Treceți la conținutul principal

marți, 6 septembrie 2016

In loc să se preocupe de Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 care diminuează cuantumurile pensiilor militare stabilite inițial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, deputații îi trec la pensii militare ca gâsca prin apă si pe orientații, fătucile și alte pupile - cu numai 10 ani de armată!

Dar mai intai sa ne readucem aminte in ce situatie mai suntem! Nu de alta, dar republica atat a inceput sa ne ameteasca, incat o parte semnificativa dintre noi a pierdut firul legat de ceea ce se mai intampla cu pensiile militare.

1]. Dupa operatiunea organelor pseudo-republicii din 2011 prin care au fost desfiintate pensiile militare de stat, acestea au fost reintroduse intr-un final, dupa 5 ani de asteptare, prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Elementele principale de interes ale noii legi fiind baza de initiere a calculului pensiei militare de 80% (raportat la media soldelor/salariilor pe 6 luni consecutive) si un plafon maxim al pensie de 100% (raportat la media soldelor/salariilor pe 6 luni consecutive). La fel ca la alti beneficiari ai pensiilor de serviciu, cum ar fi magistratii. Atentie! Plafonul maxim de 100% prevazut de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nu include asa cum este firesc, elementele particulare ale fiecaruia cum ar fi contributia la pensia suplimentara (de la ca la caz: 0%, 3%, 6% sau 9%) sau Ordinul Meritul Militar (Semnul Onorific "In serviciul Patriei" - de la ca la caz: 0%, 10%, 15% sau 20%). Procentele rezultate din elementele particulare ale fiecaruia, urmand a fi fost adaugate conform prevederilor initiale ale legii, la plafonul maxim de 100%. 

2]. Numai ca incepand cu aceeasi data de 01.01.2016, guvernul Ciolos dand cu flit nu doar militarilor, ci si Parlamentului(ca mare organ reprezentativ al poporului), precum si presedintelui, a modificat  Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de statintroducand in mod pervers un Art. cu nr. 40 in cadrul O.U.G. nr. 57/2015. Prin care i-a fript pe toti militarii prin reducerea bazei de initiere a calcului pensiei militare de la 80% la 65% (raportat la media soldelor/salariilor pe 6 luni consecutive) si reducerea plafonului maxim al pensiilor militare de la 100% la 80% (raportat la media soldelor/salariilor pe 6 luni consecutive).

3]. La acest moment Art. nr. 40 in cadrul O.U.G. nr. 57/2015, produce efecte in mod nestingherit, rezultatul fiind reducerea in medie cu cca. 30% a cuantumurilor pensiilor militare fata de cel prevazut initial a fi rezultat urmare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, inainte ca aceasta sa fie modificata de guvernul Ciolos. Art. nr. 40 in cadrul O.U.G. nr. 57/2015 va produce si in continuare efecte, cat timp nu va fi abrogat sau modificat printr-un alt act normativ.

4]. Conform procedurilor, O.U.G. nr. 57/2015 a intrat in dezbaterea parlamentului, pentru a fi aprobata prin lege, cu sau fara modificari. 

Prima camera sesizata si care este Senatul, a mimat ca modifica Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, incercand sa iifraiereasca pe militari ca ar fi readus baza de initiere a calcului pensiei la 80% si plafonul maxim la 100%. Asa este, numai ca Senatul a procedat la o alta magarie, introducand in plafonul maxim de 100% si elementele particulare ale fiecaruia, respectiv contributia la pensia suplimentara si Ordinul Meritul Militar. Cu alte cuvinte, militarii care ating oricum plafonul maxim de 100% - respectiv  fara a include in calcul si contributia la pensia suplimentara si Ordinul Meritul Militar, pot sa se stearga la fund cu cele 2 elemente, intrucat acestea nu mai conteaza la nimic. Persoanele aflate in aceasta situatie au contribuit astfel degeaba la pensia suplimentara, iar Ordinul Meritul Militar devine o tinichea fara nicio valoare. Forma in care legea de aprobare a O.U.G. nr. 57/2015 a fost adoptata de Senat cu tot magaria mentionata, este aceasta. Rezultatul final al cosmetizarii fiind de fapt tot mentinerea cuantumurilor diminuate stabilite de guvernul Ciolos.

5].  La acest moment, O.U.G. nr. 57/2015 se afla in dezbatere la Camera Deputatilor si care este si camera decizionala. Camera Deputatilor nu a inclus-o deocamdata pe ordinea de zi. Procesul legislativ poate fi urmarit aici!

Referitor la acest punct, va informam ca diverse surse particulare lanseaza pe piata o serie de basme optimiste cf. carora deputatii se agita intens pt. modificarea in favoarea militarilor a Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015Cica treburile ar fi dejaaranjate, iar din Art. 40 va curge numai lapte si miere. Nu este vorba doar de corectia celor mentionate, ci si de altele suplimentare. Cum ar fi de exemplu, acordarea in semn de diferentiere fata de alti militari, dar si ca semn de recunostinta a armatei si patriei fata de sacrificiul adolescentei lor pe altarul armatei si al patriei, a unui procent de 20% la pensie, acelor militari care au imbracat uniforma militara la 14 ani (absolventii liceelor militare). Element perfect justificat intr-o tara civilizata si o armata decenta, in conditiile in care cunoastem bine ca absolventii liceelor militare nu au absolut niciun avantaj pt. optiunea lor catre viata militara la numai 14 ani. In conditiile in care daca frunzarim atent Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ne sar in ochi cu usurinta diverse nazbatii urmare a carora diverse stagii non-militare sunt transformate din pix a fi fost militare, in timp ce cei 4 ani de uniforma ai absolventilor liceelor militare, nu conteaza la nimic. Asta ca sa nu mai aducem aminte de paradoxul republicii mioritice, cf. caruia cca. jumatate dintre beneficiarii  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de statnici macar nu sunt militari, ci functionari publici civili!

Revenind la zvonurile optimiste lansate, am dedus de fapt ca sunt doar niste propuneri si atat. In ceea ce priveste sansele de punere in practica, istoria republicii ultimilor 6 ani demonstreaza din plin ca aceste propuneri nu se materializeaza niciodata cf. asteptarilor sau poate deloc, asistand maxim la un fenomen de cosmetizare a unor legi.Cosmetizarea avand insa mereu acelasi rezultat financiar final pt. subiecti tot precum legea din carti. In cazul de fata, precum Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.

Si ar mai fi ceva. Dar noi am mai asistat la astfel de scheme cu fâsâite aruncate in pragul unor alegeri, in scopul momirii electorale a militarilor. Cu mentiunea ca respectivele fâsâite  nu au fost materializate absolut niciodata înainte de alegeri. Iar după alegeri, proiectele de lege fluturate anterior ca momeala fie au fost uitate, fie au fost denaturate/modificate in mod radical. In cazul ultimelor am mai asistat si la fenomenul de tergiversare a oricarei implementari cum este cazul chiar a  Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat  - adoptata in timpul guvernarii Ponta, care a pasat-o insa pentru implementare la misto guvernului advers Ciolos,  continuarea fiindu-ne cunoscuta!

Pe aceste considerente si a istoricului legislativ recent, ne exprimam convingerea ca orice propunere s-ar realiza pe marginea Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, bugetul total alocat pt. plata pensiilor militare este impus sa ramana tot neschimbat. Caz in care nu ne putem astepta la nimic senzational, ci maxim la o cosmetizare fara substanta, si care se va produce musai in cadrul aceluiasi buget initial alocat. Cu mentiunea ca pot exista in cadrul aceluiasi buget si oscilatii-surpriza de genul: " - Luăm de aici/de la aștia pe care ii frigem și punem aici/la aștia pe care ii umflam un pic!" Bugetul total alocat achitarii pensiilor militare, ramand insa tot cel prestabilit de guvern. Cel mai bun exemplu din precedentul apropiat fiind Legea nr. 119/2010 care a umflat niste pensii, taind in schimb alte pensii!


In loc să se preocupe de Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 care diminuează cuantumurile pensiilor militare stabilite inițial de Legea nr. 223/2015, deputații din Comisia de Apărare îi trec la pensii militare si pe orientații, fătucile și alte pupile,  pentru numai 10 ani de armată!

Aceasta este ultima preocupare a alesilor neamului pentru pensiile militarilor. Despre ce este vorba? Despre o propunere legislativă pentru completarea art. 16 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Fiind vorba de art. 16 - cel cu categoriile de beneficiari ai pensiilor militare, am considerat initial ca alesii neamului si-au dat seama ca la adoptarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, au fost indusi in eroare votand ca primarii, in conditiile in care cca. jumatate dintre beneficiarii legii sunt functionari publici civili si nu militari. Fapt pt. care am considerat ca deputatii intentioneaza sa puna legea in normalitate, astfel incat sa ramana beneficiari ai pensiilor militare doar militarii. Caz in care s-ar rezolva lejer si problema bugetului alocat, astfel incat sa fie mentinute prevederile initiale privind modul de calcul al pensiilor militare stabilite de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat nemodificata.

Aiurea, nimic din toate acestea! Deputatii  au initiat de fapt o mica șmenărie, care ar asigura pensii militare acordate pe usa din dos pt. diversi orientati, fatuci si alte pupile ale sistemului, pentru o vechime in armata de numai 10 ani. De fapt, legea fiind deja combinata din start, vechimea de 10 ani nu trebuie sa fie nici macar in armata, ci doar ca simplu functionar public civil (politist sau angajat la penitenciare). Cu alte cuvinte, pt. a beneficia de pensie militara, nu trebuie nici macar o zi de armata, ci doar spirit de orientare. Perfect realizabil in Romania, in conditiile in care la adoptarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de statiluminatilor neamului nu le-a picat nici macar fisa ca pensiile militare prevazute a fi acordate unor militari - cf. titlului legii, se acorda in realitate, cf. continutului si unor cetateni perfect civili!

Dar sa nu o mai lungim! Este vorba despre Pl-x nr. 37/2016 care poate fi studiat aiciProiectul deputatilor este prezentat integral mai jos. Iar astazi va fi dezbatut in Comisia de Aparare din Camera Deputatilor.




Smecheria este evidenta, nu? Parca nu o cunoastem, s-a practicat intens si in trecut. Specialistii (in practica este vorba mai mult de specialiste) angajati in armata direct din viata civila, trec prin armata la limita minima de 10 ani, avanseaza in 10 ani cat militarii de cariera in 25 ani de armata (in practica, orientatii ii depasesc frecvent in grade si functii pe militarii de cariera) si pac ... pensia militara!

In ceea ce priveste inalta si/sau dubla calificare profesionala? Care sa fie oare acele atat de inalte sau acele duble calificari profesionale (a se retine caracterul evaziv al asa numitei "duble calificari profesionala) ale unei persoane civile, indispensabile armatei, care sa merite fentarea carierei militare, dar nu si a dreptului la pensie militara? Specialist in armamente nucleare, astronaut pe statia spatiala internationala, dubla calificare ca jurist/contabil/purtator de cuvant/consilier - dar si in operatiuni speciale in teren arctic?  Evident ca niciuna, la mijloc fiind vorba doar de inalta fentare a carierei militare autentice, in combinatie cu o dubla orientare, in scopul obtinerii unei pensii militare cu eforturi minime.


Nota! Din surse confidentiale, va mai informam ca tot astazi se desfasoara la Camera Deputatilor, o noua runda de incercare de negociere, intre reprezentanti ai militarilor si alesii neamului, in privinta atenuarii/modificarii unor prevederi aleArt. 40 din O.U.G. nr. 57/2015. Cu mentiunea ca avem suficienta experienta, incat sa cunoastem ca orice propunere care necesita si suplimentare financiara se va lovi ca de un zid de Comisia de Buget, al carui secretar pe nume Andreea Paultuna si fulgera pe unde poate, in special contra pensiilor militare (a se vedea - aici), inaintea oricaror alte pensii de serviciu (magistrati, contabilii de la Curtea de Conturi, pesonalul aeronautic civil etc.) in fata carora pensiile militare par efectiv C.A.P. - iste!

Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor