru fiecare lună prin aplicarea formulei:
SLA=(SL/SMBE) XsMBE2016, unde:
SLA=salariul lunar actualizat,
SL=salariul lunar din perioada de 6 luni alese,
SMBE=salariul minim brut pe economie din anul în care fost aleasă luna, dintre cele 6 luni consecutive,
Smbe2016=salariul minim brut pe economie din anul 2016,
(3) Actualizarea salariilor de funcţie lunare brute se va face cu respectarea dispozițiilor art.28 alin.(10).
(4) Derogarea dispusă prin prevederile alin.(1) se aplică pentru o perioadă de 6 luni, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
(5) Eventualele sume cuvenite personalului prevăzut la alin.(1) ca urmare a procesului de recalculare a pensiilor militare potrivit art.109 alin.(1) şi art.110 alin.(1) din Legea nr.223/2015 cu modificările şi completările ulterioare, cu baza de calcul actualizată potrivit dispoziţiilor alin.(2), ce reprezintă diferenţe de pensie cuvenite de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe şi până la punerea în plată a pensiilor recalculate, se acordă până la 31 decembrie 2020 în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie, în cadrul termenului general de prescripţie.”
________
3. Articolul 59 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art.59 - (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează din oficiu, în fiecare an, începând cu luna ianuarie, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv cunoscut şi comunicat de Institutul Naţional de Statistică, pentru anul anterior celui pentru care se face indexarea.
(2) Dacă în urma indexării rezultă un cuantum al pensiei mai mic se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.”
__________
4. Articolul 60 se completează prin introducerea a două noi alineate (5) şi (6), cu următorul cuprins:
„(5) Cuantumul pensiei militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează soldele de grad/soldele gradului profesional şi soldele de funcție ale militarilor/salariile de funcție ale polițiștilor şi funcționarilor publici cu statut special în activitate, având ca bază de calcul solda lunară brută maximă cumulată/salariul lunar brut maxim cumulat, în vigoare la data actualizării, corespunzătoare funcției maxime exercitate şi gradului militar avut la data trecerii în rezervă, în raport cu procentul de stabilire a pensiei în condițiile prevăzute la art.28, 29 ,30 şi 39, pe baza unei metodologii aprobată prin hotărâre de guvern.
(6) În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59 cât şi cele ale alin. (2), se aplică dispoziţiile cele mai favorabile.”
___________
5. Articolul 108 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art.108 – Militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special care au plătit contribuţie la Fondul pentru pensia suplimentară şi/sau contribuţia individuală la bugetul de stat, beneficiază de un spor adăugat la procentul stabilit în condiţiile art.29,30 şi 39 astfel:
- 3% pentru o vechime a contribuţiei între 5-15 ani;
- 6% pentru o vechime a contribuţiei între 15-25 ani;
- 9% pentru o vechime a contribuţiei peste 25 ani.”
___________
6. La articolul 110, după alin.(5) se introduc două noi alin.(51) şi (52) cu următorul cuprins:
„(51) Pensiile militare de stat se pot cumula cu orice alte pensii sau indemnizaţii.
(52 ) Militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, care au contribuit la sistemul public de pensii după trecerea în rezervă şi ale căror stagii de cotizare pentru aceste perioade au fost valorificate la casele de pensii sectoriale, conform prevederilor Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, la cerere, pot opta pentru această perioadă, pentru transferul punctajelor medii anuale şi a vechimii acumulate până la 31 decembrie 2015 în sistemul public la casele de pensii teritoriale.”
7. După articolul 110 se introduce un nou articol 1101 cu următorul cuprins:
„Art.1101 – (1) Pensiile militare de stat stabilite în condiţiile art.28,29,30 şi 39 şi cele recalculate în condiţiile art. 109 şi 110, actualizate, în funcţie de procentul de stabilire/recalculare/actualizare, se recalculează având ca bază de calcul solda de funcţie lunară brută maximă cumulată/salariul de funcţie lunar maxim cumulat prevăzute pentru anul 2022 în Anexa nr.VI la Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, definite la art.3 lit.n) din prezenta lege şi solda actualizată a gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă, pe baza unei metodologii stabilite prin hotărâre de guvern.
(2) La recalculare/actualizare majorările soldei de funcție pentru exercitarea prerogativelor de apărare, ordine publică și securitate națională și pentru specialist de clasă/domeniul funcțional, fiecare în procent de câte 7,5% din solda de funcție/salariul de funcție se introduc în baza de calcul a tuturor pensiilor militare de stat.
(3) Sumele rezultate ca diferenţa între pensiile în plată şi pensiile recalculate prin aplicarea prevederilor alin (1) se acorda eşalonat, în funcție de anul dreptului la recalculare, cate 1/3, 1/2, 1/1 din cuantumul diferenței, la 1 ianuarie 2020, 1 ianuarie 2021, 1 ianuarie 2022.”
8. Articolul 111 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art.111 – În situaţia în care se constata diferenţe între cuantumul pensiilor stabilit potrivit prevederilor art.109, 110 şi 110¹ şi cuantumul pensiilor aflate în plată se păstrează în plată cuantumul avantajos.”

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar