Treceți la conținutul principal

sâmbătă, 15 martie 2014

Informare in atentia tinerilor "ademeniti" sa urmeze o cariera militara! Ganditi-va bine inainte sa "o comiteti"!


Undeva pe site-ul M.Ap.N., apar si niste informatii legate de recrutare, adresate celor care doresc sa urmeze o cariera militara.
In realitate, M.Ap.N. vinde "gogosi". Dupa schimbarile legislative din ultimii ani, la acest moment nu mai exista absolut niciun element logic pentru care un tanar sa fie tentat sa urmeze o cariera militara. Afirmatiile trebuie argumentate, nu?
Locul de munca stabil e o gluma
Din 2 motive.
  • Daca considerati ca e stabil sa fiti din Bucuresti, si sa fiti repartizat la Miercurea-Ciuc, atunci locul de munca e stabil.  Tot in armata sunteti, nu? Lasand glumele la o parte, o cariera militara presupune in medie vreo 5 astfel de "stabilitati". Consecinte? Sunt, si va afecteaza precis. Prima: nu apucati sa puneti piatra pe piatra la casa voastra, intrucat atunci cand va e lumea mai draga, armata va muta in alta localitate. Casa cumparata in rate, cu credit bancar, armata nu va ofera niciun sprijin! Ce puteti face cand trebuie sa va mutati in alta localie? Vindeti casa, si incercati sa va cumparati alta. Daca e ipotecata asa cum e moda astazi printre tineri, ati pierdut precis. Si chiar daca locuinta e achitata cash si o puteti vinde fara probleme, oricum pierdeti din punct de vedere financiar. Piata este de asa natura incat nu puteti vinde vechea locuinta decat in paguba, urmand sa (mai) faceti un imprumut bancar, si sa va cumparati iar o casa. La a 3-a mutare se repeta istorie si tot asa. Atentie! Nu va puteti opune schimbarii repetate a domiciliului, decat prin demisie! Ati depus un juramant, ati semnat si un contract! Armata denumeste aceste mutari "in interes de serviciu". O astfel de viata "nomada" nu exista decat in armata.
  • Dar mai este un motiv. In viata, va mai si casatoriti. Cazul clasic: sot militar, sotie civil (sunt si cazuri in care ambii soti sunt militari sau sotie militar si sot civil, dar extrem de putine). Si sotia civila are insa o cariera, si si-a obtinut cu eforturi un loc de munca in prima localitate de domiciliu. Si vine faimoasa schimbare de garnizoana "in interes de serviciu". Unde sotia care isi urmeaza sotul isi continua cariera cu un indelung statut de somer, intrucat nimeni nu o asteapta cu un loc de munca pregatit. Armata nu va ajuta cu nimic. Povestea se reia in a 3-a garnizoana si tot asa. Atentie si la un alt aspect! Nu toate garnizoanele sunt in orase mari. Exista (inca) locatii cu locuri de munca pt. militari situate in mediul rural sau in orase mici care in fapt sunt niste comune mai mari. Imaginati-va ca vi se ofera un loc de cazare intr-un camin cu 4 etaje unde va incalziti cu lemne, iar apa o aduceti cu galeata de la vreo fantana. Sau sunteti obligat sa inchiriati o odaie la un satean cu WC in curte.
Bineinteles ca mai exista o varianta! Militarul lasa casa, lasa familia, si  trece la operatiunea naveta. Saptamanala in cel mai fericit caz, dar care poate fi si bilunara sau lunara. Nu exista o statistica oficiala, dar o raita data prin unitatile militare scoate la iveala procente de 25-40% cadre militare "navetisti de ziua a 7-a". Dar aceasta nu mai este o viata normala. Nici pentru militar, nici pentru familia lui. Din nou nu exista statistici oficiale, dar aceeasi raita prin unitatile militare scoate la iveala si faptul ca din cauza vietii de "nomad militar", undeva la 30% (poate chiar mai mult) dintre militari au familiile dezmembrate sau se afla la a 2-a casatorie. Dupa cum vedeti, optiunea pt. armata nu loveste doar in voi, ci si in familiile voastre!

Nu mai luam in calcul maruntisuri precum cursurile de cariera care pot insuma si 2 ani intr-o viata - tot in alte localitati decat cea de domiciliu. Si nici misiunile externe. Si apoi, mai e o situatie legata de stabilitate! Armata s-a mai restructurat o data intre anii 1998-2007! Si inca masiv. Cu toata stabilitatea, zeci de mii de militari au fost trecuti in rezerva intrucat li s-au desfiintat functiile. Nu este deloc exclus ca ceea ce s-a intamplat sa se repete, ba este chiar foarte probabil. Cam aceasta e marea stabilitate a locului de munca in armata!


Posibilitati de afirmare

O promisiune fara fundament. Aceasta "afirmare" include 2 notiuni: grad si functie. De exemplu: grad de locotenent si functie corespunzatoare gradului de maior. Gradul functiei este mai important decat gradul militar propriu-zis. Romania este un stat membru al NATO. Ca principiu de baza, in NATO gradul militar si functia gradului sunt identice. Inainte de integrare, asa-zisa "afirmare" era pe de o parte facila, pe de alta parte haotica. De ce era facila? Vechimea in cariera, conducea practic pe oricine catre gradele superioare. Dupa un numar de ani, fiecare era avansat la gradul urmator. De ce era haotica? Din cauza functiei gradului unde au existat tot felul de absurditati. De exemplu, un novice cu grad militar de locotenent, putea ocupa o functie corespunzatoare gradului de colonel. Bineinteles ca cel in cauza avea un spate protejat, astfel de salturi de carierea nu erau pentru oricine. Pe de alta parte, s-a ajuns la situatia in care daca oricine trebuia avansat dupa un anumit termen la gradul urmator, sa apara structuri intregi unde de exemplu, toti ofiterii aveau gradul de colonel si unde toti subofiterii aveau gradul de plutonier-adjutant. Doar functia gradului ii mai putea deosebi. Asa s-a ajuns la afirmatia ironica, dar fundamentata,  cum ca armata romana inainte de integrarea in NATO avea mai multi generali decat caporali, si mai multi colonei decat fruntasi. Pe de alta parte, armata romana s-a trezit in situatii jenante cand a intrat in contact cu armatele straine. O companie romaneasca putea fi comandata si de un maior sau de un locotenent-colonel, in timp ce o companie similara straina era comandata de un ofiter cu gradul maxim de capitan. In urma unor astfel de contacte, au aparut si situatii complet penibile. O unitate straina era comandata de un colonel veteran cu gradul functiei de colonel, iar una romaneasca era comandata de un capitan cu gradul functiei de colonel, dar care avea in subordine ofiteri cu grade superioare acestuia si egale cu ale comandantului unitatii straine.
Viitorul locotenentilor si sergentilor romani - in activitate!
Abia odata cu inceperea aderarii la NATO au fost corectate situatiile mentionate. Au fost adoptate  reguli stricte ale ierarhiei militare. Principiile de baza: gradele superioare sa fie reduse numeric la un raport de cca. 1/3 fata de gradele imediat inferioare si gradul militar sa fie identic precum al functiei militare. De exemplu: din 3 locotenenti - doar unul poate ajunge capitan intrucat exista o singura functie disponibila gradului de capitan, din 3 capitani - doar unul poate ajunge maior intrucat exista o singura functie disponibila gradului de maior, din 3 locotenenti-colonei doar unul poate ajunge colonel intrucat exista o singura functie disponibila gradului de colonel, si tot asa. Cu ocazia aceasta s-a realizat o ordine in cariera militara care s-a aliniat astfel standardelor NATO. A aparut insa o problema secundara: ce se intampla cu cei 2 din 3 locotenenti/capitani/maiori/locotenenti-colonei pentru care nu mai sunt functii disponibile? Rezolvarea NATO: drept de pensie militara de serviciu dupa o anume vechime in serviciul militar (model americano-britanic). Aceasta rezolvare a fost preluata si de armata romana in anul 2001, prin aparitia Legii nr. 164/2001 a pensiilor militare de serviciu. A functionat pana in anul 2011 cand legea a fost abrogata. Din anul 2011, s-a ajuns la o rezolvare pur contabila. Militarii au fost integrati in sistemul public de pensii cu drepturi complete de pensie la varsta de 60 de ani (gradual pana in anul 2030). Reversul? Cum gradele superioare sunt reduse numeric la un raport de cca. 1/3 fata de gradele imediat inferioare, este evident ca te poti pensiona din armata si cu gradul de locotenent la varsta de 60 de ani, sau cu gradul de capitan, maior si locotenent colonel - la aceeasi varsta de 60 de ani. Problema este insa ca cei cu gradele mentionate, nu pot ocupa decat functii exclusiv corespunzatoare gradelor respective, si care de regula sunt la unitatile combatante (operationale). Acest fapt inseamna ca locotenentul iese la pensie comandant de pluton, capitanul - comandant de companie, maiorul - sef de operatii sau de stat major, iar lt. colonelul -  comandant. Toti la varsta de 60 de ani si dintr-o unitate combatanta. Cum suna sa pleci in mars sau in campanie cu astfel de militari? Situatia este recunoscuta si de M.Ap.N. ca fiind imposbila, insa politicienii romani nu sunt interesati si nu realizeaza penibilul situatiei, desi se falesc zilnic cu faptul ca Romania este membra NATO. Imaginile din teatrele de operatii prezinta cu lejeritate faptul ca subunitatile si unitatile romanesti spre deosebire de cele straine, sunt incadrate cu militari din ce in ce mai incaruntiti si mai garboviti. Si inca nu au ajuns la varsta de 60 de ani. Este evident ca situatia nu poate fi descongestionata decat printr-o noua lege a pensiilor militare. Pana atunci militarii romani, nu au decat 2 alternative: sa isi dea demisia atunci cand din cauza varstei nu mai rezista cerintelor serviciului sau sa se pensioneze anticipat cu o pensie de mizerie. Probabil ca aceasta este si miza sistemului!
Dupa legile actuale, un calcul elementar demonstreaza ca dintr-o promotie de 60 de sublocotenenti, toti 60 pot obtine gradul de locotenent. Dintre cei 60 de locotenenti, maxim 20 pot obtine gradul de capitan. Dintre cei 20 capitani, maxim 10 pot obtine gradul de maior. Dintre cei 10 maiori, doar 2 pot obtine gradul de lt.colonel. Dintre cei 2 lt.colonei, niciunul nu poate deveni colonel decat daca vreun colonel se pensioneaza anticipat, ceea ce nu merita - pensia anticipata in sistemul public fiind de mizerie. Blocajul a devenit astfel total. Caz in care, drept consecinta a legislatiei actuale, dintr-o promotie de 60 de sublocotenenti, dupa "o mare afirmare" in cariera, toti ies la pensie la varsta de 60 de ani cu urmatoarele grade: 2 de lt. colonel, 8 de maior, 10 de capitan si 40 de locotenent. Si toti sunt in unitati operative, "tineri si bravi" luptatori NATO. La modul practic este evident ce se poate intampla: mai mult de 1/2 vor fi nevoiti sa paraseasca sistemul fara niciun drept, iar ceilalti eventual printr-o pensionare anticipata. La subofiteri/maistri situatia este asemanatoare.

Cam acestea sunt marile "posibilitati de afirmare" oferite de armata romana celor adementi sa urmeze o cariera militara.
Venitul suficient pt. un trai decent este o mare pacaleala!
Aceleasi venituri pot fi obtinute si in profesiile cu care sunt echivalati militarii,
dar pentru un volum de munca de 3 ori mai mic
De ce este o pacaleala? Din cauza Legii nr. 284/2010 (a salarizarii unitare). Stiti de ce? Profesiile militare intra in aceleasi trepte de salarizare cu ale cetatenilor civili. Principiul de baza al legii este cica "remuneratie egala pentru munca de valoare egala". Cu alte cuvinte, daca un subofiter intra in aceeasi treapta de salarizare cu un sef echipa salubritate, sau un ofiter intra in aceeasi treapta de salarizare cu un bibliotecar, ambii primesc aceeasi remuneratie. Problema este alta, stimati aspiranti la o cariera militara! Legea nr. 284/2010 (a salarizarii unitare), prezinta o mare exceptie pentru militari de la principiul "remuneratie egala pentru munca de valoare egala" (prevazut la art. 3), care creeaza pentru militari statutul unor fel de sclavi in slujba natiunii. Dupa Legea nr. 284/2010 (a salarizarii unitare), toti angajatii cu care sunt echivalati militarii de forma la remuneratii, isi castiga lefurile pt. un volum de munca de 8 ore/zi si 40 de ore pe saptamana. Militarii? Aceleasi remuneratii, dar cu obligatia sa presteze munca atunci cand este nevoie, si 24 de ore pe zi si 7 zile pe saptamana. Si este nevoie cam 3-4 luni intr-un an calendaristic. Este vorba despre o mica soparla legislativa prevazuta in Anexa nr. VII, Cap. 2, Sectiunea a-2, Art. 92 (1) care precizeaza astfel: "Cuantumul zilnic al soldei lunare cuvenite personalului militar se determină prin raportare la numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului". Prin urmare, toti angajatii cu care sunt echivalari militarii ca pregatire, importanta muncii si remuneratie, castiga la zile lucratoare, ceea ce militarii sunt obligati sa castige la zile calendaristice, raportul privind volumul de munca cu care pot fi obtinute aceleasi lefuri, fiind de 3/1 in defavoarea militarilor.

Si un mic secret la acest capitol! Daca tot va place o uniforma, uitati de cea militara, si optati mai bine pentru cea de politist. Stiti de ce? Politistii (sunt functionari publici civili, nu sunt militari) isi castiga remuneratiile tot la zile lucratoare precum cetatenii civili Anexa nr. VII, Cap. 2, Sectiunea a-2, Art. 92 (2). Si atunci nu e mai rentabil sa lucrezi 8 ore pe zi si 5 zile pe saptamana ca politist si sa obtii aceleasi venituri precum un militar care poate fi obligat sa hamaleasca pe aceiasi bani si 24 de ore pe zi si 7 zile din 7?

Ce ar mai fi de spus? Sa nu va imaginati vreodata ca vi se aplica Codul Muncii. Consecinte? Spre deosebire de cetatenii cu care sunteti echivalati profesional si la salarii, nu vi se platesc orele suplimentare si de noapte, intrucat din moment ce militarii sunt remunerati la zile calendaristice, in armata nu exista ore suplimentare si de noapte. Dar le prestati ori de cate ori e nevoie! Si astfel de nevoi sunt mai frecvente decat va imaginati! Codul Muncii mai are o ghidusie legata de munca suplimentara. La toti oamenii muncii, se acorda liber o ora platita pt. fiecare ora suplimentara lucrata. Nu va bucurati! Nu e valabil si la militari! Doar am stabilit ca nu exista notiunea de munca suplimentara la militari. Sunt alte reglementari interne. De exemplu, dupa 30 de zile in vreo misiune, teoretic aveti dreptul la o zi libera la care se adauga zilele nelucratoare. In realitate, puteti sa va luati gandul, intrucat functia pe care o detineti este indispensabila functionarii unitatii, fapt pentru care veti lucra dupa misiune ca si cum nu ati fi executat-o niciodata.

In sfarsit! Este vorba de venituri, iar acestea pot fi castigate si dintr-o a 2-a profesie, complementara celei militare. Mai inainte, sunteti sfatuit sa studiati bine Sectiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995 care reglementeaza Statutul Cadrelor Militare. In primul rand ca a 2-a profesie pentru care optati, trebuie sa fie decenta. M.Ap.N. stabileste ce inseamna decent. Intr-o vreme, profesia de taximetrist, precum si altele unde militarii aveau de-a face cu publicul, erau considerate ca fiind indecente.  In sfarsit, sa presupunem ca v-ati gandit  sa optati pt. a preda ca profesor undeva sau ca simplu mecanic la un service auto, orice altceva. Optiunea este inutila. Din cauza faptului ca la serviciul de baza - cel militar, sunteti retinut frecvent peste orele de program, in week-end sau pe timpul misiunilor, nu va veti putea prezenta in mod regulat la al 2-lea serviciu. Si niciun angajator care ofera job-uri stabile,  nu are nevoie de zilieri. 

Dar poate v-ati gandit ca puteti sa va completati veniturile cu o mica firma de comert, prin care sa vindeti de exemplu, paine! Dar nu aveti voie, intrucat  Sectiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995 va interzice sa detineti firme. 
Cariera de soldat si gradat profesionist roman
Suna frumos, nu? In mare, seamana cu cea a ofiterilor si subofiterilor/maistrilor militari. Numai restrictii si privatiuni, in final - optiunea pt. o astfel de cariera dovedindu-se o alegere neinspirata. Mai este insa ceva! Conform legislatiei actuale, cariera soldatilor si gradatilor profesionisti se incheie brusc la varsta de 50 de ani, printr-o intrare faimoasa in somaj (desfacerea contractului de munca). In timp ce in alte armate NATO (si nu numai), soldatii si gradatii profesionisti beneficiaza de o pensie militara dupa un nr. de ani in serviciul militar, la fel ca ofiterii si subofiterii/maistrii. Faptic, soldatii si gradatii profesionisti romani abandoneaza sistemul inainte de varsta de 50 de ani, fara niciun drept. Nu pot atinge varsta de 50 de ani in armata, este practic imposibil sa mai indeplinesti baremele si conditiile de vajnic luptator NATO dupa varsta de 40-45 de ani. Ca soldat si gradat profesionist, ramai doar cu amintirea unui serviciu infernal de 20-25 de ani sub arme, un simplu voluntar pentru patria romana si care drept recompensa, ofera celor in cauza un simplu sut in spate.
Non-sensul de a urma un colegiu militar liceal
Pana la urma, ce ofera un colegiu militar?
Liceele militare (actuale colegii militare liceale), au constituit dintotdeauna cea mai solida baza de selectie pentru viitorii ofiteri. Atentie! Cu obligatia de a urma o scoala de ofiteri, intrucat simpla absolvire a unui liceu militar nu ofera nicio calificare. Pentru cei care nu cunosc: in trecut, indiferent de titulatura acestora (marina, aviatie etc.), aceste licee aveau profilul real de matematica-fizica. Acum au capatat un profil mai mult uman. Cu toate acestea, indiferent de profil, in astfel de licee se invata totul la cel mai inalt nivel. Nici nu ai cum altfel, dupa 10 ore petrecute in banca - 6 ore de cursuri si 4 ore de studiu si teme. Iar in 24 de ore de incazarmare, oricum nu iti raman prea multe de facut decat sa inveti. Denumirea de "militar" din titulatura nu constituie decat un simbol care se regaseste in practica, in formarea unor deprinderi disciplinare specifice vietii cazone. Liceele militare au fost si sunt catalogate ca fiind in fruntea celor mai bune licee din Romania.
In trecut, liceele militare fiind recunoscute pe plan national ca fiind de mare valoare educativa, ofereau anumite avantaje absolventilor. La un moment dat, avantajul a fost acela de a a fi admis intr-o scoala militara de ofiteri, fara examen. La alegere, in functie de media generala de absolvire. Incepand cu anul 1984, s-a renuntat la acest sistem si s-a introdus examen de absolvire la scolile de ofiteri si pentru elevii liceelor militare. Experimentul a dovedit ca maxim 2-5 procente nu reuseau la examene, cauza nefiind neaparat pregatirea insuficienta, ci mai degraba faptul ca aspirantii la gradul de ofiter, optau pasional pt. alte specialitati decat cele care li se potriveau efectiv. Si in acest stadiu, liceele militare ofereau totusi posibilitatea ca cei 2-5% care nu treceau testele pt. a deveni ofiteri, sa fie repartizati sa urmeze, fara alt examen suplimentar, o scoala de subofiteri sau maistri militari. Insa, intr-un final a fost schimbat si acest aspect, astfel incat urmarea unui liceu militar nu mai ofera niciun avantaj (daca aveti alte date, rugam sa le prezentati).
In concluzie, nu mai exista nicio legatura intre un liceu militar si cariera militara! Eventual, doar pasiunea de a fi gazduit intr-un fel de orfelinat, de a purta o uniforma si de a avea un program strict! De altfel, spiritul acestor licee s-a cam stins. Majoritatea adolescentilor au inteles inutilitatea urmarii unui astfel de colegii, dovedit prin faptul ca acestea mai sunt frecventate in mod special, doar de localnici care au posibilitatea ca dupa cursuri sa revina la domiciliu.

Alte date
Atentie la ceea ce semnati! Sistemul e constituit de asa natura, incat va santajeaza financiar. De exemplu, ati urmat o academie sau o scoala militara si armata v-a repartizat intr-o localitate care va dezavantajeaza net! Sa zicem, Odorheiu Secuiesc. Realizati consecintele, nu aveti nicio sansa sa fiti repartizat in alta locatie si va ganditi la demisie. Numai ca trebuie sa platiti toti anii de academie sau de scoala, asupra carora armata va imputa si cartusele pe care le-ati tras sa va antrenati, si uzura patului in care ati dormit sau apa folosita! Este bine de studiat cat mai in amanunt Sectiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995. Aceasta cuprinde o serie de limitari si interdictii de drepturi fundamentale care nici nu au legatura cu serviciul militar in sine. Sectiunea poate fi aplicata la fel de bine oricarei bresle profesionale, dar se aplica doar militarilor. Veti descoperi si altele fata de cele deja mentionte in material. De exemplu, veti descoperi faptul ca nu aveti drept la contract colectiv de munca (din cauza ca vi se interzice apartenenta la sindicate). Deci, nu aveti nicio posibilitate sa va negociati niciun drept cu M.Ap.N.. Cat priveste contractul individual, termenii acestuia sunt impusi doar de angajator. Daca este ceva in contract despre care considerati totusi ca va avantajeaza, sa nu credeti! Armata nu este un angajator serios, chiar daca incheie un contract cu voi prin care va creeaza impresia ca isi asuma si niste obligatii pt. tot ceea ce suportati. De exemplu, noi - veteranii, am incheiat contracte prin care armata se obliga sa ne acorde daca acceptam sa profesam in conditiile descrise in material, drepturile "prevazute de reglementarile legale in vigoare" (pct. 3 din contractele de aici). Singurul drept relevant prevazut de "reglementarile legale in vigoare" valabile pe perioada derularii contractului, a fost dreptul la pensie militara. Armata ne-a fost acordat acest drept, dar ulterior - adica dupa ce armata s-a folosit de serviciile noastre, dreptul respectiv ne-a fost retras/desfiintat. Concluziile vin de la sine!

Cam acestea sunt datele (in rezumat) despre atractivitatea carierei militare. Insumarea informatiilor nu poate determina decat concluzii si decizii logice. Ceea ce este scris in material, nu vi se spune la recrutare. Acum ca stiti cam care e adevarul, va uram succes in a lua cele mai bune decizii, tuturor aspirantilor la o cariera militara!
Nota! Prezentul material survine in urma unei discutii avute intamplator in urma cu ceva timp, cu 2 tineri - baiat si fata, si logoditi, care ar fi dorit sa opteze pentru cariera militara. Erau derutati de consilierea preluata de pe site-ul M.Ap.N., precum si de la angajatii unui C.M.J.. Nu realizau nici diferenta intre armata si politie, daramite alte dedesupturi. Ambii, absolventi de facultate - dar care nu le folosea la nimic, avand job-uri care nu aveau legatura cu facultatile absolvite. In urma discutiei, cei 2 tineri au ajuns la o prima concluzie ca este mult mai rational sa urmeze o cariera in politie, decat in armata. In final, s-au angajat pe un vapor de croaziera si si-au luat orice gand de la armata. Surpriza placuta a fost aceea ca inainte de plecare, m-au sunat si mi-au multumit ca le-am spus adevarul!
Acelasi autor 

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar