Regionalizarea (reloaded) - tradare cu intentie sau din ignoranta? In Europa nu exista niciun stat organizat administrativ pe regiuni economice de dezvoltare, ci doar doar state organizate administrativ pe baza regiunilor istorice!
Readucem in prim plan acest material
publicat in august 2013, intrucat acesta prezinta in ultimele 2 luni un
interes neobisnuit de ridicat pt. un anume segment al cititorilor.
Cititorii provin atat din tara (in special din Ardeal si din Banat,
frecvent din judetele CV-HG-MS), dar fluxul intrarilor indica si un
interes ridicat asupra materialului din partea multor cititori din
strainatate si care provin din fel si fel de tari! Ramane o enigma cum o
tema legata de regionalizarea Romaniei poate capta interesul in cascada
pt. o anume categorie a cititorilor, in conditiile in care romanii obisnuiti sunt captivati mai mult de telenovele sau de stirile politice.
Legat de regionalizarea administrativa, diversi politicieni ne servesc de cativa ani o placa incredibila: aceea ca Romania trebuie sa se reorganizeze administrativ pe regiuni de dezvoltare, intrucat asa este in toata Europa! Ceea ce este complet fals! In Europa, niciun stat nu si-a modificat unitatile administrativ-teritoriale, fie ele regiuni, judete, districte, landuri, cantoane sau altele, astfel incat acestea sa se suprapuna cu regiunile europene de dezvoltare economica! Si niciun stat cu exceptia Romaniei, nu si-a anuntat o astfel de intentie!
Legat de regionalizarea administrativa, diversi politicieni ne servesc de cativa ani o placa incredibila: aceea ca Romania trebuie sa se reorganizeze administrativ pe regiuni de dezvoltare, intrucat asa este in toata Europa! Ceea ce este complet fals! In Europa, niciun stat nu si-a modificat unitatile administrativ-teritoriale, fie ele regiuni, judete, districte, landuri, cantoane sau altele, astfel incat acestea sa se suprapuna cu regiunile europene de dezvoltare economica! Si niciun stat cu exceptia Romaniei, nu si-a anuntat o astfel de intentie!
Unitatea administrativa este o notiune, iar unitatea de dezvoltare
economica reprezinta un concept pur economic si care nu are nicio
legatura cu organizarea administrativ-teritoriala a statelor! O regiune
de dezvoltare poate cuprinde mai multe unitati administrative (intregi
sau doar parti din acestea) dintr-un singur stat sau din mai multe state
si care coparticipa la anumite obiective economice comune! Regiunile de
dezvoltare economica au fluctuat si vor fluctua in timp ca prioritati
economice sau ca extindere zonala, fiind o stupiditate ca un stat sa se
reorganizeze administrativ de fiecare data cand se schimba configuratia
regiunilor europene de dezvoltare economica!
Regiuni de dezvoltare economica europeana exista inca din anul 1971! Aceasta este lista euroregiunilor actuale!
Dupa cum bine se observa, toate statele europene sunt cuprinse in
euroregiuni! Cu toate acestea, nici Franta, nici Marea Britanie, nici
Germania, nici Italia si niciun alt stat, nu au inceput sa se
reorganizeze teritorial si nici macar nu si-au declarat astfel de
intentii, incat granitele propriilor unitati administrative sa fie
identice cu ale regiunilor europene de dezvoltare! In anumite cazuri,
nici nu este posibil intrucat la un moment dat, 2 sau mai multe regiuni
de dezvoltare se pot intersecta, avand insa delimitari si obiective
economice diferite!
Prin urmare, fiecare stat european este liber sa se organizeze
administrativ-teritorial cum crede de cuviinta, nu exista nicio impunere
in acest sens! Cat priveste statele organizate pe regiuni, o
privire aruncata pe hartile administrativ-teritoriale ale acestora,
scoate in evidenta un element comun si extrem de simplu: delimitarea regiunilor administrativ-teritoriale ale acestor state are la baza delimitarii granitelor regionale - principiul istoric, si in niciun caz principiul regiunilor europene de dezvoltare economica! Exemple: Germania - aici, Italia - aici, Franta - aici sau Spania - aici! Si cele 4 state nominalizate sunt cuprinse in euroregiuni,
insa nici unul nu si-a schimbat si nici nu are in plan sa isi schimbe
vreodata granitele propriilor regiuni administrative doar de dragul de a
se suprapune cu regiunile europene de dezvoltare! Exemplu: zona
europeana de dezvoltare economica Egrensis care cuprinde parte din Germania si parte din Cehia! Partea germana din regiunea de dezvoltare europeana Egrensis cuprinde
landul Saxonia si parti din landurile Bavaria si Turingia! Insa
Germania nu intentioneaza sa se reorganizeze administrativ astfel incat
sa formeze o noua regiune administrativa din landurile sau portiunile de
teritoriu apartinand celor 3 landuri integrate in Egrensis si sa formeze o noua regiune administrativa care sa corespunda ca delimitare cu partea de teritoriu german inclus in Egrensis! De partea Cehiei, lucrurile stau in acelasi mod. Cehia a intrat in Egrensis cu districtele din regiunea administrativa Karlovy Vary si cu un district din 7 din regiunea administrativa Plzeň,
dar in nicio situatie Cehia nu isi reorganizeaza cele 2 regiuni
administrative astfel incat sa formeze o alta regiune administrativa
avand granite care sa corespunda cu ale regiunii europene de dezvoltare
economica Egrensis. La fel se prezinta si situatia celorlalte state!
Si atunci, de unde pana unde intoxicarea servita de politicienii romani cum ca Romania trebuie sa se reorganizeze administrativ
pe regiuni de dezvoltare, intrucat asa ar fi in toata Europa, desi nu
este asa? Si daca e sa fie reorganizare pe regiuni, de ce sa nu fie pe
regiuni istorice dupa modelul consacrat european? Poate sa fie si ignoranta din parte politicienilor in cauza, insa mai poate exista si altceva! Nu
cumva regionalizarea pe principiul regiunilor de dezvoltare constituie
doar un pretext care ascunde inapoi ceva mult mai complex? Raspunsul
consta in simpla analiza a 2 harti, una cu reorganizarea administrativa
pe baza principiului dezvoltarii economice si a 2-a - cea pe baza
principiului delimitarii istorice!
In cazul reorganizarii administrative avand la baza principiul dezvoltarii economice, harta Romaniei, arata astfel:
In cazul reorganizarii administrative avand la baza principiul istoric, harta Romaniei arata astfel:
Analiza organizarii administrative a statelor care au regiuni ca unitati
administrativ-teritoriale, demonstreaza insa si aspecte particulare:
regiunile isi pot declara fie autonomia in raport cu alte regiuni
(Italia - Valle ďAosta, Trentino-Alto Adige, Friuli-Venezia Giulia,
Sicilia si Sardinia), autonomia sporita in raport cu celelalte regiuni
autonome (Spania - Tara Bascilor a carei autonomie sporita este aproape
de stadiul de independenta, doar ca nu este si declarata),
semi-autonomia (Franta - Corsica, neoficial - insa are puteri sporite
fata de alte regiuni ale Frantei, incat regimul real este precum al
Tarii Bascilor), fie independenta absoluta - Kosovo fiind exemplul de
referinta! In toate aceste cazuri, declararea semi-autonomiei,
autonomiei sau independentei, are la baza un principiu de baza al
democratiei si care este referendumul!
Analizand cele 2 harti cu posibila organizare teritoriala a Romaniei pe
regiuni, se observa o diferenta fundamentala in compunerea etnica a unei
anumite regiuni si care determina exact rezultatul unui referendum privind obtinerea autonomiei sau independentei. Este
vorba de Regiunea 7 Centru in cazul organizarii administrativ-regionale
pe principiul dezvoltarii economice sau de Regiunea Transilvania in
cazul organizarii administrativ-regionale pe principiul istoric!
In primul caz, Regiunea 7 Centru cuprinde 3 judete cu populatie
predominant de etnie maghiara, dintr-un total de 6 judete. In al 2-lea
caz, Regiunea Transilvania cuprinde aceleasi 3 judete cu populatie
predominant de etnie maghiara, dintr-un total de 9 judete. Este evident
ce poate intampla in ambele variante de regionalizare in cazul unui
referendum pentru obtinerea autonomiei sau independentei!
In varianta cu Regiunea 7 Centru, rezultatul aparent al votul populatiei
pentru autonomie/independenta este de cca. 50%-50%. In realitate acesta
va depasi lejer pragul de 50% necesar obtinerii
autonomiei/independentei. Sunt cativa factori care contribuie la aceasta
situatie:
- exista populatie de etnie maghiara si in cele 3 judete cu populatie
predominant de etnie romana care va vota in mod evident, tot pentru
autonomie/independenta;
- statisticile demonstreaza ca etnicii maghiari, spre deosebire de
populatia romana, se prezinta la vot in mod masiv atunci cand sunt
mobilizati de liderii lor, ceea ce nu se poate afirma si despre
populatia de origine romana, context in care absenteismul la vot al
populatiei de origine romana va avea o influenta decisiva asupra
rezultatelor referendumului;
- in randurile unor locuitori ai populatiei de origine romana din
regiunea respectiva, exista si opinia ca Bucurestiul este cauza tuturor
relelor romanilor, locuitorii respectivi declarand in mod deschis ca
prefera sa fie condusi de la Budapesta, decat de la Bucuresti;
In varianta cu Regiunea Transilvania ca si regiune administrativ
teritoriala, unde doar 3 judete au locuitori de etnie predominant
maghiara dintr-un total de 9 judete, nu exista practic nicio sansa ca la
un referendum sa fie declarata autonomia sau independenta regiunii!
Si atunci, se nasc intrebari care nu trebuie sa ocoleasca nici pe
Basescu-Boc, nici pe Dragnea-Ponta-Antonescu si nici pe alti promotori
ai unei regionalizari administrative de tip experimental! Prima este
aceea, cui serveste intoxicarea ca Romania trebuie organizata teritorial
pe regiuni administrative care sa coincida ca delimitare teritoriala
cu regiunile europene de dezvoltare economica, cand toate statele
europene au regiuni administrative delimitate doar dupa criteriul
istoric? O a 2-a intrebare: cui serveste declararea autonomiei sau
independentei Regiunii 7 Centru, rezultatul unui referendum fiind
suficient de previzibil in cazul respectivei regiuni? E o intrebare de gradul zero,
intrucat regiunea respectiva nu cuprinde doar 3 judete cu populatie de
etnie maghiara, ci si 3 judete cu populatie predominant de origine
romana. Ori, etnicii maghiari au declarat mereu ca tinta, autonomia a 3
judete, si nu a 6 judete, fiind cel mai probabil ca votul lor este
exploatat in alte interese! Deloc de neglijat este si faptul ca intre
cele 6 judete se afla si cel cu aurul de la Rosia Montana! Sa fie vreo
legatura oare cu faptul ca regiunea cu 6 judete este bantuita frecvent si de Printul Charles (nota: domeniu in Covasna, vizite diverse in Harghita, Covasna, Mures, Brasov, afaceri in Sibiu, restaurari in Alba exact la Rosia Montana), proaspat eliminat de la tron de Regina Marii Britanii?
Si o ultima intrebare: politicienii romani care prin varianta de regionalizare ce are drept consecinta indubitabila, dezmembrarea Romaniei prin previzibila declarare autonomie/independenta a Regiunii 7 Centru, fac acest lucru cu intentie sau din ignoranta? Cam greu de crezut ca exista o ignoranta atat de crasa la un asemenea nivel!
Nota! Atasatii militari romani cunosc cu precizie ceea ce cunoaste si orice membru din conducerea structurilor S.I.E. sau ale S.R.I.! Cand doresti sa subjugi o natie, exista 2 metode! Prima este cea a conflictelor militare - este clasica, brusca, radicala, dar si imprevizibila! Costa foarte mult, si fiind imprevizibila (cazurile Vietnam si Coreea), rezultatul poate deveni catastrofal! De aceea, o astel de metoda se aplica doar unde nu functioneaza urmatoarea! A 2-a metoda este mai putin conventionala, dar este mult mai redutabila decat prima, fiind practic infailibila. Consta in prepararea si cumparea liderilor natiei respective! Din timp! Pot fi racolati de pe bancile liceului sau din facultati, uzual din misiuni si scolarizari externe - cum ar fi la Anvers, Moscova, Washington, F.M.I. sau Bruxelles. Acestora li se creeaza partide si diverse facilitati privind accesul la puterea tarii respective si apoi li se ofera puterea tarii respective, pas cu pas! Rolul celor racolati este ca atunci cand detin puterea tarii respective, sa legifereze sub masca democratiei, ceea ce in fapt li se cere din partea celor in slujba carora sunt. Singurul dezavantaj al acestei metode, este timpul. Astfel de subjugari ale statelor prin prepararea viitorilor lideri ai acestora, sunt pregatite minutios timp de ani de zile, uneori si zeci de ani! Insa, metoda este infinit mai economica decat cea a conflictelor militare deschise si este si foarte sigura. Intr-un final merita pe deplin efortul de a propulsa intr-un anumit stat, un presedinte de tara, un premier sau un presedinte la sefia unei camere a Parlamentului sau a unei alteia! Metoda este aplicata pe scara larga in cazul tarilor sarace si unde coruptia este la rang de virtute. In privinta Romaniei si legat de regionalizarea care in forma savurata de Basescu, Ponta, Antonescu si Dragnea - o dezmembreaza cu certitudine, metoda a 2-a pare sa fi atins perfectiunea. Toti sunt de acord cu ce se intampla, fapt ce explica intru totul coabitarea intre ei. La urma urmei, si fratii se mai ciondanesc intre ei, dar pana la urma laptele coabitarii este acelasi. Cat priveste capacitatea de riposta a Armatei Romane, este de la sine inteles ca aceasta trebuia anihilita. Ceea ce aproape ca s-a intamplat si niciunul dintre cei nominalizati nu are nimic impotriva!
Si o ultima intrebare: politicienii romani care prin varianta de regionalizare ce are drept consecinta indubitabila, dezmembrarea Romaniei prin previzibila declarare autonomie/independenta a Regiunii 7 Centru, fac acest lucru cu intentie sau din ignoranta? Cam greu de crezut ca exista o ignoranta atat de crasa la un asemenea nivel!
Nota! Atasatii militari romani cunosc cu precizie ceea ce cunoaste si orice membru din conducerea structurilor S.I.E. sau ale S.R.I.! Cand doresti sa subjugi o natie, exista 2 metode! Prima este cea a conflictelor militare - este clasica, brusca, radicala, dar si imprevizibila! Costa foarte mult, si fiind imprevizibila (cazurile Vietnam si Coreea), rezultatul poate deveni catastrofal! De aceea, o astel de metoda se aplica doar unde nu functioneaza urmatoarea! A 2-a metoda este mai putin conventionala, dar este mult mai redutabila decat prima, fiind practic infailibila. Consta in prepararea si cumparea liderilor natiei respective! Din timp! Pot fi racolati de pe bancile liceului sau din facultati, uzual din misiuni si scolarizari externe - cum ar fi la Anvers, Moscova, Washington, F.M.I. sau Bruxelles. Acestora li se creeaza partide si diverse facilitati privind accesul la puterea tarii respective si apoi li se ofera puterea tarii respective, pas cu pas! Rolul celor racolati este ca atunci cand detin puterea tarii respective, sa legifereze sub masca democratiei, ceea ce in fapt li se cere din partea celor in slujba carora sunt. Singurul dezavantaj al acestei metode, este timpul. Astfel de subjugari ale statelor prin prepararea viitorilor lideri ai acestora, sunt pregatite minutios timp de ani de zile, uneori si zeci de ani! Insa, metoda este infinit mai economica decat cea a conflictelor militare deschise si este si foarte sigura. Intr-un final merita pe deplin efortul de a propulsa intr-un anumit stat, un presedinte de tara, un premier sau un presedinte la sefia unei camere a Parlamentului sau a unei alteia! Metoda este aplicata pe scara larga in cazul tarilor sarace si unde coruptia este la rang de virtute. In privinta Romaniei si legat de regionalizarea care in forma savurata de Basescu, Ponta, Antonescu si Dragnea - o dezmembreaza cu certitudine, metoda a 2-a pare sa fi atins perfectiunea. Toti sunt de acord cu ce se intampla, fapt ce explica intru totul coabitarea intre ei. La urma urmei, si fratii se mai ciondanesc intre ei, dar pana la urma laptele coabitarii este acelasi. Cat priveste capacitatea de riposta a Armatei Romane, este de la sine inteles ca aceasta trebuia anihilita. Ceea ce aproape ca s-a intamplat si niciunul dintre cei nominalizati nu are nimic impotriva!