Este dispoziție ca deciziile cu creșteri să fie ținute
pe loc.- exceptie baietii destepti, adica sefii/generalii si cei cu pile.....
În decembrie urmează o nouă OUG, care va rezolva și acest lucru. Pe de o parte, ceva
este logic. Pt. a fi achitate in acest an cresterile, sumele in cauza ar fi trebuit incluse de
anul trecut, in bugetul pt. 2016. Dar NU au fost incluse.
Pe de alta parte, ceva este ilogic. OUG nr. 57/2015 este in realitate o ordonanta anuala,
cu continuitate din 2010 - doar nr. atribuit i se schimba, care taie diverse cheltuieli
bugetare sau amana/ proroga achitarea lor de catre stat. Punctual - pt. un an anume.
Apoi urmeaza alta ordonanta. Particularitatea OUG nr. 57/2015 este ca in afara de taieri
si prorogari anuale - deci, punctuale, limitate in timp, a modificat PE VECI L. 223/2015.
Aceasta modificare NU mai este punctuala, nici limitata in timp, ci PE VECI !
Intr-adevar, in decembrie va urma o noua OUG nr. 57/2015. Daca ar fi posibil sa se
atinga din nou de pensiile militarilor ? Normal, exista deja precedentul actual.
Numai ca userul Mihaela Mihaila face o afirmatie ilogica.
"Rămâne prevederea din L 223/2015 recalculare doar din 2011 - încoace". Da - asa este L. 223/2015 in ORIGINAL. Numai ca userul Mihaela NU cunoaste ceva. In forma originala, cu excluderea
recalcularii pensiilor celor pensionati pana in 2011, L. 223/2015 este cam ..
.neconstitutionala. Ostentativ chiar.
De altfel, chiar acesta este motivul principal din CULISE de amendare a Legii cu OUG
nr. 57/2015. Cuiva i-a fost teama ca L. 223/2015 sa NU fie atacata la CCR.
Ca atare, revenirea la forma initiala a L. 223/2015 - cu excluderea celor pensionati pana
in 2011 de la recalculare, conducea la riscul de a fi blocata legea la CCR.
Cu consecinte si pt. cei pensionati dupa 2011sau actual. De aceea este ilogic ce afirma
userul mentionat.
10 octombrie 2016, 10:00 Detaliez ultima parte.
Mi-a spus cum a stat treaba cu OUG nr. 57/2015, un bun prieten de-al meu pensionat in
acest an. Treaba este cam asa:
"sforarii" din toate ministerele – in speta din zona juridica si financiara, pregatiti sa
iasa la pensie pe viitor, au realizat ca L. 223/2015 IN ORIGINAL - adica cu excluderea
celor pensionati pana in 2011 de la recalculare, este extrem de usor de atacat la CCR.
Asa ca "sforarii" - pt. a NU isi risca cumva si propriile pensii prin declararea cumva a Legii ca
neconstitutionala, au pregatit in taina OUG nr. 57/2015. Prin care au eliminat aspectul de
neconstitutionalitate - in acest sens NU mai poate carai nimeni,nimic. Numai ca d.p.d.v.
financiar au clocit textul OUG nr. 57/2015 in asa fel, incat tot doar ei sa aterizeze in picioare -
respectiv tot cei pensionati incepand cu acest an.
Daca citim cu atentie textul Art.40 din OUG nr. 57/2015, observam un element:
desi Art. 40 reduce bazele de la 80% la 65% si plafonul de la 100% la 85%, acest lucru
NU prea ii afecteaza pe cei pensionati incepand cu acest an. In special pe "sforari"
nu ii afecteaza. Intrucat - au bagat in COMPENSARE in venituri niste
sporuri INEXISTENTE pt. cei pensionati nu doar pana in 2011, ci pana spre anul 2014.
Astfel ca in cazul lor baza legala de calcul micsorata de Art. 40, determina in realitate un
cuantum mult mai mare al pensiilor, decat la majoritatea prostimii militare pensionate
anterior anului 2014. Daca analizam cu atentie impactul financiar al sporurilor in cauza
(de exemplu - spor de lucrari de exceptie), observam cu usurinta ca pt. "sforarii" care
urmeaza sa se pensioneze, 65% cu acele sporuri ( mai mare ) pentru ei decat
80% fara acele sporuri.
Ciolos cand s-a instalat la putere, avea deja redactat de luni bune textul Art. 40 din
OUG nr. 57/2015. De catre "sforarii" de la ministere care au reusit in acest mod, sa se
scoata doar pe ei.
Prostimea militara ramanand toata cu destu' in gura. Sa nu va mire daca in 2017 toate
pensiile vor fi trecute pe sistemul contributiv, iar asta va conduce inclusiv la
diminuarea celor pe care „sforarii” au impresia ca le-au obtinut pe viata.
Asta a fost toata manevra. Pt. informare: La CPS se intocmesc decizii de recalculare, se
avizeaza si se inregistraza la CDC, aceste decizii sunt acte oficiale si-si produc efectele
indiferent cand ajung la beneficiar.
Daca sunati la telverde la CPS si vi se spune pensia bruta inseamna ca aveti
decizia de recalculare, ca act oficial care-l veti primi la o anumita data. Deciziile de recalculare merg la compartimentul buget din CPS. Cand au buget le
trimit la beneficiar, se pun in plata, inclusiv se acorda si diferentele de la 01/01/2016.
Avand in vedere ca s-au emis mii de decizii de recalculare, in tot SNAp, pt cei
pensionati inainte de 01/01/2016, o anumita parte au ajuns si sunt in plata la beneficiar,
este putin probabil, sub 1%, ca o modificare de Lege 223/2015 sa anuleze pt cei pensionati
anterior anului 2011, atat deciziile de recalculare puse in plata, inclusiv diferentele cat si
cele emise si inregistrate la CPS.
S-ar crea un haos si procese in instantele de judecata, exponential mai multe decat
pe recalcularea pe Legea 119/2010+OuG 1/2011.
Concluzie decizile de recalculare blocate la CPS se vor trimite la beneficiari si se
vor pune in plata atunci cand CPS are buget.
Indiferent cand se vor pune in plata, se vor acorda drepturile si retroactiv, daca se stabilesc
drepturi mai mari ca cele existente in luna ianuarie 2016.Cand se va termina
recalcularea tuturor pensiilor, acest moment probabil ca va fi undeva in primul trimestru
din 2017, in functie de efortul bugetar, si posibilitatea asigurarii lui, se poate discuta si de
corectii la lege. In nici un caz anularea recalcularii celor pensionati inainte de 2011.
Recalcularea la CPS se va termina cu mult timp inaintea ajungerii tuturor deciziilor de
recalculare, la beneficiari si punerea acestora in plata. Sunteti unii care ati primit decizii
de recalculare, la sfarsitul lui septembrie 2016, pensionati inainte sau dupa 2011.
Va puteti astepta la ceea ce s-a petrecut pana acum: in luna octombrie sa primiti
pensia recalculata, inclusiv diferentele, la cei care aveti centralizator cu diferentele datorate
unei pensii recalculate, mai mare ca cea in plata in ianuarie 2016.
In octombrie s-a deschis la CPS bugetarea pe trimestrul IV. "Acum o oră am văzut o astfel
de decizie compusă de fapt din două decizii. Cel in cauză e pensionat anticipat din 2003
și nu a făcut cerere pentru alegerea celor 6 luni.
Deși la data pensionării nu avea ca elemente ale soldei în afara celor de bază
(grad, funcție și gradații) decât indemnizație de dispozitiv și de comandă, solda de merit
și sporul de radiații, au reușit să-i sară solda de merit.
Față de pensia in plată, cea din decembrie 2010 va primi în plus cam 700 de lei.
Am in față fotocopiile celor două decizii ale celui ieșit la pensie anticipat in 2003.
Ambele sunt emise in aceeași zi, prima este cu vechimea cumulată din decizia de pensie
anterioară Legii 223 și se aplică de la 01.01.2016, a doua este cu vechimea rezultată
după recalcularea grupelor de muncă și se aplică de la 01.03.2003, intre cuantumul celor
doua decizii este o diferență de sub 50 de lei.
Cele două decizii poartă același număr diferențiat prin 1/2 xxxxx/1 și xxxxx/2.
La litera g are doar sporul de radiații, denumit spor de condiții periculoase sau
vătămătoare. Sunt3 pagini la prima decizie. Prima cu decizia propriuzisă și o anexa
1cu doua pagini care cuprinde patru tablele:
1.Baza de calcul conform art. 28 din Legea 223/2015;
2.Determinarea vechimilor;
3.Perioade,calități;
4.Perioade, condiții,
5.Detalierea elementelor de la litera g.
A doua decizie are in plus un buletin de calcul pentru anul 2016 cu noua rânduri pentru
lunile ianuarie - septembrie și coloane cu:drepturi cuvenite, drepturi plătite și
diferențe cuvenite, fiecare având subcoloane: brut, impozit,CASS; Net.
Sub tabel apare totalul
diferențelor pe cele nouă luni. Chiar dacă pare lipsit de logica, diferența intre decizia de
recalculare și cea în plată (din decembrie 2010) este un pic peste 700 lei și repet la
recalculare nu i-au trecut in baza de calcul solda de merit.
La baza de calcul tabelul este ca cel din M 25 cu diferența ca după primul rând -
elemente salariale (cuantum actualizat decembrie 2009) nu mai apare celălalt
rând - funcția transpusă echivalentă"
.Asadar, specialistii sunt rugati sa explice ce s-a intamplat ? Mai sunt cateva zile pana cand
CD poate hotara ! Daca nu o face corect, multi dintre ei, pot preda de pe acum inventarul
si camera de hotel, pt ca îi cunoastem de sforari si votul nostru X 3 membri / de familie
va fi hotarator....si fara FB ! Aviz marelui deputat de Barlad, fost profesor de
istorie si viceprimar controversat, presedinte al comisiei pt munca, Solomon, sforar de frunte
, a la Motoc !....la catedra nu e tocmai usor....cu 2500lei/luna, revine pe Pamant!
( Adrian Solomon a semnat in calitate de vicepresedinte al comisiei de munca in 2013
luna iunie, anularea Pl.758 initiat de multi pesedisti de revenire a pensiilor militare de stat.
Nu va mai agitati .Softul de la casa de pensii sectoriala a MAI e blocat ( intentionat )
din 1 iulie si nici o pensie nu a mai fost calculata ( pentru noii pensionari ) sau recalculata
( pentru cele mai favorabile 6 luni din ultimii 5 ani ).
Mafia de la MAI e atat de puternica incat vor tine softul blocat la CSP a MAI
pana la sfarsitul anului. Și care ar fi spilul blocării ?
Dacă o bună parte din cei 4000 au fost in aceeași situație ca prin indexările ulterioare
sa nu mai beneficieze de Legea 241/2103 dar totuși au făcut cereri, înseamnă ca
procentul de 10% a fost inițial mult mai mare.
Interesant este si procentul de aproape 25% din cererile de recalculare greșite, deși
formularulera unul tipizat nu lăsat la creație liberă. Recalcularea pensiilor a început practic
la sfârșitul lui martie după publicare N 25 în monitorul oficial. După mai bine de 6 luni doar
7000 de pensii recalculate dintr-un total probabil de vreo 70 de mii este destul de puțin.
Probabil că după alegerile parlamentare vor da drumul la mai multe decizii si mai ales
la cele cu cuantum recalculat mai mic decât cel aflat în plata. Și mare parte a maiștrilor
militari probabil și subofițeri vor fi in această situație.
Am verificat cu programul de calcul de la Câmpia Turzii niște pensii ale unor maiștri de
marină ambarcați, ieșiți la pensie aproape de limita de vârstă.
Toți vor pierde prin recalculare, unii sume destul de consistente. Nu stiu care
e spilul dar il banuiesc.Pur si simplu cred ca e vorba de ( lipsa) bani. Vestea e absolut sigura. O sa fie data si la tv. Oricum la CSP a MAI e mafie pura si am un prieten angajat acolo de acum 12 ani .Put rau acolo multe... In anul 2010 "spilul" blocarii activitatii de recalculare l-a reprezentat aparitia OG1/2011 fapt cunoscut de cei de la Casa sectoriala a MAI. Au incalcat legea, cu buna stiinta, fara nicio frica. Asta fac si acum, din experienta, cred ca doar o modificare a Legii ( in defavoarea noastra ) i-ar putea determina sa faca acest lucru. Mizeriile de la aceasta casa de pensii sunt prea cunoscute de cei din sistem, ceea ce fac, nu fac de capul lor, au protectie pentru aceasta ilegalitate ( din partea justitiei). sa nu uitam ca in paralel cu acest "blocaj" a functionat dezinformarea cu acele pensii astronomice recalculate, pentru ca nu au patit nimic in 2010. 2011 repeta acelasi scenariu si acum. simplu. Cine se pensioneaza anul acesta pana la 31.12.2016, va beneficia de indexarea de 5 % pe 2016, urmand ca incepand cu 01.01.2017 sa primeasca o noua indexare pe 2017. Deaceea se inghesuie toti sa se pensioneze. In plus de la 01.01.2017, multe functii ale activilor vor scadea cu o treapta, ceeace duce la raportarea celor 6 luni alese la functia avuta la data pensionarii. |
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a...