Se impun unele precizari si o recomandare : Interdictia cumularii pensiei cu salariul ELIMINATA in Comisia de Munca din Senat
SE IMPUN UNELE PRECIZARI SI O RECOMNDARE
In cursul zilei de
17.06.2014, a aparut stirea-preluata cu acelasi titlu si continut de multe
surse din media-ca s-a „abrogat” / „eliminat” „interdictia”/ „interzicerea”
„cumularii”/”cumulului” pensiei cu salariul. Doar doua exemple:
Ex. 1: Interdicţia cumulării pensiei cu salariul, ELIMINATĂ în Comisia de Muncă din Senat
DE A.M.P • 17 IUN 2014 • 14:54
Comisia de Muncă din Senat a abrogat, marţi, prevederea
instituită în 2009, de Guvernul Boc, prin care bugetarilor le era interzisă
cumularea pensiei cu salariul.
Senatul este cameră decizională.
Interzicerea cumulului pensie-salariu a fost una dintre primele măsuri ale Cabinetului Boc, care a încercat să impună măsura printr-o Ordonanţa de Urgenţa. La sesizarea Avocatului Poporului, Curtea Constituţională a decis însă că actul normativ nu respectă Legea fundamentală.
Senatul este cameră decizională.
Interzicerea cumulului pensie-salariu a fost una dintre primele măsuri ale Cabinetului Boc, care a încercat să impună măsura printr-o Ordonanţa de Urgenţa. La sesizarea Avocatului Poporului, Curtea Constituţională a decis însă că actul normativ nu respectă Legea fundamentală.
Sursa: antena3.ro
Ex. 2: Interdicţia cumulării pensiei cu salariul, ELIMINATĂ în Comisia de Muncă din Senat
Comisia de Muncă din Senat a abrogat, marţi, prevederea instituită în
2009, de Guvernul Boc, prin care bugetarilor le era interzisă cumularea pensiei
cu salariul.
Senatul
este cameră decizională.
Interzicerea cumulului pensie-salariu a fost una dintre primele măsuri ale Cabinetului Boc, care a încercat să impună măsura printr-o Ordonanţa de Urgenţa. La sesizarea Avocatului Poporului, Curtea Constituţională a decis însă că actul normativ nu respectă Legea fundamentală.
Interzicerea cumulului pensie-salariu a fost una dintre primele măsuri ale Cabinetului Boc, care a încercat să impună măsura printr-o Ordonanţa de Urgenţa. La sesizarea Avocatului Poporului, Curtea Constituţională a decis însă că actul normativ nu respectă Legea fundamentală.
Sursa :gazetanord-vest.ro
La 18.06.2014, 11.10, stirea se putea gasi si pe
pagina filialei SCMD Constanta in formatul de mai jos:
miercuri, 18 iunie
2014
Publicat pe 17 iunie 2014
Comisia de Muncă
din Senat a abrogat, marţi, prevederea instituită în 2009, de Guvernul Boc,
prin care bugetarilor le era interzisă cumularea pensiei cu salariul, potrivit
antena3.ro. Senatul este cameră decizională. Interzicerea cumulului
pensie-salariu a fost una dintre primele măsuri ale Cabinetului Boc, care a
încercat să impună măsura printr-o Ordonanţa de Urgenţa. La sesizarea
Avocatului Poporului, Curtea Constituţională a decis însă că actul normativ nu
respectă Legea fundamentală.
Maria Tudor,
A.M.PRESS
Publicat de Catalin Polizu Danulescu la 08:57
Trecand peste unii termeni inadecvati folositi, se
impun unele precizari.
Precizarea 1:
Senatul este prima
camera sesizata (vezi mai jos: a) la precizarea 2- Fisa actului; b)anexa 2-avizul
Consiliului Legislativ), decizionala fiind Camera Deputatilor. La aceasta din
urma este deja intrat in procesul legislativ „faimosul” proiect cu nr. PL-x 109/04.05.2012, care la
Senat a fost inregistrat sub nr.
L759/12.12.2011 si adoptat tacit la 23.04.2012.
Precizarea 2:
In articol, probabil, se face referire la o decizie a
CCR privind neconstitutionalitatea ordonantei de urgent cu privire la care
Avocatul Poporului a facut sesizare. Referitor la constitutionalitatea cap.
IV/L. 329/2009 (art. 17-26), CCR s-a pronuntat prin mai multe decizii,
ultima fiind Decizia nr. 79/2014. Aceasta
are si o opinie separate cu motivele pentru care exceptia de
neconstitutionalitate “a dispoziţiilor art. 17 alin.
(2) lit. a) şi art. 18 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 (...) precum
şi a întregului cap. IV (art. 17-26) - Măsuri privind
regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariate, în scopul reducerii
cheltuielilor bugetare- din această lege trebuia
admisă”.
EXTRASE DIN DECIZIA CCR nr. 79/2014:
- „Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Gheorghe Doroftei în Dosarul nr. 10.358/99/2010 al Tribunalului Iaşi - Secţia I civilă şi constată că dispoziţiile art. 17 alin. (2) lit. a) şi art. 18 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar internaţional sunt constituţionale în raport de criticile formulate.”
2.
„OPINIE SEPARATĂ (n.a.-textul
integral se gaseste pe pagina filialei, la postarea din 10.05.2014)
În
dezacord cu soluţia pronunţată de Curtea Constituţională, cu majoritate de
voturi, prin Decizia nr. 79 din 11 februarie 2014, considerăm că
excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 17 alin. (2) lit. a) şi art. 18 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar internaţional, precum
şi a întregului cap. IV (art. 17-26) - "Măsuri privind
regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariate, în scopul reducerii
cheltuielilor bugetare" din această lege trebuia admisă pentru următoarele
motive:”
Precizarea 3: Date extrase de site-ul Senatului:
5
|
Propunere legislativă pentru
abrogarea unor prevederi din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor
autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional
Caracterul legii: Ordinară Avizul Consiliului Legislativ: 397/14.04.2014 Iniţiatori: Senatori şi Deputaţi;Arcaş Viorel - senator PSD; Coca Laurenţiu-Florian - senator PSD; Cordoş Alexandru - senator PSD; Donţu Ovidiu-Liviu - senator PSD; Sârbu Ilie - senator PSD; Birchall Ana - deputat PSD; Ciolacu Ion-Marcel - deputat PSD; Ciucă Liviu-Bogdan - deputat PC; Ganţ Ovidiu Victor - deputat FDGR (minoritãti); Iancu Iulian - deputat PSD; Iordache Florin - deputat PSD; Neacşu Marian - deputat PSD; Nica Nicolae-Ciprian - deputat PSD; Tîlvăr Angel - deputat PSD; Tudose Mihai - deputat PSD; Vlase Petru Gabriel - deputat PSD; Zgonea Valeriu Ştefan - deputat PSD Procedură de urgenţă: Nu Prima cameră sesizată: Senat Rezoluție: |
RAPORT trimis pentru aviz la Comisia pentru buget, finanţe, activitate
bancară şi piaţă de capital, transmis avizul cu nr. 571 - FAVORABIL (TERMEN:
10-06-2014), Comisia pentru drepturile omului, culte şi minorităţi, transmis
avizul cu nr. 130 - FAVORABIL (TERMEN: 10-06-2014), Comisia pentru
administraţie publică şi organizarea teritoriului, transmis avizul cu nr. 204
- FAVORABIL (TERMEN: 10-06-2014)
|
17.6.2014
|
FISA ACTULUI
Propunere legislativă pentru
abrogarea unor prevederi din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor
autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional
Număr de înregistrare Senat:
|
L317/2014
|
Adresa:
|
-
|
Prima cameră:
|
Senat
|
Tip inițiativă:
|
Propunere legislativă
|
Inițiatori:
|
Arcaş Viorel - senator PSD;
Coca Laurenţiu-Florian - senator PSD; Cordoş Alexandru - senator PSD; Donţu
Ovidiu-Liviu - senator PSD; Sârbu Ilie - senator PSD; Birchall Ana - deputat
PSD; Ciolacu Ion-Marcel - deputat PSD; Ciucă Liviu-Bogdan - deputat PC; Ganţ
Ovidiu Victor - deputat FDGR (minoritãti); Iancu Iulian - deputat PSD;
Iordache Florin - deputat PSD; Neacşu Marian - deputat PSD; Nica
Nicolae-Ciprian - deputat PSD; Tîlvăr Angel - deputat PSD; Tudose Mihai -
deputat PSD; Vlase Petru Gabriel - deputat PSD; Zgonea Valeriu Ştefan -
deputat PSD
|
Număr de articole:
|
1
|
Avizul Consiliului Legislativ:
|
397/14.04.2014
|
Procedura de urgență:
|
Nu
|
Stadiu:
|
în lucru, la comisiile
permanente ale Senatului
|
Caracterul legii:
|
Ordinară
|
Termen adoptare:
|
Termenul de adoptare tacită
este de 45 de zile și se calculează de la data de 19.05.2014.
Termenul urmeazã sã se împlineascã dupã vacanta parlamentarã, la 25 zile de la reluarea activitãtii Senatului. Termenul este calculat conform art. 75 alin.(2) și art. 115 alin(5) din Constituția României, republicată, coroborat cu art. 113-115 din Regulamentul Senatului. |
DERULAREA PROCEDURII LEGISLATIVE:
Data
|
Acțiunea
|
11-03-2014
|
Înregistrat la Senat pentru
dezbatere cu nr.b103
|
18-03-2014
|
trimis pentru aviz la Consiliul
Economic şi Social
|
18-03-2014
|
trimis pentru aviz la Consiliul
legislativ (termen: 17.04.2014)
|
18-03-2014
|
trimis pentru punct de vedere
la Guvern
|
14-04-2014
|
primire aviz de la Consiliul
legislativ - cu nr. 397/14.04.2014 (favorabil)
|
19-05-2014
|
cu nr.L317 prezentare în Biroul
permanent; Senatul e prima Cameră sesizată
|
19-05-2014
|
trimis pentru raport la Comisia
pentru muncă, familie şi protecţie socială (TERMEN: 17/06/2014)
|
19-05-2014
|
trimis pentru aviz la Comisia
pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului (TERMEN: 10/06/2014)
|
19-05-2014
|
trimis pentru aviz la Comisia
pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital (TERMEN:
10/06/2014)
|
19-05-2014
|
trimis pentru aviz la Comisia
pentru drepturile omului, culte şi minorităţi (TERMEN: 10/06/2014)
|
11-06-2014
|
Comisia pentru administraţie
publică şi organizarea teritoriului transmite avizul cu nr. 204-FAVORABIL
|
12-06-2014
|
Comisia pentru buget, finanţe, activitate
bancară şi piaţă de capital transmite avizul cu nr. 571-FAVORABIL
|
12-06-2014
|
Comisia pentru drepturile
omului, culte şi minorităţi transmite avizul cu nr. 130-FAVORABIL
|
28-03-2017
|
primire aviz de la Consiliul
Economic şi Social - cu nr. 799/28.03.2017 (negativ)
|








