Treceți la conținutul principal

Valentin Voicilă Despre Deputatul PDL Eugen Bădălan. „Diversiunea Din România A Început În Data De 22 Şi Nu S-A Terminat Nici Astăzi” (Video) Ianuarie 21, 2011


Valentin Voicilă, conducătorul revoluţiei din Arad, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Arad şi al CPUN Arad, vorbeşte despre faptele de arme din decembrie 1989 ale actualului deputat PDL Eugen Bădălan (colegiul 2 Brăila), fost şef al Marelui Stat Major al armatei (25 octombrie 2004 – 13 septembrie 2006). Deasemeni, mai vorbeşte despre dezinformarea din presa bucureşteană – „Jurnalul Naţional” şi B1TV (emisiunea „Naşul”). Filmarea a fost făcută în 2004, la sediul asociaţiei Memorialul Revoluţiei din Timişoara. Comentariile mele sînt cu litere cursive, între paranteze drepte.
Transcriere înregistrare:
00:00 Valentin Voicilă: Eu aş vrea să vă spun că la revoluţie aveam 31 de ani. Eram ofiţer în rezervă. Am terminat armata la Constanţa, la infanterie, la 01395, facultatea de teatru şi cinematografie la Bucureşti la clasa profesorului Amza Pelea. Şi ceea ce trăiesc de 15 ani şi ceea ce trăiesc în ultimile zile, vă rog să mă credeţi că este absolut paranormal. Mie nu-mi vine să cred că trăiesc în această ţară şi nu-mi vine să cred că această ţară mai este locuită de cineva. Vă spun lucruri foarte grave. Şi am să merg pas cu pas. Din anul 1991 am început să protestez spunînd ceea ce s-a întîmplat la revoluţie la Arad. În 21 dimineaţa am fost în stradă. Oamenii mă cunoşteau de pe scenă, din film, şi încet-încet am ajuns în faţă. Am condus zeci de mii de oameni la început, în stradă în data de 21. Am format Frontul Democratic Român din Arad ca o extensie a celui de la Timişoara. Domnul Adrian Sanda [membru al Frontului Democratic Român de la Timişoara – comitetul revoluţionar din balconul Operei, plecat la Arad cu misiunea de a aprinde aici scînteia revoluţiei; mai recent, fost secretar de stat la SSPR] a fost la Arad şi ne-a lăsat platforma program a proclamaţiei Frontului Democratic Român de aici. Am citit-o în public şi am format un comitet din 15 membri. În timpul zilei de 21 am demonstrat paşnic, am strigat „fără violenţă”, am spus „Tatăl nostru” şi am avut o atitudine foarte prietenoasă faţă de armată. Noi deşi nu am mîncat decît foarte puţin, cînd primeam cîte ceva în primul rînd dădeam armatei, soldaţilor, să mănînce. Atuncea am văzut între ofiţeri un bărbat foarte nervos care se agita dintr-o parte în alta, tot timpul pus pe conflict. Nu ştiam că-l cheamă Bădălan, situaţia era extrem de tensionată ca să pot reţine anumite nume. Dar l-am văzut că era cel care dădea dispoziţii într-o parte şi-n alta. Şi mi-am dat seama că cel mai înţelept este ca eu să fiu conciliant şi să nu las să moară nici un om. Pentru că eram deja responsabil, reprezentanţii muncitorilor veneau la mine şi se consultau cu mine în deciziile pe care…
02:19 Gheorghe Bugarschi: Ştiaţi atunci ce s-a întîmplat la Timişoara?
02:21 Valentin Voicilă: Ştiam parţial.
02:22 Gheorghe Bugarschi: Nu ştiu dacă cineva v-a spus ce bucurie a fost cînd s-a anunţat că dumneavoastră, Aradul, sînteţi al treilea, că Lugojul a fost al doilea, oraş care se alătură nouă. Nu vă puteţi închipui ce…
02:33 Valentin Voicilă: Eu vă mulţumesc. Vreau să vă spun că la Arad, Aradul fiind un oraş mare în comparaţie cu Lugojul, la Arad vreau să vă spun că din data de 20 noaptea muncitorii nu mai lucrau în fabrici, erau lumînări aprinse pe strunguri.
02:50 Gheorghe Bugarschi: Asta noi nu ştiam.
02:51 Valentin Voicilă: Cînd au ieşit în stradă, în data de 21 la orele 7 dimineaţă, au ieşit muncitorii de la Orologerie, Strungul, Vagoane, îmrăcaţi în pufoaice. Deci gestul armatei de a se ridica împotriva poporului este cu atît mai condamnabil cu cît Bădălan avea în faţă muncitori. Deci nu era vorba nici de servicii secrete, nici de huligani, armate străine, avea în faţă muncitori bine organizaţi care veneau în faţă cu maiştri, cu şefi de echipă şi aşa mai departe. Deci asta am întîlnit-o în stradă la ora 10,30 dimineaţa, cînd am apărut eu în faţa muncitorilor. Bun, megem mai departe. E, am aflat de la ofiţerii care se plimbau şi au înţeles că am autoritate în faţa civililor, pentru că i-am organizat bine, am învăţat la şcoală cum să improvizez într-o situaţie limită
03:47 Gheorghe Bugarschi: Ca actor.
03:48 Valentin Voicilă: Ca actor al teatrului, da. Şi am luat de la maternitate cearceafuri, scutece, ruj de buze de la femei, şi am scris, deci am improvizat pe loc, am scris „jos Ceauşescu”, „jos dictatura” şi aşa mai departe. Am luat, am chemat sportivi, boxeri, caratişti, luptători, i-am aşezat în linie dreaptă, braţ la braţ, şi i-am aşezat între armată şi demonstranţi, astfel încît nici un demonstrant nu putea să atace nici un soldat pînă nu se lovea de un boxer, caratist şi aşa mai departe. Şi n-ar fi fost uşor, vă asigur. Deci am format un cordon viu între armată şi demonstranţi.
04:22 Gheorghe Bugarschi: Interfaţă.
04:23 Valentin Voicilă: Da. E, am văzut că acest ofiţer, orice aş fi făcut, era nervos. Am văzut că tot ce făceam eu nu-l mulţumea. Şi atunci am înţeles că el dorea cu orice chip să ne provoace. Ofiţerii care nu-i împărtăşeau punctul de vedere mi-au spus: „domnu’ Voicilă, atenţie, să nu provocaţi vreun soldat, pentru că va fi baie de sînge. S-a primit ordinul să se bage baioneta în oameni. Atenţie ce faceţi!”. Paranteză…
04:50 Traian Orban: Cine a dat ordinul?
04:51 Valentin Voicilă: Paranteză: La Arad în data de 20 a venit secretarul CC Ilie Matei împreună cu generalul, actualul general Eugen Bădălan, pe atunci maior, şeful statului major de la Oradea, au venit de la Timişoara, domnul Bădălan a fost prezent aici din data de 17, şi…
05:09 Gheorghe Bugarschi: Deci el a fost şef de stat major la Oradea?
05:11 Valentin Voicilă: La Oradea a fost şeful statului major al diviziei mecanizate, a fost trimis de generalul Şchiopu la Timişoara şi de aici a venit la Arad împreună cu secretarul Ilie Matei. Secretarul CC Ilie Matei. Au ajuns la Arad şi ordinul dat de Ilie Matei a fost „băgaţi baioneta în oameni, spălaţi piaţa de sînge”. Asta în data de 21 dimineaţa, cînd în piaţă erau zeci de mii de oameni. Şi ofiţerii au venit şi mi-au spus: Domnu’ Voicilă…
05:37 Gheorghe Bugarschi: Adică aceiaşi oameni care au fost şi la noi.
05:38 Valentin Voicilă: Da, bineînţeles. Ilie Matei, da. Doamna Elena Pugna, prima secretară, a avut o şedinţă în cadrul comitetului judeţean, cum era atunci, cu Eugen Bădălan, Ilie Matei şi, din partea gărzilor patriotice, mă rog, colonelul Stranschi, din partea unităţii Subcetate colonelul Dumitru Marcu, care a tras aici la Timişoara şi care a venit de la Arad împreună cu tancurile, trimis în data de 17. E, vreau să vă spun că eu aveam în faţă nişte ofiţeri care trăseseră deja la Timişoara. Trăseseră deja la Timişoara. Tensiunea era uriaşă, oamenii erau foarte nemulţumiţi în stradă, muncitorii, şi erau pe punctul de a intra în conflict cu armata la primul clic. Mi-am dat seama că situaţia este extrem de periculoasă şi ofiţerii m-au avertizat că vor fi obligaţi să tragă dacă un singur soldat va fi atacat. Şi cu atît mai mult cu cît Ilie Matei a dat ordin să se bage baioneta în oameni, nu dacă vor fi atacaţi. Deci nu dacă vor fi atacaţi, ci chiar să fe băgată baioneta.
06:42 Traian Orban: Să-i împrăştie.
06:44 Valentin Voicilă: Să-i împrăştie în 21 dimineaţa. Vă aduc aminte că eram în piaţă la ora la care Ceauşescu vorbea la Bucureşti la CC, la miting. La orele 11 noi eram deja în piaţă şi eram împotriva lui Ceauşescu, cerîndu-i, mă rog, înlăturarea, şi nu se ştia ce va fi. Bun. Am reţinut acest fapt şi a trebuit să fiu de 2 ori mai atent. Deci domnul Eugen Bădălan, primind ordin de la Ilie Matei să bage baioneta în oameni, a cerut subordonaţilor „să acţionaţi”. Şi le-a arătat şi cum. Cum să bage baioneta în oameni. E, în acest moment au fost cîţiva ofiţeri care au refuzat. Este vorba de domnul Memetea care era şeful statului major de la unitatea 01380, unitatea Subcetate, este vorba de domnul Vasile Heredea, care acum este colonel în rezervă. A fost şi dînsul înlăturat, pentru că, mă rog, toţi cei care n-au fost de acord cu băieţii au fost eliminaţi, aşa, au refuzat să execute ordinele. Domnul maior pe atunci Neculai Diaconescu, care era şeful de stat major al unităţii T.R. de la Lipova, trimis de la Lipova la Arad, care a refuzat să execute ordinele, aceşti oameni au fost trecuţi în rezervă. Şi domnul Aristică Popescu, comandantul unităţii militare Gai, care refuzînd să execute ordinele a fost destituit pe loc de maiorul Bădălan, care era şeful de stat major şi care îi era superior lui Aristică Popescu. Deci această tensiune teribilă a fost între ei la vîrf, între ofiţeri, prima secretară şi Ilie Matei. Ordinele s-au dat, ei au refuzat să le execute, maiorul Bădălan era în piaţă şi căuta tot timpul motive ca să declanşeze conflictul. Erau pregătite deja mijloacele specifice pentru a spăla piaţa de sînge. În primărie erau făcute bîte şi, 5-6000 de bîte şi lanţuri pe care le-am văzut după ce-am intrat în primărie. Şi plase ca la pescărie, plase din acelea de prins peşte, da? Cu ochiuri foarte puternice. S-au pregătit pentru cazul în care noi vom intra în consiliu să preluăm conducerea judeţului. În data de 21 noaptea am rămas 100, 200 de oameni, după ce în timpul zilei am fost mii şi mii de oameni, şi atunci domnul Bădălan nu şi-a mai respectat cuvîntul văzînd că sîntem foarte puţini, şi a început să ne preseze de la linia de tramvai, unde se aflau, către bancă. În spatele nostru era banca. Deci noi nu aveam unde să ne mai ducem. Ori aveam armata în faţă şi intram în conflict cu armata, sau retrăgîndu-ne la bancă, aveam în spate nişte ziduri.
09:22 Gheorghe Bugarschi: Dumneavoastră n-aţi ocupat consiliul?
09:24 Valentin Voicilă: Noi n-am ocupat nici un consiliu. Noi am rămas civilizat în stradă. Şi am spus aşa: noi de la linia de tramvai nu vom depăşi şi nu vom ajunge în consiliu, iar dumneavoastră nu depăşiţi linia de tramvai peste noi. Dînşii au început să părăsească linia de tramvai cu soldaţii ş să ne preseze către bancă. Şi atunci m-am dus la domnul Bădălan şi i-am spus: domnule maior, cum era atunci, de ce nu vă respectaţi cuvîntul? Pentru că eu am demonstrat o zi, şi era atunci spre miezul nopţii, am demonstrat atîta timp fără violenţă. De ce nu vă respectaţi cuvîntul? Dînsul, văzînd că sîntem foarte puţini, adică putea uşor să ne domine, mi-a răspuns aşa: „Marş din faţa mea, pentru că voi aţi rupt stema de pe steagul tricolor şi eu am depus jurămînt pe tricolorul cu stemă! Marş din faţa mea că te-mpuşc!”. Ei, martor la acest conflict au fost ofiţeri, domnul Neculai Diaconescu, actual locotenent-colonel în rezervă şi colegii mei din grupul meu de revoluţionari,care au declarat aceste lucruri în presă, de-a lungul timpului. M-am dus şi am schimbat toate steagurile. vreau să vă spun că Aradul este singurul oraş din România în care au fost atîţia oameni în stradă, care în data de 22 decembrie avea steaguri cu tricolor cu stemă. Ca să nu tragă, deci a trebuit să fac acest compromis în acea noapte. Am schimbat toate steagurile. Cele mai multe, aşa sînt a doua zi în data de 2. A 2-a zi, domnul Bădălan, sigur coordona acţiunile în piaţă în continuare. La un momen dat, între soldaţii care erau fără baionetă şi fără încărcător, au apărut soldaţi cu încărcător şi baionetă. Şi au venit la mine ofiţerii şi mi-au spus, domnu’, deci eram după o zi şi o noapte. Domnu’ Voicilă, nu ştim…
11:06 Gheorghe Bugarschi: La 22?
11:07 Valentin Voicilă: La 22, la ora 10 dimineaţa. „Domnu’ Voicilă, nu ştim ce se întîmplă, sînt soldaţi, alţii decît ai noştri, şi probabil au venit să vă provoace. Ce facem?”. Atunci am luat microfonul iarăşi, aveam microfon în piaţă, şi am spus: „Vă rog să retrageţi aceşti soldaţi! Este o provocare!”. Mulţimea a început să strige, erau în jur de 100000 de oameni în piaţă, nu se mai putea face nimic, şi i-au scos încet-încet. Toate declaraţiile domnului Eugen Bădălan sînt exact invers. Că de aia vreau să vă spun că trăiesc într-un spaţiu paranormal. O dată, acest om trebuie să fie demis, de aia m-am dus la OTV şi de aia dau declaraţii peste tot, o dată pentru ceea ce a cerut atunci. Practic, a fost incitare la genocid. Deci numai pentru că aceşti ofiţeri, 3-4, cu grade, cu funcţii importante, gradul nu era foarte mare, funcţia era mare, da?, aşa, numai pentru că aceşti ofiţeri au refuzat să execute ordinele n-a fost o baie de sînge în Arad. Şi pentru faptul că eu am făcut compromisul şi am schimbat steagurile n-a fost o baie de sînge. Domnul Eugen Bădălan declară că nu mi-a cerut să schimb steagurile în acest dialog ci mi-a cerut datorită celorlalţi ofiţeri, adică vedeţi, domnu’ Voicilă nu-i deranjaţi pe ceilalţi ofiţeri, pentru că ei au depus jurămîntul şi s-ar putea să aveţi probleme. De fapt, arunca toată vina pe ceilalţi ofiţeri, dar eu cu ceilalţi ofiţeri m-am înţeles foarte bine. Eu n-aveam nici o problemă.
12:36 Gheorghe Bugarschi: În momentul ăsta ce zic ceilalţi ofiţeri? Sau ceilalţi ofiţeri…
12:39 Valentin Voicilă: Spun ca mine. Spun ca mine.
12:41 Adrian Kali: De ce nu-l daţi în judecată?
12:43 Valentin Voicilă: Bun. Deci mergem mai departe. Deci domnul Bădălan este vinovat pentru incitare la genocid, şi este vinovat acum pentru tot ceea ce face, pentru minciuna grosolană. Deci nu poate sta în fruntea armatei române un individ care minte cu atîta neruşinare! Declaraţiile date în Jurnalul Naţional, luate timp de o săptămînă de cei doi jurnalişti, Belciuganu şi Surcel, Vasile Surcel, interviul luat de 3 ori, este imoral tot ceea ce spune acolo şi este o mizerie ca acest om să conducă armata română. Nu recunoaşte c-a dat ordin să se bage baioneta în oameni, deşi sînt nenumărate declaraţi ale ofiţerilor care spun acest lucru.
13:25 Gheorghe Bugarschi: Dar de ce nu ieşiţi cu ele pe… ?
13:26 Valentin Voicilă: Am ieşit la OTV, păi spuneţi domnu’ Orban, sîmbătă. Dar sîmbătă am fost la OTV.
13:31 Gheorghe Bugarschi: Aici e televiziunea TVR1, deci să bage pe postul naţional.
13:36 Valentin Voicilă: Ascultaţi-mă,ce vă spun eu acuma e foarte grav, domnilor! Totul este premeditat din data de 22. Diversiunea în România a început în data de 22 şi nu s-a terminat nici astăzi! Şi am să vă spun de ce. Şi am să vă spun de ce, fac paranteza. Deci în momentul în care mi s-a luat interviul de „Jurnalul Naţonal”, după ce eu protestez de 15 ani spunînd ce a făcut acest om cu stemă, spunînd ce a făcut cu incitarea la genocid, spunînd că atunci cînd am primit o staţie să vorbesc la ea domnul Bădălan l-a pedepsit pe ofiţer şi mi-a luat staţia imediat, ca acum să spună „eu le-am dat staţia”. Deci este, sînt nişte minciuni domnilor, nu vă vine să credeţi! Ei, ce-am făcut? Văzînd această perpetuare de minciună am pus şi eu mîna pe telefon şi am dat telefon la B1TV, unde era generalul Stănculescu, invitat să vorbească despre Bădălan. Vorbesc cu producătorul: „Mă numesc Valentin Voicilă, sînt din Arad, vă dau numărul de telefon, mă puteţi suna. Am o rugăminte: permiteţi-mi să intru în direct cu domnul general Stănculescu şi să-i spun ce s-a întîmplat la Arad”. Mi s-a răspuns aşa: „Nu facem acest lucru. Nu veţi intra în direct”. Doamnă, zic, „permiteţi-mi să dau un mesaj domnului Morar de la emisiunea Naşul şi să-i spun că domnul Stănculescu este într-o totală eroare”. „Nu primim nici un mesaj”. După 2 zile, cine credeţi dumneavoastră că era invitat la ştiri ca să vorbească despre Eugen Bădălan? Generalul Spiroiu, Neculae Spiroiu! În care domnul Spiroiu îl lăuda foarte mult pe domnul Bădălan, spunînd că-l promova, că l-a promovat în timp dumnealui spunînd că are merite deosebite. Deci pe mine nu m-au lăsat să vorbesc în schimb l-au chemat pe Spiroiu să vorbească împotriva mea pentru Bădălan. Mergem mai departe. Sînt chemat la telefon, la prefectură, de şeful statului, de Ion Iliescu [preşedinte la acea vreme].
15:38 Gheorghe Bugarschi: Trebuie aduşi ăştia de la televiziunea Timişoara, asta trebuie să se ştie.
15:41 Valentin Voicilă: Domnule, ceea ce vă spun…
15:43 Gheorghe Bugarschi: O clipă numai. Staţi să aducem…
15:44 Valentin Voicilă: Deci să mai spun încă o dată?
15:46 Gheorghe Bugarschi: De ce nu?
15:48 Valentin Voicilă: Păi dacă n-au filmat toate astea… Dumneavoastră aţi filmat?
15:52 Bărbat: Da, tot timpul am filmat.
15:53 Valentin Voicilă: Tot ce am spus eu.
15:54 Bărbat: Tot, absolut.
15:55 Gheorghe Bugarschi: Caseta asta rămîne la Memorial, dar aia se dă pe post.
15:57 Valentin Voicilă: Deci puteţi să luaţi de la Memorial pentru post. Dar dacă nu
16:00 Gheorghe Bugarschi: Nu, nu, ăia n-o să accepte, fiindcă îi…
16:03 Traian Orban: Nu-i nimic, că va fi şi un interviu în continuare.
16:07 Valentin Voicilă: Dacă noi facem unul şi ei nu dau nimic la ştiri…
16:09 Gheorghe Bugarschi: Nu, nu, nu, staţi o clipă.
16:10 Adrian Kali: Eu aş vrea să vă spun două chestii, ce ziceţi dumneavoastră…
16:12 Valentin Voicilă: Am protestat atunci în Evenimentul Zilei, pentru acest, această avansare. Nu m-a chemat nici o televiziune, nu m-a întrebat nimeni absolut nimic, şi eram în 2000, domnule, eram în 2000 şi era Emil Constantinescu preşedinte.
16:24 Adrian Kali: Dar Emil Constantinescu l-a pus în funcţie.

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor