Treceți la conținutul principal
APLICAȚIA CU REZERVA ACTIVĂ ȘI CADRE MILITARE ÎN RETRAGERE APARȚINÂND MApN , MI, SRI ȘI STS, ÎN TEREN,CU MOBILIZARE, 
FĂRĂ TRAGERI DE LUPTĂ, 
"UNIREA 2015" 

- continuare - 
TEMA OPERATIVĂ : 

EDMOND  MILEA 
……………………………. 

Situația forțelor 

Dezbinarea unității forțelor proprii (a cadrelor militare în rezervă și în retragere ) s-a produs în mod treptat ca urmare a practicilor discriminatorii ce au caracterizat atât guvernarea României în perioada premergătoare acestei ”aplicații” cât și a Ministerului Apărării Naționale prin acei generali și ofițeri care au așezat înaintea interesului Armatei, interesele politice care le puteau aduce diverse avantaje, cum sunt: avansarea fără nicio justificare legală și numirea pe funcții superioare pe principiul ”are S la studii!” dar fără o pregătire militară temeinică bazată pe știință militară și experiență. 
Această dezbinare a fost întreținută și de nemulțumirea cadrelor militare în rezervă și în retragere generată de avansarea la grade de general, colonel, locotenent-colonel, ș.a., a unor aserviți ai sistemului care nu au avut nimic în comun cu sistemul militar. Astfel, sunt multe cadre în activitate cu studii militare superioare, care au muncit cu pasiune pentru a se face remarcate profesional, care pentru a fi avansate la termen și să fie promovate în funcție, pe baza studiilor, a meritelor și performanțelor obținute în carieră și consemnate în aprecierile de serviciu anuale, dar care nu au fost avansate și promovate, în locul lor fiind promovați ”protejați ai sistemului”. 
Tot în această manieră de umilire și bătaie de joc, s-a procedat la restructurarea unităților militare cărora prin statele de organizare li s-au redus cu o treaptă gradul funcțiilor pentru a disponibiliza cadrele care au ocupat funcțiile respective și după o perioadă (cca 6 luni ), timp în care militarii activi ce au ocupat acele funcții au trecut în rezervă, MApN a ridicat din nou funcțiile la gradul prevăzut înainte, în unele situații la nivel mai mare. 
Faptul că au fost avansați politicieni sau jurnaliști la grade inimaginabil de mari (de la fruntaș la general!) fără ca acele persoane să posede vreo pregătire militară corespunzătoare nivelului ierarhic la care au fost avansați, au dus în derizoriu ierarhia militară, competiția profesională și seriozitatea cu care au fost formate cadrele militare. 
Aceste aspecte și-au pus amprenta asupra moralului militarilor activi, în rezervă și în retragere care au constatat că după o carieră militară de 35-40 de ani, sunt tratați în bătaie de joc de către guvernanți și chiar de către Ministerul Apărării Naționale. 
Ca și cum nu ar fi fost de ajuns atâta umilire și bătaie de joc la adresa militarilor activi sau în rezervă, chiar MApN a avut o atitudine de delimitare, în mod deosebit față de militarii în rezervă considerând că-și poate bate joc de ei atacându-i fără nicio rezervă în acțiunile lor înaintate instanțelor de judecată. La nivelul MApN există o structură care are ca principală sarcină asistența juridică pe care este obligată să o ofere MApN și fiecărui militar. Această structură nu numai că nu a prestat vreo asistență juridică în sprijinul militarilor în rezervă și în retragere ci, dimpotrivă, a devenit adversarul cel mai lipsit de scrupule manifestându-se cu ură și răutate nejustificată împotriva celor pe care trebuia să-i apere. 
Nu se cunoaște dacă MApN, MI, SRI, STS sau chiar CSAȚ, au analizat impactul acestor măsuri aberante asupra capacității de apărare a țării, prin care întregul efectiv al armatei a fost batjocorit, i-a fost minimalizat rolul și locul lor în societate etichetând militarii după cum a vrut fiecare politician ! Niciun politician nu a depus jurământ față de această țară prin care se obligă ca, în caz de nevoie, să-și pună gaj propria viață, în schimb toți militarii de profesie de la soldat la general au făcut acest lucru. 
Până în prezent nimeni nu a absolvit de jurământ vreun militar, persoane rău intenționate continuând cu atacuri abjecte la adresa acestora. 

Adversarul 

Până în prezent, adversarul militarilor României a fost analizat sub toate aspectele. Am constatat cu indignare militarii români nu au adversari externi care vor slăbirea capacității de apărare, așa cum ar fi fost de așteptat, ci adversarii militarilor români sunt tot militari români amestecați cu politicienii români! 
Concluzia este foarte simplă și rezultă din întrebarea următoare : care este militarul activ (comandantul, generalul) care a făcut ceva pentru a nu se mai întâmpla aceste orori cu rezerviștii militari? 
Adversarul își găsește resursa în câteva cadre cu funcții de conducere care ”merg în siajul” unor politicieni de la care așteaptă ”un os de ros”, care au făcut câte o școală militară, a căror perfecționare a pregătirii militare s-a rezumat doar la o facultate civilă devenind ”marii gânditori” în ale finanțelor sau care au îmbrăcat cu emfază haina ofițerului de justiție… Acesta e adversarul nostru! 

Situația forțelor proprii 

Forțele proprii sunt formate din cadre militare aparținând MApN, MI, SRI și STS, cărora le-au fost puse în discuție cu ură și rea voință, drepturile legal dobândite după încheierea activității. Altfel spus, sunt cadre militare în rezervă și în retragere care au avut un contract cu statul român pe baza căruia au avut o serie de obligații, au suportat o mulțime de restricții pe care nicio altă categorie socială nu le-a mai avut de respectat, au fost plătiți cel mai prost în comparație cu alții, au avut program de lucru 24/24 de ore, fără alte drepturi bănești decât cele rezultate din contractul menționat. 
Ce este umilitor este faptul că, după ce au trecut în rezervă, statul român a considerat că este in regula să taie pensiile dobândite legal, acel drept câștigat cu atâtea sacrificii cerute de prevederile contractului. 
Primele umilințe aplicate pensionarilor militari au fost cele din anul 2010 de guvernul Boc prin recalcularea pensiilor militare pe baza unor legi care nu au fost operante atunci când aceștia au fost cadre active, cu alte cuvinte ”au schimbat regulile după ce contractul s-a încheiat” ! 
Urmarea? : cadre militare în rezervă decedate ca urmare a impactului creat de umilința și nedreptatea la care au fost supuși prin recalcularea pe baze străine activității pe care aceștia au desfășurat-o. Pierderea camarazilor noștri decedați sau mutilați de urmările atacurilor cerebrale sau infarcturilor miocardice acute provocate de agresiunea guvernanților, a politicienilor vremii și de nepăsarea celor din cadrul MApN care aveau datoria să-i apere. 
Străini de o viață socială fără restricții, o parte din pensionarii militari au aderat la structuri organizate (asociații, sindicate, federații…) pentru a-i ajuta, și pentru că au sesizat vidul de organizare și dezbinarea produsă de cei care aveau datoria să-i apere și să-i ajute. O altă parte au ales să se lupte singură cu sistemul care i-a umilit și care le-a afectat atât de profund spiritul de demnitate și onoare militară format și antrenat în decenii de activitate. Există de asemenea o mare parte a rezerviștilor militari care au rămas neafiliați și care militează ca și cei afiliați la unitate de acțiune. 
Faptul că suntem divizați de acest sistem bolnav care dovedește în fiecare zi că a avut drept obiectiv SLĂBIREA CAPACITĂȚII DE APĂRARE A ȚĂRII BATJOCORINDU-ȘI ȘI UMILINDU-ȘI MILITARII ȘI EROII CONTEMPORANI determină tot mai mult rezerva militară a Armatei României să se unească, să acționeze unitar pentru a-și redobândi locul și rolul în societate, pentru a deveni o parte activă a societății românești. 

Va urma !

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar