Treceți la conținutul principal

sâmbătă, 9 iulie 2016


Concluziile summit-ul NATO de la Varşovia (8-9 iulie 2016): NATO va lupta cu ruşii până la ultimul român si ultimul polonez!

1]. Detalii formale - aici! Textul declaratiei finale - aici!

2].  De interes pentru Romania - aici! Iese in evidenta un element negativ pentru interesele Romaniei, asupra caruia am atras atentia de multa vreme. Readucem aminte acel element aparent minor, despre care multi romani au cunostinta, fara sa inteleaga exact ce semnifica. Elementul este acela ca in afara de faptul ca este integrata in NATO, Romania este si partener militar strategic al S.U.A. Parteneriatul strategic este in afara cadrului NATO. 

Cu siguranta ca multi cetateni nu realizeaza distinctia. Aceasta este extrem de simpla: in cazul unui conflict militar in care sunt angrenate S.U.A., dar care nu angreneaza NATO, Romania intra obligatoriu in razboi de partea S.U.A. in afara cadrului NATO. La fel ca alti parteneti strategici care unii pot fi in NATO (majoritatea statelor NATO nu sunt si parteneri strategici ai S.U.A.) sau din afara NATO (cum ar fi de exemplu, Pakistan sau Noua Zeelanda).

Astfel, daca intre S.U.A. si F. Rusa izbucneste un conflict militar sa il denumim particular, respectiv despre care celelalte state NATO considera ca nu indeplineste conditiile de interventie care fac parte din acordul NATO (cum a fost, de exemplu, interventia SUA in Iraq sau in Afganistan sau in Panama), doar S.U.A. va intra in razboi contra Rusiei, sprijinite nu de NATO ca alianta, ci exclusiv de partenerii sai strategici, printre care si Romania. Mai departe, fiecare român rational ar trebui sa încerce sa analizeze consecintele pentru Romania aplicate punctual pe exemplul dat. Si cam ce reprezintă de fapt notiunea de parteneriat strategic!

3]. Din punct de vedere strict militar, nu asistam decat la un joc extrem de periculos pentru România. Presedintele Klaus Iohannis s-a trezit la fel ca si predecesorul sau cum că România ar fi rezolvata din punct de vedere al securizarii,devenind probabil in imaginatia dumnealui o supraputere militară. Fapt pt. care presedintele a cerut sprijin militar al aliantei pentru ... Georgia, Ucraina si Republica Moldova. Intr-adevar, este o strategie importanta incercarea de a interpune alte teritorii intre Rusia si Romania. Numai ca cererea in sine provenita exact de la un un oficial care reprezintă România, nu poate sa determine decat  iritarea si incitarea Rusiei,  nu de catre NATO in ansamblu, ci in mod punctual de catre Romania.

4]. Mai descoperim ca la summit, NATO a decis sa disloce in Romania o brigada sub steag NATO. De fapt, NATO nu disloca nimic, brigada fiind mixta si incadrata in principal de ... romani si  bulgari, carora li se alatura o companie poloneza! Cu alte cuvinte, Jana nu este noua, ci doar se transforma dintr-o brigada romaneasca intr-una care este redenumita mixta! Celelalte state NATO declinandu-si in mod bizar, dar cu siguranta deloc la modul intamplator, orice oferta de incadrare a brigazii mixte in aceasta zona a aliantei. In alta ordine de idei, militarii cunosc bine spre deosebire de spectrul civil si mass media, faptul ca la scara unui conflict de anvergura, structurile de rangul brigada sau batalion au o valoare militara pur simbolica. Rusii dislocand in replica la granita cu Ucraina structuri masive in genul diviziilor. Mai exact, 4 divizii. O divizie cuprinzand minim 3 brigazi, plus anumite structuri de intarire care determina ca o divizie sa fie superioara militar unei brigazi, de cca. 5 ori. Plus rachetele din Crimeea, plus submarinele rusesti din M. Neagra, plus litoralul rusesc excesiv de militarizat al M. Negre! La modul informativ, cu ocazia summit-ului, NATO a decis dislocarea a 4 batalioane in Polonia si Tarile Baltice. Care insumate reprezinta o forta relativ egala (in fapt, este usor inferioara) cu a brigazii mixte care va lua fiinta in Romania. Facem aceasta precizare pt. echidistanta. Urmare a faptului ca diversi ciudatidin media, necunoscand diferenta dintre un batalion si o brigada sau poate pt. intoxicare, au acreditat deja ideea ca Polonia si Tarile Baltice ar fi beneficiat de un sprijin net superior Romaniei. Cand de fapt, Polonia si Tarile Baltice (sunt 3 state baltice) beneficiaza impreuna de acelasi sprijin cat Romania singura!

5]. Scutul antiracheta. Ies din nou la vedere diferendumurile militare pe teme de autoritate, intre S.U.A. si diverse state europene. Aflam totusi un lucru bun pentru Romania. Si anume ca NATO ar prelua comanda scutului antiracheta din estul Europei, dupa ce Franta a primit asigurari ca aceste sistem defensiv nu se va afla sub controlul direct al SUA. Lucru bun in sensul ca decizia disperseaza posibilele tinte rusesti axate punctual pe obiective apartinand SUA cum este Scutul de la Deveselu, asupra intregii aliante NATO. Nu ne putem inca baza pe concretizarea informatiilor aparute, in conditiile in care in trecut Franta a mai abandonat o data structurile NATO, respectiv intre anii 1966-2008. Lucru pe care putini romani il cunosc. Nu este clar de ce Franta a abandonat NATO timp de cca. 4 decenii, cel mai probabil din motive de orgolii. (Francezii stând bine de cand este lumea la orgolii, doar in razboaie nu prea reusesc sa convinga pe nimeni ca orgoliile lor ar fi si intemeiate. Cu referiri directe la jenanta infrangere a armatei franceze in Batalia Frantei din Cel de-al 2-lea Razboi Mondial,  dupa o rezistenta perfect de parada in fata Germaniei  sau cu referiri la Batalia de la Dien Bien Phu cand niste soldati vietnamezi iesiti din pesteri au zdrobit trupele franceze cu tot cu faimosii luptatori ai Legiunii Straine).

6].  Legat de summit, mai exista un elementOarecum jenant pentru Romania, acesta fiind urmare a  lipsei de consultare a factorilor politici deveniti strategi peste noapte, cu specialistii militari autntici. Decidentii politici sperand sa aduca pe agenda NATO infiintarea unei flote in Marea Neagra, ceea ce nu au reusit. Cererea pare intemeiata ca forma, insa d.p.d.v. militar este perfect amatorista. In ciuda intoxicarilor din ultimii ani provenite din zona politica privind rolul strategic al M. Negre, in realitate M. Neagra este un un lac ceva mai mare, dar cu intindere atat de mica la nivel strategic, incat rachetele si aviatia pot lovi obiective de pe tarmul opus, cu sau fara o flota maritima masiva interpusa. (Orice militar cu cunostinte minime de strategie cunoaste ca d.p.d.v. strategic, Marea Neagra nu are mare valoare, fiind o intindere ignisfianta de apa in genul unui lighean cu apa situat intre 2 tancuri ostile. Fiind evident ca o flota de barcute pozitionate in lighean, nu pot schimba nicidecum rezultatul bataliei intre cele 2 tancuri). O flota maritima masiva care stationeaza si actioneaza sub bataia directa permanenta a aviatiei si rachetelor de coasta sau cu raza medie ale adversarului, poate aduce intr-adevar un plus de forta militara. Numai ca la situatia legata de mica intindere a Marii Negre, o astfel de flota devine cam inutila. Oricare parte beligeranta ar detine-o. Ca si concluzie legata de cererea in sine, a nu realiza ca un stolde rachete lansate de pe tarmul estic al M. Negre, lovesc Bucurestiul la 140 km pe deasupra flotei din Marea Neagra sau ca o flota maritima masiva interpusa in Marea Neagra nu poate deveni decat un morman de fiare in cateva minute, este de-a dreptul amatorism.

Per ansamblu, putem tragem si niste concluzii neaos romanesti! Si care ar fi urmatoarele:

- S.U.A. avanseaza si se consolideaza pas cu pas in fata adversarului tradional si care este Rusia. De partea cealalta, Rusia face acelasi lucru in fata SUA. Atentie la un amanunt! Ambele isi etalează puterile, dar nu imediat langa propriile granite despartite de o fasie de apa de numai 80 km din Str. Bering! Ci pe teritoriile unor state-victima situate la mii de kilometri distanta, mai exact in Europa de Est!
- Alte state ale NATO au o anume prudenta fata de situatia creata, dand de inteles S.U.A. ca daca americanii cauta cu intentie si in mod solitar provocarea unui razboi cu Rusia, statele respective si care pot fi majoritare, pot face si pasul inapoi cat timp propriile interese nationale nu le sunt afectate. Exemplu? Rusia nu va ataca niciodata Germania careia ii furnizeaza gaze naturale si nici Germania nu va raspunde unei conflict punctual intre USA si Rusia, cat timp concernul VW are linii de productie in Rusia.
- Romania este constanta, respectiv joaca si in NATO si ca partener strategic al S.U.A. si inca in prima linie. Fara sa aiba grija propriilor interese nationale.
-  Rachetele rusesti stationare se afla la cca. 500 km (nu mai luam in calcul pe cele mobile instalate pe submarinele rusesti din M. Neagra si care pot fi oriunde), iar o singura incarcatura nucleara este suficienta sa rada judetul Olt, de exemplu, de pe suprafata pamantului, plus judetele periferice.

Cu alte cuvinte,  dincolo de intimidarile mediatice si etalarile de forte, orice roman rational - mai ales din sfera conducerii statului, ar trebuie sa ia in calcul, la modul realistic, consecintele angrenarii artificiale a Romaniei intr-un razboi! In conditiile in care Romania poate evita acest lucru, cu o minima inteligenta si mai ales cu o buna credinta si diplomatie a conducatorilor romanilor, aparandu-ne propriile interese nationale si nu pe ale altora.Mai ales in conditiile in care liderii unor diverse state NATO din Europa, au dat de inteles mai in clar sau mai voalat (Germania, Franta, Ungaria, Grecia, Italia, Bulgaria), ca la mijloc nu este nicidecum vorba decat de o escaladare a tensiunilor exclusiv intre S.U.A. si Rusia, si nicidecum intre Europa si SUA si nici intre NATO si SUA. Statele NATO reactionand de la caz la caz, in cazul unui conflict: partenerii strategici ai SUA avand misiunea lor in cazul unui conflict cu Rusia si care nu coincide cu misiunea generala a NATO!

Referitor la inteligenta romaneasca si buna credinta si diplomatie a conducatorilor romanilor! La urma urmei,americanii si rusii se invecineaza la numai 80 km in zona Alaskăi. Pot sa se autodistruga pe propriile teritorii cat doresc, fara sa fie deranjati de nimeni. Numai ca nu vor asa, nu sunt naivi nici unii, nici altii! Trebuie sa aiba mereu intre ei ca scut niste state-marionetă pe care sa isi experimenteze distrugerile. Cam acesta este si rolul Romaniei in toata povestea asta, care este băgată ca moaţa în faţă, de alţii, dar cu mâna stupizilor noştri conducători!


UPDATE 1


"Rusia a anunţat luni ample aplicaţii militare ale Forţelor sale de rachete strategice, la care participă aproximativ 400 unităţi de tehnică de luptă, între care lansatoarele autonome Topol, Topol-M şi Yars, desfăşurate în mai multe regiuni ruseşti, de la Tver (nord-est de Moscova) până la Altai (sudul Siberiei), informează Direcţia de presă a Ministerului Apărării de la Moscova, citată de RIA Novosti în pagina sa electronică. 

În cadrul actualelor exerciţii, forţele de rachetă vor simula, între altele, amplasarea sistemelor de rachetă pe teren, măsuri de camuflare a acestora, respingerea unor atacuri terestre şi aeriene, interacţiunea cu alte unităţi, precum şi lansări de rachete.
Militarii au ca misiuni detectarea, blocarea şi eliminarea unor forţe diversioniste imaginare, fiind mobilizate şi noi tipuri de vehicule blindate Taifun M, dotate cu drone.



Până la sfârşitul acestui an, Forţele de rachete strategice ruse vor desfăşura în total 50 de exerciţii tactice, plus 40 de aplicaţii de stat major şi 20 de formare a personalului, informează Agerpres".
Sursa: aici.

"Atât timp cât Rusia se va comporta ca un provocator de probleme în regiune, trebuie să rămânem puternici şi uniţi şi Canada va avea contribuţia sa', a declarat luni ministrul canadian pentru afaceri externe, Stéphane Dion, la încheierea unei întrevederi cu omologul său leton Edgars Rinkevics, la Riga ". 
Nota: Canada nu este doar membru NATO, ci este si partener strategic al SUA, la fel ca si Romania. Numai ca la fel ca si SUA, Canada are dislocate in Europa de Est forte militare cu caracter simbolic. Per ansamblu, rezulta ceea ce am prezentat in material: in cazul unui conflict cu Rusia, cea mai mare probabilitate nu este sa intre in razboi NATO ca alianta integrala, ci exclusiv SUA si partenerii sai strategici contra Rusiei. Fiind evident ca exclusivitatea carnii de tun in cazul unui eventual razboi in regiune va cadea pe umerii a 2 state state NATO din Europa: Romania si Polonia. Asistate si aţâţate de la mare distanta de diversi parteneri strategici, dar care nu se inghesuie sa isi dispuna si forte convingatoare in sprijinul romanilor si polonezilor, cele existente avand un impact militar pur simbolic!

joi, 7 iulie 2016


Mai avem doar 3 zile la dispoziţie să atragem atenţia M.Ap.N. asupra gravelor încălcări ale Constituţiei României incluse chiar de iniţiatori din acest minister la adresa militarilor în proiectul noii "Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor"!

Proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor se află în dezbatere publică începând cu data de 30.06.2016, pt. o perioadă limitată de 10 zile, pe site-ul Directiei pentru Relatia cu Parlamentul si Asistenţă Juridică din cadrul M.Ap.N.. Click aici si se va deschide o fereastra cu continutul de mai jos.

Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor 
 
 
Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail dlaj@mapn.ro, în termen de 10 de zile de la afisare.
Se acceseaza si se descarca fisierele de interes (primul se refera la expunerea de motive, cel de-al doilea reprezinta proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor).

Vă recomandăm să analizaţi cu deosebită atenţie atacul complet neconstituţional şi suburban, inclus de iniţiatori la adresa drepturilor si libertatilor fundamentale la care cf. Constitutiei Romaniei au dreptul si militarii în activitate, la fel ca oricare alt cetatean. Atacul este concretizat în Secţiunea a 2-a din proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilorAtacul declansat incearca sa limiteze sau sa interzica printr-o sectiune vadit neconstitutionala,  dreptul elementar al militarilor in activitate de a fi tratati ca cetateni cu drepturi si libertati egale in raport cu ceilalti cetateni romani! Atacul este deosebit de grav si prin faptul ca prezinta imixtiuni/interdictii/restrictii care afecteaza inclusiv viata privata a militarilor in activitate, dar si a familiilor acestora!

Secţiunea a 2-a din proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor,  precum si concluziile sunt detaliate in precedentele 2 materiale. Persoanele care considera intemeiata analiza din precedentele 2 materiale, au dreptul sa preia ceea ce considera ca este util, cu sau fara modificari si completari - si sa isi transmita punctul de vedere catre M.Ap.N. la adresa de e-mail dllaj@mapn.roPrecum si catre alte institutii, in conditiile in care intreaga Sectiune a 2-a incita si la discriminare făţişă a militarilor in raport cu restul cetatenilor, in conditiile in care Constitutia României prin Art. 30  (7) interzice in mod expres, incitarea la discriminare.

Sugeram persoanelor care mai au inca rezerve asupra  asupra gravitatii prevederilor neconstitutionale dinSecţiunea a 2-a din proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor la adresa militarilor romani, sa incerce sa aplice exact aceleasi prevederi unei minoritati etnice din Romania si sa analizeze consecintele! Exact acelasi este si impactul exercitarii respectivelor interdictii si limitari de drepturi fundamentaleasupra militarilor romani!

ATENTIE! 
MAJORITATEA PREVEDERILOR NECONSTITUTIONALE DE MAI JOS SUNT SI INSTRUMENTE CLASICE UZITATE DE POLIŢIA POLITICĂ!


NOTA: Am constatat cu regret ca anumiti militari in rezerva/retragere, axati exclusiv pe problematica propriilor pensii despre care este demonstrat ca puterea politica le desfiinteaza si le modifica oricand si oricum doreste, nu sesizeaza legatura directa care exista intre propriile noastre esecuri (care devin din ce in ce mai frecvente si eterne) si nerespectarea de catre aceeasi putere politica a drepturilor si libertatilor fundamentale ale militarilor in activitate. 

Legatura fiind urmatoarea:

- in totalitatea fortelor armate si care includ atat militari in activitate, cat si militari in rezerva, societatea si clasa politica au tendinta de a-i considera in viata doar pe militarii in activitate. In consecinta, militarii in rezerva/retragere nu pot obtine nimic relevant din solicitarile lor intemeiate, cat timp se disociaza de militarii in activitate. Clasa politica cunoaste foarte bine acest element, fapt pt. care il valorifica adoptand în mod perfid legi neconstitutionale prin care pun botnita militarilor in activitate, astfel incat sa nu isi poata exercita drepturile fundamentale. Suprimând în acest mod şi cel mai important sprijin pt. militarii in rezervă/retragere şi care nu poate fi altul decât din partea corpului militarilor în activitate; 
-  in situatii de concentrare/mobilizare/razboi, oricare militar in rezerva poate redeveni activ, urmand a se reconfrunta cu aceleasi interdictii de drepturi si libertati fundamentale cu care se confrunta militarii in activitate, astazi.

In situatia creata devine evident ca fara ruperea botnitei ce le este impusa de catre clasa politica militarilor in activitate, cu incalcarea drepturilor fundamentale si in mod neconstitutional, militarilor in rezerva/retragere nu le mai revine decat statutul de victime eterne. In mod paradoxal insa, ruperea botnitei impuse militarilor in activitate, sta exact in puterea celor in rezerva/retragere. 


Update 1
Printre randuri


Este doar una din urmarile incalcarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale militarilor romani si care este detaliata in materialul precedent. Prin interzicerea neconstitutionala a afilierii militarilor la sindicate sau a constituirii acestora, nu pot exista nici negocieri colective legate de salarizare (cele individuale oricum nu exista si nu au existat niciodata). In lipsa negocierilor colective, militarii devenind victime sigure ale propriului angajator. De retinut! Singurii, dar absolut singurii cetateni carora li interzice prin lege interna neconstitutionala afilierea sau organizarea in sindicate, sunt militarii. Prin urmare, militarii sunt si singurii cetateni care nu au nicio protectie in privinta drepturilor de munca, in fata angajatorului!


Update 2

Si Trustul de PreSa al Armatei prin vocea Col. Florin Şperlea sesizeaza o parte din gravele incalcari ale drepturilor fundamentale din Secţiunea a 2-a din proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor

"Din cel puţin două puncte de vedere, noul proiect mi se pare mult mai restrictiv în privinţa interzicerii şi restrângerii exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, prin comparaţie cu Legea 80/1995. Articolul 29 al Legii 80 stabilea, de pildă, că „opiniile politice pot fi exprimate numai în afara serviciului”, introducând o clară disociere între „opinii politice exprimate în afara serviciului” şi „propaganda prin orice mijloace în favoarea unor partide, formaţiuni sau organizaţii politice” (interzisă, de altminteri, pe bună dreptate!). Legiuitorul, în 1995, presupunea că este necesară această distincţie şi o consfinţea, înţelegându-se că opinia, în afara serviciului, nu este totuna cu propaganda. În 2016 însă, legiuitorul stabileşte, printr-o modificare stranie a articolului 29, că nu este permisă „exprimarea opiniilor politice în timpul serviciului sau în spaţiul public”, extinzând interdicţia şi plasând personalul militar sub presiunea eventualelor pedepse chiar şi în privinţa propriilor pagini de socializare, asociate, forţat cred eu, printr-un alt act normativ intern, cu „spaţiul public”.

A doua restricţie, gravă, priveşte modalitatea de a adresa rapoarte personale cuprinzând cereri, reclamaţii şi sesizări în legătură cu serviciul, inclusiv pentru a fi primit în audienţă, care, potrivit noului proiect de lege, se va face „numai pe cale ierarhică”. Altfel spus, orice comandant, pe lunga scară ierarhică, din motive diverse, va putea stopa posibilitatea personalului militar de a mai solicita audienţă, de pildă, ministrului apărării naţionale sau altor factori de decizie din MApN.Citiţi noul proiect şi nu ezitaţi să vă spuneţi punctul de vedere. Aşa poate fi legea privind statutul nostru mai bună!"

Repetăm îndemnul unui ofiţer în activitate (atât cît îi permite "botniţa pusă pe gură" prin infama Sectiune a  3-a neconstitutionala si aceasta, din actualul statut al cadrelor cuprins in Legea nr. 80/1995 si care este similara cu Sectiunea a 2-a din noul proiect de lege): "Citiţi noul proiect şi nu ezitaţi să vă spuneţi punctul de vedere. Aşa poate fi legea privind statutul nostru mai bună"! Atentie! Ofiterul confirma ca un act normativ intern stabileste ca in spatiul public intra si paginile private/personale de socializare! Ceea ce constituie o grava imixtiune in viata privata si intimitatea persoanei! Aceasta imixtiune grosolana in viata particulara a persoanei, fiind poliţie politică în toată regula! Cu ocazia acestei interventii, realizam ca am omis un amanunt important in materialul precedent. Mare parte din incalcarile drepturilor fundamentale din Secţiunea a 2-a din proiectul noii Legi privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor se rasfrang nu doar asupra fiecarui militar ca individ, ci si asupra presei militare! Presă care devine astfel un simplu instrument de intoxicare, de denaturare-ascundere a realitatii si eventual de propaganda politica cum a fost si in 2011 cand aducea "osanale" ministrului de atunci al apararii in timp ce acesta taia pensiile militarilor!


UPDATE 3 LA CERERE

In sprijinul solicitarilor multiple provenite pe e-mail privind forma de expeditie a propunerilor, sugestiilor si opiniilor privind proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor.

Pasul 1: isi deschide fiecare adresa personala de e-mail.

Pasul 2: la destinatar se trece  adresa de e-mail, respectiv dlaj@mapn.ro

Pasul 3: se inscrie un titlu sugestiv pt. continutul e-mailului (recomandat - sa cunoasca destinatarul din primadespre ce este vorba in continut). De exemplu: "Propuneri, sugestii si opinii privind proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor


Pasul 4in cadrul principal al e-mailului, se inscriu propunerile, sugestiile si opiniile relevante.  Daca cumva e-mailul contine si anexe sub forma de atasament, se precizeaza acest lucru in cadrul principal. E-mailul se semneaza la sfarsit, cu furnizarea datelor de contact. Corespondenta anonima nici nu este luata in considerare de institutiile oficiale. Furnizarea datelor de contact contribuie la o mai buna credibilitate a expeditorului.

Atentie! Daca exista multiple detalieri care se intind pe foarte multe pagini, este recomandat sa nu fie inscrise in continutul propriu-zis al e-mailului, ci sa fie expediate sub forma de anexa separata la e-mail (fisier expediat ca atasament la e-mail). Si se semneaza la sfarsit in mod obligatoriu si aceasta. Este recomandat ca anexa sa fie deja intocmita inaintea de a deschide e-mailul.

Exemplu de e-mail:

"CĂTRE

DIRECŢIA PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL
ŞI ASISTENTA JURIDICĂ DIN CADRUL M.Ap.N.


In legătură cu proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţiloraflat în dezbatere publică pe site-ul Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, vă transmit în termenul alocat pentru dezbatere, următoarele propuneri, sugestii si opinii:

1]. Eliminarea din conţinutul textului proiectului de lege a Secţiunii a 2-a „Interzicerea şi restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale” (articolele 11, 12 , 13), pentru următoarele motive:
- Prevederile Secţiunii a 2-a din proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor încalcă în mod flagrant drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului;
Prevederile Secţiunii a 2-a din proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, încalcă cu o singură excepţie, în mod extrem de evident şi repetitiv, Constituţia României. Excepţia este conţinută punctual în prima parte a Art. 11 (1) lit. a) „Personalului militar în activitate îi este interzisă exercitarea următoarelor drepturi: a) să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice (…)”;
- Constituţia României prevede o singură interdicţie de exercitare a drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi constituţionale de către personalul militar. Aceasta este prevăzută la Art. 40 (3) din textul Constituţiei, respectiv faptul că militarii în activitate „nu pot face parte din partide politice”. Or, Secţiunea a 2-a din proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, cuprinde 2 articole, respectiv Art. 11 şi 13 care conţin şi alte interdicţii de exercitare a drepturilor şi libertăţilor fundamentale decât cele admise de Constituţia României. Interdicţiile suplimentare din conţinutul Art. 11 si 13 din proiectul de lege, încălcând în mod evident şi repetitiv Constituţia României.
- În ceea ce priveşte prevederile Art. 12 din Secţiunea a 2-a din proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor. Prevederile în cauză restrâng exercitarea unor drepturi şi libertăţi pentru personalul militar în activitate, cu încălcarea flagrantă a Art. 53 (2) din textul Constituţiei care prevede în mod explicit faptul că  măsura de restrângere a unor  unor drepturi sau a unor libertăţi) trebuie să „fie aplicată în mod nediscriminatoriu şi fără a aduce atingere existenţei dreptului sau a libertăţii”. Or, Art. 12 prevede restrângerea exercitării unor drepturi şi libertăţi în mod discriminatoriu – pentru un singur grup, respectiv doar pentru personalul militar în activitate şi nu pentru toţi cetăţenii români. Pe de altă parte, prevederile Art. 12 aduc atingere şi „existenţei dreptului sau a libertăţii” personalului militar in activitate.

2]. Opinez asupra faptului că majoritatea prevederilor din Secţiunea a 2-a din proiectul deLege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, conţin multiple elemente de control şi intimidare a personalului militar, specifice poliţiei politice. 
Apreciez de asemenea că Art. 13 din sectiunea mentionata, contine elemente de control si imixtiune a instituţiei militare in viata privata a militarilor in activitate, precum si a familiilor acestora.
3]. Opinez asupra faptului că Secţiunea a 2-a din proiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, contravine în totalitate intereselor militarilor în activitate. De asemenea opinez ca secţiunea menţionată incită la discriminare, în condiţiile în care Art. 30  (7) din Constituţia României interzice în mod expres incitarea la discriminare (...)." 
Fapt pentru care solicit conducerii M.Ap.N.: demiterea din cadrul M.Ap.N. a persoanelor care poartă răspunderea pentru iniţierea, conceperea, redactarea şi avizarea Secţiunii a 2-a dinproiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, demitereaconducerii Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică din cadrul M.Ap.N., precum si demisia ministrului apărării.
4].  Urmare a faptului că în dezbare se află un proiect de lege care are de parcurs etape care necesită timp îndelungat pentru a deveni lege sau despre care este posibil să nici nu devină lege, solicit conducerii Ministerului Apărării Nationale să îşi dovedească bunele intenţii pt. apărarea intereselor militarilor în activitate, prin efectuarea demersurilor necesare pentru:
-  abrogarea in regim de urgenta a Secţiunii a 3-a din Legea nr. 80/1995 (actualul statut al cadrelor militare) care cuprinde prevederi vădit neconstituţionale similare celor din Secţiunea a 2-a dinproiectul de Lege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor,  aflat în dezbatere publică.
- modificarea in regim de urgenta a Art. 92 (1) din Cap. II din Anexa nr. VII din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, asffel incat si remuneratia personalului militar sa fie calculata la zile lucratoare la fel ca la intregul personal platit din fonduri publice. Prevederile actuale discrimineaza în mod evident personalul militar în activitate la salarizare, urmare a determinarii cuantumului remuneraţiei lunare prin raportare la numărulzilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului. In contrast evident, de exemplu cu prevederile Art. 92 (2) din Cap. II din Anexa nr. VII din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri  publice care prevede faptul că pt. personalul bugetar care se află în aceeşi grilă şi treaptă de salarizare cu personalul militar (poliţiştii şi funcţionariipublici cu statut special), determinarea cuantumului remuneraţiei lunare se efectuează prin raportare la numărul zilelor lucrătoare corespunzătoare fiecărei luni a anului. Tratamentul discriminatoriu aplicat militarilor la salarizare fiind mai mult decât evident. In conditiile in care insasi legea mentionata pretinde la Art. 3 din Cap. I faptul că ar asigură „echitate şi coerenţă, prin crearea de oportunităţi egale şi remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală”.
Anexa detaliată cu propunerile, sugestiile si opiniile subsemnatului privind proiectul deLege privind statutul cadrelor militare, gradaţilor şi soldaţilor, este atasata la acest e-mail.

Cu stima,
Mr. (r) ............,

În evidenţa M.Ap.N., domiciliat în ....................................................................."


Exemplu de anexa atasata la e-mail:



"ANEXA
 CU ANALIZA DETALIATĂ PRIVIND PREVEDERILE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE FUNDAMENTALE ŞI CONSTITUŢIA ROMÂNIEI, INCLUSE ÎN SECŢIUNEA A 2-A DIN PROIECTUL DE LEGE PRIVIND STATUTUL CADRELOR MILITARE, GRADATILOR SI SOLDATILOR


SECŢIUNEA a 2-a

Interzicerea şi restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale

"Art. 11. – (1) Personalului militar în activitate îi este interzisă exercitarea următoarelor drepturi:

a) să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice ori să desfăşoare propagandă prin orice mijloace sau alte activităţi în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcţii alese;

Observatie. Prima parte a prevederii este constitutionala, insa partea a 2-a incalca urmatoarele articole din  Constitutia României:
Art. 15 (1) :  "Cetăţenii beneficiază de drepturile şi de libertăţile consacrate prin Constituţie şi prin alte legi (...)".
Art. 16 (1): "Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

Cf. Art. 40 (3) Constitutia nu pemite. intr-adevar, militarilor in activitate să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice. Dar Constitutia nu interzice militarilor in activitate sa desfasoare activitati in favoarea unui candidat sau altuia. In ceea ce priveste candidatii independenti, analizele ulterioare vor demonstra ca in baza Constitutiei, militarii in activitate insisi au dreptul sa candideze pentru a fi alesi, dar ca independenti sau in forme de asociere apolitice. Or, in aceste conditii, ultima parte a Art. 11 a) din proiectul de lege, incalca Art. 15 (1) si Art. 16 (1) din Constitutie.

Nota: Prevederea obstructioneaza inlusiv activitatea de informare desfasurata de presa militara!
...............................................................................................................................................
(Persoanele interesate de intocmirea anexei detaliate, pot consulta materialul anterior. Copierea nu este interzisa!)
...................................................................................................................................
Art. 13. – Personalului militar în activitate îi este interzisă îndeplinirea altor funcţii sau activităţi ori exercitarea altor ocupaţii, cu excepţia situaţiilor şi în condiţiile stabilite prin ordin al conducătorului instituţiei militare.

Observatie. Prevederea incalca urmatoarele articole din  Constitutia României:
Art. 15 (1) :  "Cetăţenii beneficiază de drepturile şi de libertăţile consacrate prin Constituţie şi prin alte legi (...)".
Art. 16 (1): "Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
Art. 22 (1): "(1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate". 
Art. 23 (1)" Libertatea individuală şi siguranţa persoanei sunt inviolabile."
Art. 26 (1): "Autorităţile publice respectă şi ocrotesc viaţa intimă, familială şi privată". 
Art. 26 (2)"Persoana fizică are dreptul să dispună de ea însăşi, dacă nu încalcă drepturile şi libertăţile altora, ordinea publică sau bunele moravuri" .
Art. 41 (1): "Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă".

Nota: Prevederea obstructioneaza inlusiv activitatea de informare desfasurata de presa militara!

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar