vineri, 7 februarie 2014
Proiectul Dusa al Legii pensiilor militare

Proiectul este diferit de cel aflat pe site-ul SCMD.
Conform acestui proiect, pensiile stabilite potrivit Legii 119/2010, OUG
nr.1/2011 si Legii 241/2013 devin pensii militare fara sa mai fie
recalculate.Vezi art. 110
Pensiile militarilor stabilite in baza Legii 263/2010, pâna la data
intrarii in vigoare a noii legi, se recalculeaza in termen de un an si
devin pensii militare potrivit legii pensiilor militare. Vezi art. 111.
Am putea concluziona ca pentru
militarii care si-au deschis drepturile de pensie pâna la 31 12 2010
noua lege nu are niciun efect.
De prevederile ei, cum ar fi baza de calcul - solda de functie din
ultima luna sau media a 6 luni din ultimii 5 ani de activitate -
procentele de pensie de 70, 72 sau 74 din baza de calcul si neimpunerea
unei limite de cuantum la nivelul bazei de calcul, vor beneficia doar
cei pensionati dupa 01 01 2011 si cei care-si deschid dreptul de pensie
potrivit noii legi. Vezi art. 28-30.
Toate pensiile militare se actualizeaza anual dupa algoritmul stabilit
si prin L 263/2010. Nu se actualizeaza in functie de soldele activilor. Vezi art. 60-61
Proiectul este actualizat cu ultimele reglementari referitoare la
pensiile militare si, avand in vedere cine il semneaza, are toate
sansele sa fie adoptat in aceasta forma, poate cu mici modificari.
Totusi, echipa care a redactat aceasta forma de proiect a uitat sa mentioneze in art. 125, printre actele normative abrogate, ultima lege in domeniul pensiilor pentru militari, respectiv Legea 241/2013.
Totusi, echipa care a redactat aceasta forma de proiect a uitat sa mentioneze in art. 125, printre actele normative abrogate, ultima lege in domeniul pensiilor pentru militari, respectiv Legea 241/2013.
Pentru a nu crea diferentieri intre
militari, functie de perioada in care au iesit la pensie, normal si just
ar trebui ca toate pensiile in plata sa fie recalculate potrivit
prevederilor noii legi, pastrând principiul cuantumului mai avantajos.
Daca se mentinea obligativitatea platii contributiei individuale pentru pensie si a CAS-ului de catre angajator era de inteles diferentierea de statut juridic a pensionarilor iesiti inainte de 01 01 2011 de cei care si-au deschis drepturile de pensie după. Asa...care ar fi justificarea diferentei de tratament?
Proiectul ii dezavantajeaza cel mai mult pe disponibilizatii beneficiari ai Legii 241/2013. Când se va adopta noua lege, ei vor porni din cuantumul existent in 2010, calculat la 60-64% din baza de calcul si neindexat, spre deosebire de cei pensionati pe L 263 care pot sa-si aleaga baza de calcul si beneficiaza de pensie calculata cu 70-74% din baza de calcul.
Daca se mentinea obligativitatea platii contributiei individuale pentru pensie si a CAS-ului de catre angajator era de inteles diferentierea de statut juridic a pensionarilor iesiti inainte de 01 01 2011 de cei care si-au deschis drepturile de pensie după. Asa...care ar fi justificarea diferentei de tratament?
Proiectul ii dezavantajeaza cel mai mult pe disponibilizatii beneficiari ai Legii 241/2013. Când se va adopta noua lege, ei vor porni din cuantumul existent in 2010, calculat la 60-64% din baza de calcul si neindexat, spre deosebire de cei pensionati pe L 263 care pot sa-si aleaga baza de calcul si beneficiaza de pensie calculata cu 70-74% din baza de calcul.
Cine doreste poate sa citeasca acest proiect de lege, inclusiv expunerea de motive,AICI (deschideti cu Internet Explorer)
Preluat de pe site - ul SCMD BISTRITA
Publicat de secretaritaul SCMD Slobozia
NOTA :Sunt elemente de noutate . Cine este interesat sa studieze documentele .