Eu asa am procedat .Concluziile Col( r ) PUIU DITA in urma intalnirii cu reprezentantii M.Ap.N din 20.3.2014
Eu asa am procedat!
Materialul cuprinde 2 parti. Prima parte - prezinta concluziile realiste ale Col. (r) Puiu Dita in urma intalnirii (organizate sub reprezentare SCMD), a unei
delegatii a colegilor din Pitesti cu reprezentanti ai M.Ap.N. la data
de 20.03.2014, avand ca scop principal punerea in executare de catre
M.Ap.N. a H.J.D. pronuntate la AG in procesele numite (impropriu) "pe
recalculare" si care au stabilit unui nr. de persoane faptul ca
autoritatea judecatoreasca "Mentine
in plata pensia de serviciu stabilita contestatorului in baza Legii nr.
164/2001, modificata si completata si aflata in plata in luna decembrie
2010". Cea de-a 2 parte prezinta (parte din) demersurile
individuale ale
subsemnatului care am declansat deja procedura de executare silita a
M.Ap.N. si a CPS a M.Ap.N., fara sa mai astept cai verzi pe pereti.
Cele 2 parti ale materialului sunt legate intre ele, si veti intelege
exact de ce.
I. Concluziile Col. (r) Puiu Dita in urma intalnirii
cu reprezentantii M.Ap.N. din data de 20.03.2014
cu reprezentantii M.Ap.N. din data de 20.03.2014
"Mai nou, CSP a M.Ap.N. refuza sa discute, dar sa puna in executare
H.J.D. pe recalculare, desi L. 233/2002 prevede, fara echivoc, ca in caz
de
refuz trebuie precizat temeiul legal al acestuia. Sub aceste auspicii a
inceput Dialogul nostru social de la M.Ap.N. din 20.03 2014, avand in
principal ca obiect punerea in executare a celor 87 de hotarari pe
recalcularea pensiilor militare. La insistentele noastre si in special
ale domnului general Nastase care a condus delegatia SCMD de a ni se
prezenta motivele refuzului de a ni se pune in executare, de buna voie,
hotararile castigate la tribunalul Arges de peste un an de zile (mere)
ni s-a raspuns punctual prin prezentarea de catre directorul adjunt al
C.S.P. - Col. Rosu Valeriu, a dosarului meu de pensionare unde era
atasata sentinta 3810/2013 nefavorabila mie din procesul de revizuire,
faza de fond (pere), acest proces fiind suspendat la Curtea de Apel
Pitesti pana la solutionarea de catre CCR a exceptiei de
neconstitutionalitate a art 4 si 20 a anexei 3 din OUG1/2011. Deci noi
am cerut mere si ei ne-au vorbit de pere! Atunci noi i-am intrebat daca
nu cumva prezentand raspuns la o chestiune de recalculare cu o speta de
revizuire nu recunosc implicit tripla identitate de obiect, cauza si
subiect dintre cele doua activitati, recalculare si revizuire adica in
drept exceptia si prezumtia autoritatii de lucru judecat statuata ca
imperativa si absoluta de codul de procedura civila? Nu am primit nici o
confirmare, dar nici o dezmintire, desi in sala se gasea si o doamna
consilier juridic a domnului ministru. Chestiunea negativa mi-a fost
contabilizata si cusuta la dosar (desi s-a judecat numai fondul), dar
fiind problema de asigurari sociale, se pun deindata in executare, acest
lucru fiind dealtfel prevazut in codul de procedura civila.
Si
atunci ma intreb si va supun si atentiei dvs. aceasta intrebare:
decizia mea pe recalculare pozitiva, ca si celelalte din tara pe
recalculare, definitiva si irevocabila, nu este tot o problema de
asigurari sociale si nu trebuie pusa in executare? Codul de procedura
face discriminare care si care H.J.D. se pune in executare, in fapt
ambele fiind de asigurari sociale si recalcularea si revizuirea? Nu ei
au declansat nebunia asta? Eu am vrut recalculare si revizuire? Ei au
hotarat arbitrar, la comanda politica ce hotarari sa puna in executare!
Ne-au dat, in cotinuare exemple de la Curtea de Arges unde au pus in
executare HJD pe fond la revizuire si pareau mai preocupati de
recuperarea sumelor in urma recursurilor pierdute de dvs. (cazul Nastea
si altii). Si aberatiile refuzului au continuat. S-a dat citire unei
Decizii a CCR recente care ii circumstantiaza in neaplicarea deciziilor
noastre de recalculare. Sa vedeti si sa va cruciti! CSP de un an de
zile nu ne pun in plata invocand ca stiau ei ca se va da o decizie a CCR
care sa le profite lor. Ori noi stim, cu certitudine ca CCR nu are
dreptul sa anuleze hotarari judecatoresti si mai stim ca deciziile CCR
nu se aplica hotararilor deja pronuntate, ci numai pentru viitor si
atunci ca jurisprudenta in procesele viitoare. Dar la CSP a M.Ap.N.
totul este posibil fiind vorba nu de percepte juridice, ci politice. In
rest nimic nou despre pensiile militare de stat, despre recuperarea
sumelor restante urmare a acelui CAR de Lege 241, recuperatorie fara
recuperari, fara mariri si indexari (asta deorece la sedinta nu a
participant nici un decident politic, ocupat probabil cu listele de
alegeri si ca urmare din cei prezenti nimeni nu si-a asumat o asemenea
respundere, dar ne-au asigurat ca-i va informa pe secretarul de stat si
pe domnul ministru). Boc a reusit sa ne deposedeze de pensiile militare
de stat, iar guvernul actual a reusit sa ne priveze si de drepturile
legale pe care le primesc pensionarii civili, respectiv mariri si
indexari. Ori, cum mai explicam cu alta ocazie, obligatiile statului
fata de pensionari sunt exigibile acum cand avem nevoie de medicamente
si sa ne platim debitele si nu in viitor cum au prevazut ei in aceasta
lege minimala. Din punctul meu de vedere, in cazul Pitesti pasii
amiabili s-au epuizat. Am intalnit reticenta si chiar ignoranta fata de
problematica ridicata. Ne ramane, cu regret o spun, calea executarii
silite dificila si costisitoare si chiar actiuni penale individuale
pentru abuz in serviciu impotriva celor raspunzatori. Apreciez ca si o
iesire masiva in strada i-ar putea sensibiliza.
Cu rugamintea respectuoasa de a-l publica, spre corecta informare a camarazilor nostri, va salut cu respect si sa auzim si de BINE!"
Col. (r) Dita Puiu
***
II. Eu asa am procedat!


- sa notific in prealabil (in baza art. 622 din noul Cod de Procedura Civila) -
M.Ap.N. si C.P.S. a M.Ap.N. sa puna in executare hotararea irevocabila,
intr-unul din urmatoarele moduri: prin cerere personala depusa la
fiecare din sediile celor institutii sau prin executor judecatoresc
din localitatea de domiciliu. De ce este importanta notificarea?
Consultanta executori judecatoresti: in lipsa notificarii - daca eu as
trece direct la executarea silita, eu platesc
definitiv toate cheltuielile de executare. Daca in schimb am notificat,
in prealabil, cele 2 institutii, acestea platesc toate cheltuielile de
executare. Eu am notificat C.P.S. inca din luna iunie 2013, dar nu am
primit niciun raspuns. Ulterior, am notificat inca o data M.Ap.N. (pe
ministrul Dusa) si C.P.S. - si din nou nu am primit niciun raspuns.
Dar ca sa fiu sigur ca nu am scris in notificari lucruri interpretabile,
am mers si la executorul din localitatea de domiciliu. Am achitat 248
lei pt. cele 2 notificari, dar cel putin am certitudinea ca nu pot fi intors.
-
etapa urmatoare: daca M.Ap.N. si C.P.S. a M.Ap.N. nu se conformeaza in
30 de zile de la primirea notificarilor de la executorul judecatoresc - urmeaza executarea propriu-zisa a
celor 2
institutii. Prin executor judecatoresc - cu drept de actiune pe raza
Curtii de Apel Bucuresti. Atentie! Sunt 2 institutii executate, deci
este vorba despre 2 executari silite. Nu ofer recomandari nimanui. Eu am
optat pt. un executor judecatoresc - din cca. 180 de executori din
Bucuresti. Am optat in final pt. serviciile unui executor dintre cei 3 executori cu drept de actiune
pe Bucuresti, care mi-au acordat consultanta. Platesc in avans 620 lei (inclusiv T.V.A.). Pentru
inceput. Am aflat lucruri interesante. Absolut niciodata cand un
cetatean castiga un drept contra statului, institutiile statului nu se
conformeaza, in prima faza, de buna voie. Executorii afirma insa ca
odata declansata procedura prealabila de executare silita, institutiile
statului reactioneaza foarte prompt. E explicabil de ce reactioneaza!
Sefii institutiilor respective sunt sanctionati - mai intai
administrativ (retineri salariale), si apoi penal (privare de
libertate). Sunt si amanunte. De exemplu! Daca o firma castiga contra
fiscului, administratia fiscala nu are nicio reactie pana la inceperea procedurii de
executare silita. Dupa inceperea procedurii executare, fiscul reactioneaza subit
de repede si pune in executare HJD. Insa, in 7-14 zile, firma respectiva e ucisa de controale de toate felurile, incat se dizolva pur si simplu. In cazul persoanelor fizice - apare alta dandana. Institutiile
se conformeaza tot prompt, dar pot aparea diverse intimidari si
sicanari si asupra persoanelor fizice (dosare, DNA - acolo unde e cazul,
daca exista astfel de situatii).
-
mi s-a recomandat sa studiez art. 905 din noul Cod de Procedura
Civila. Pe scurt: inseamna penalitati intre 100 si 1000 lei impuse
M.Ap.N. si C.P.S. a M.Ap.N., pentru fiecare zi de intarziere in punerea in executare a unei hotarari judecatoresti irevocabile. Este firesc sa existe. Executorii lucreaza pe bani, iar procentaj din penalitati le revine prin contract.
Mie
nu mi-a raspuns niciodata M.Ap.N. de ce nu executa hotararile
irevocabile si definitive. Am luat insa la cunostinta, prin bunavointa
unor colegi ai mei, despre raspunsuri halucinante ale institutiei. Le-am
prezentat executorilor judecatoresti. Am fost intrebat daca cei care
le-au ticluit, au vreo consultanta juridica sau daca nu cumva colegilor
mei le-a raspuns femeia de serviciu sau portarul. La prima impresie,
concluzia executorilor este ca M.Ap.N. se autoerijeaza ca a a 4-a putere
in stat din moment ce in loc sa execute ca atare o H.J.D., rejudeca
ceea ce deja s-a judecat si stabileste si concluzii diferite fate de ale
instantelor de judecate. Foarte grav - in baza Deciziei C.C.R. nr. 972 din 21 noiembrie 2012 a CCR, acest fapt este "o încălcare a ordinii juridice a statului de drept şi obstrucţionarea unei bune funcţionări a justiţiei". Ceea
ce are conotatii inclusiv penale (3 luni la 5 ani - pt. neexecutarea
unei H.J.D.). Cu toate acestea, executorii judecatoresti au apreciat ca
functionarii M.Ap.N. procedeaza ca atare, din ignoranta. Ceea ce e real.
Cei din Directia Juridica ofera sfaturi, dar nu au
responsabilitate juridica (smecheri, nu?), aceasta o au doar
functionarii C.P.S. si ai conducerii M.Ap.N.. Mai exact, raspunderea
executarii silite o poarta ministrul apararii nationale si directorul
C.P.S. (raspunderea administrativa si penala).
Mai
este ceva de la care nu ma abtin! O putere in stat, respectiv puterea
judecatoreasca mi-a mentinut in plata pensia de serviciu in baza Legii
nr. 164/2001. Chiar daca statul incearca sa ma fenteze (deocamdata,
nu - desi intuiesc ca incearca), rezolva problema in final,
executorii judecatoresti. Faza este ca o alta putere - puterea
legislativa, mi-a acordat si un drept de pensie in baza Legii nr.
119/2010 - in sistemul public. Asadar, 2 drepturi patrimoniale diferite
acordate de 2 puteri diferite in stat tot diferite. Sugestia
executorilor: "Noi iti punem in executare deplina dreptul la pensie militara in baza Legii nr. 164/200,
impus de puterea judecatoreasca. Numai ca astia te vor lasa fara
celalalt, cel in sistemul public - desi nu au nicio baza legala. Nu fi
fraier! Dupa ce te vezi cu pensia de serviciu in mana in urma executarii
silite, baga-i si in penal, astfel incat sa iti dea si o pensie in
sistemul public in baza Legii nr. 119/2010! Nu prin diferenta sau
excludere, ambele drepturi opereaza simultan!". Nu m-am gandit
niciodata la chestiunea aceasta pana la o astfel de consultanta! Dar la
cat m-au chinuit, am inceput sa iau in calcul si aceasta posibilitate!
Eu
cam atat am avut de spus. Am comunicat in particular - mult mai
multe, celor interesati. Sunt sigur ca cine
are mintea deschisa, intelege exact in ce situatie se afla, si mai ales
ceea ce are de facut! Succes!
Nota!
- Prezint doar partial anumite copii, intrucat am propria mea actiune de executare silita, iar anumite aspecte sunt strict confidentiale. Nu sugerez nimanui nimic, am prezentat doar cum am procedat eu.
- Cunosc despre cealalta varianta - a actiunii in instanta penala, in locul executarii silite. Eu am gandit astfel. Am aflat ca o actiune in instanta penala, nu poate intra pe rol mai devreme de toamna-iarna lui 2015. Executarea silita intra insa in actiune la cca. 30 de zile de la depunerea cererii. In cazul executarii silite, M.Ap.N. poate face contestatie la executare. Insa, aceasta nu poate intra pe rol mai devreme decat tot in toamna-iarna lui 2015. Termen la care, presupunand ca M.Ap.N. nu s-ar conforma, atat ministrul apararii, cat si directorul C.P.S. sau alti functionari, sunt si cu banii luati si undeva si prin zona penala, intrucat executarea "curge" nestingherita pana cand respectivii pot depune contestatie la executare. Pe de alta parte, o eventuala contestatie la executare este perfect inutila, intrucat o astfel de actiune nu poate avea ca efect decat tergiverarea lucrurilor, si in niciun caz schimbarea unei hotarari definitive.
- In AG sunt si alti rezervisti carora le-a fost pusa pensia de serviciu in plata si le-au fost rambursate sumele retinute, fara legatura cu Gp. C. de Arges-Campulung Muscel. Dar sunt si cativa din VL. Concluzia apartine fiecaruia.