Treceți la conținutul principal

INCOMPETENTA? SAU DOAR REA CREDINTA?

             “Pe surse” s-a aflat ca autorii OUG, transformata ulterior in art. 40/OUG nr. 57/2015, trebuie cautati in curtea MApN. Vehementa si excesul de zel de care au dat dovada unii dintre reprezentantii ministerului si ai Casei de pensii sectoriale in justificarea “necesitatii” acestor modificari la legea organica aduse prin OUG, ma fac sa cred ca-i adevarat! Acest fapt mi-a reactivat o problema care ma framanta de mult.
          De ani de zile, poate chiar de zeci de ani, ma tot intreb de ce drepturile banesti ale personalului din MApN, la functii si grade egale, au fost si sunt semnificativ mai mici decat cele din MAI (fac referinta catre MAI deoarece avand prieteni apartinand acestui minister am mai aflat si eu una alta!). Mi-aduc, de pilda, aminte de o intrebare a unui prieten, pusa pe vremea cand eram sef de sectie in SMG, care suna cam asa: Cat ai luat de Craciun? Neavand absolut nicio retinere (ca-ntre prieteni!) si nimic de ascuns am raspuns prompt cu suma respectiva. La auzul cifrei amicul m-a intrebat automat: Asta-i doar prima, nu? Am inteles repede ca prietenul meu la asta s-a referit chiar de la prima intrebare! Recunosc ca am incercat un sentiment de jena cand i-am explicat amicului ca nu, nu-i prima mea de Craciun, ci solda la care era adaugata o amarata de prima de cateva sute de lei!
          Incet-incet cred ca am inceput sa inteleg acest “mister”. Mi-au trebuit insa zeci de ani sa ma lamuresc, cu toate ca exemplele au fost multiple, caci eu refuzam sa le vad! Am sa le mentionez acum doar pe cele mai recente: incadrarea in conditiile de munca a pensionarilor trecuti in rezerva pana la 31.12.2010, pe cadrul rusinoaselor procese de “recalculare” si “revizuire” a pensiilor, respectiv modul de redactare a art. 6 din Normele pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea 223/2015, privind pensiile militare de stat (act normativ aflat inca in faza de proiect). Vazand modul in care reprezentantii MApN (juristi, finantisti) au procedat, inclin sa cred ca-i vorba doar despre rea credinta din partea celor implicati, deoarece mi-e imposibil sa ma gandesc ca ar putea fi atata incompetenta profesionala in intelegerea si aplicarea unor acte normative. De ce SRI si MAI au fost in stare sa aplice in mod corect H.G. 1294/2001, cu completarile si modificarile ulterioare (regula de baza a oricarui act normativ!), iar MApN a fost “mai catolic decat Papa”. Cine a decis in acest sens? Vom afla oare si noi? Cine va suporta consecintele, daca unul sau mai multi dintre pensionarii MApN vor face plangere penala impotriva celor care au dat dovada de “neglijenta in serviciu”? Iar daca n-a fost vorba de “neglijenta in serviciu”, atunci cu siguranta de “bataie de joc” la adresa fostilor colegi tot a fost! Din pacate cu unele consecinte negative privind bugetul unora dintre pensionari!
       Pe aceiasi linie de gandire (in pofida faptului ca madam Lupu cu al sau nord-Korean stat major – ce rusine am trait, intre colegii proveniti din SRI si MAI, atunci cand “doamna” in cauza a citit pe silabe, pentru televiziunile de sorginte OTV-ista, comunicatul pentru tara privind desfiintarea pensiilor militare! -  au disparut din peisajul ministerului) am regasit modul in care MApN s-a gandit sa puna in aplicare prevederile art. 121/L. nr. 223/2015, dispozitii gandite de Legiuitor in sens reparatoriu pentru cei carora li s-au diminuat abuziv pensiile prin revizuire. Una a fost gandirea Legiuitorului, alta este intentia bravilor nostri juristi si finantisti! Oare de ce se poarta asa? Ce-i mana la acest comportament? Sa fie oare atat de opaci incat sa nu inteleaga ca o amnisitie fiscala are efecte definitive si irevocabile? Nu cred, o mai spun inca odata! Nu poate fi decat rea credinta! Dar care sa-i fie oare radacinile? Tare mult as vrea sa aflu! Ma poate ajuta cineva? Vreun reprezentant al uniunilor de creatori, ultimele “victime” ale acestui mod pagubos de gandire si actiune, carora li s-au sistat indemnizatiile legale primite pana la sfarsitul anului trecut ? Ori poate cineva din “interior”, dispus sa ne spuna si noua cine da astfel de ordine?

Col (r) V. MIHAI
Consilier juridic SCMD

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor