Treceți la conținutul principal

Astăzi, în România este Ziua Automobilistului

La 5 aprilie 1904, s-a constituit, la Bucureşti, din iniţiativa lui George Valentin Bibescu, Asociaţia „Automobil Club Român”.
Totodată, Romania a devenit in 1904 a şasea ţară din lume care a început să organizeze curse de automobile.
În acel an se aflau în tara noastră 51 de automobile.

Se pare ca primavara soferii sunt sarbatoriti. Ziua Automobilistului Roman se sarbatoreste pe 5 aprilie. Tot astazi, Automobil Clubul Roman sarbatoreste 107 ani si e inclus in primele 10 cluburi auto care au fost infiintate in Europa. In acelasi timp, Ziua Automobilistilor Militari s-a sarbatorit in aceeasi zi cu celebrarea martisorului si venirea primaverii.
Romania este una din primele tari care au introdus, inainte de sfarsitul veacului al XIX-lea, automobilele in circulatie. Primul automobil care a aparut in Romania in Martie 1989 se numea trasura-mobil si a fost adus in capitala de Dr. Thomas Tomescu. Acesta l-a achizitionat de la prima expozitie de automobile care a fost la Londra, in 1896.
Totodata, Romania este a sasea tara din lume care a inceput sa organizeze curse de automobile. In 1904, la inceput, se aflau in tara noastra 51 de automobile, iar tot romanii sunt cei care au inaugurat si turismul international.
Se stie ca la un moment dat, automobilul a inceput sa aiba aceeasi valoare precum un telefon mobil, ziar sau chiar frigider. Acest lucru s-a intamplat cand s-a lasant pe piata, in octombrie 1908, Ford-ul Model T. Lansarea respectiva a reprezentat momentul in care automobilele au incetat sa mai fie considerate o excentricitate, ci doar un bun util, un element cotidian.
Sarbatoarea aceasta a soferilor, profesionala de altfel, se mai intalneste si sub numele de Ziua automobilistilor si a drumarului, astfel, sunt sabatoriti astazi si cei care se ocupa de administrarea drumurilor, care se asigura ca soferii au parte un mediu cat de cat potrivit.
Tot astazi, se organizeaza in tara diverse competitii cu autovehicule cat si activitati de educare rutiera. Pentru cei mai norocosi, unele firme auto din tara voi oferi clientilor promotii speciale sau reduceri.

Drum bun, fără obstacole!


ZIUA AUTOMOBILISTILOR MILITARI

index

În urmă cu 97 de ani, în primăvara anului 1917, în cadrul procesului de reorganizare a Armatei Române a fost înființat, în Moldova, la data de 01 martie 1917, Regimentul de Tracțiune Automobilă prin Înaltul Decret nr. 245 din 22 martie 1917. Acest moment semnifică apariția Armei Auto în cadrul organismului militar românesc. Regimentul nou-înființat înlocuia Compania de Automobile a Armatei, creată prin Decizia Ministerială nr. 304 din 11 august 1915.
Prin Decizia Ministerială nr. 520 din 27 martie 1917 se prevedea ca Regimentul de Tracțiune Automobilă să fie structurat, pentru partea activă, pe trei batalioane “de automobile, autocamioane, autocamionete și alte asemenea”, precum și companii de motomitraliere, grupuri de autotunuri și automitraliere. Pentru partea sedentară se stipula înființarea unui batalion de depozit și a unei școli de șoferi.
Dificultățile inerente începutului de drum (înzestrarea sub necesități cu mijloace auto, ca număr și putere, traseele lungi și drumurile desfundate), dificultăți agravate și de condițiile dramatice ale războiului, nu i-au împiedicat pe automobiliștii militari, alături de ceilalți ostași ai Armatei României, să-și îndeplinească datoria față de țară în timpul Războiului de Întregire.
Ofițerii necesari acestui regiment au fost selectați dintre ofițerii activi și de rezervă, precum și dintre subofițerii din cadrul formațiunilor de automobile de pe lângă unitățile militare. Automobiliștii militari sunt principalul pilon în susținerea logistică a luptei.
index
Ziua de 01 Martie, ne reamintește că automobiliștii militari au avut un rol important de-a lungul timpului. Acest lucru poate fi remarcat de la existența primelor care de luptă și până la autovehiculele performante din prezent. Importanța folosirii autovehiculelor în scopuri militare s-a evidențiat pe parcursul conflictelor militare când acestea au fost utilizate pentru transportul trupelor și materialelor de toate resorturile. Azi nu poate fi concepută nicio acțiune militară fără aportul autovehiculelor. Transporturile auto reprezintă un element vital al susținerii logistice, fără de care orice misiune poate fi sortită eșecului.
 imageResize
Foto: (c) Anamaria TOMA – Arhiva AGERPRES
În deceniile următoare, creșterea gradului de motorizare și mecanizare a armatei a constituit unul dintre obiectivele de primă importanță al factorilor de decizie din cadrul organismului militar românesc, automobiliștii militari contribuind, de-a lungul timpului, la îndeplinirea cu succes a misiunilor încredințate.
La ceas aniversar, tuturor celor aflați în slujba armei auto, felicitări și urări de bine.



Postări populare de pe acest blog

BĂGĂTORII  DE  SEAMĂ

Văzând conţinutul acţiunii în contencios administrativ, formulată de S.C.M.D. în contradictoriu cu LOV, şi „băgătorii de seamă” de pe unele site-uri care, cu o poftă viscerală, cronică şi netratabilă, critică orice demers făcut de S.C.M.D. în sprijinul cadrelor miliare în rezervă, nu pot decât să constat totala lipsă de colegialitate (ca să mă exprim eufemistic) a celor care, cu rea-credinţă, dacă nu pot construi ceva, dărâmă. Sigur că, de principiu, o acţiune în justiţie, oricât de întemeiată şi bine motivată ar fi, nu este perfectă şi suportă îmbunătăţiri. În cazul în speţă, chiar dacă pot fi discuţii cu privire la obiectul acţiunii şi referitor la instanţa de fond competentă să judece acţiunea, nu este un "capăt de ţară" pentru că se pot face completări/precizări până la primul termen de judecată iar Tribunalul Bucureşti îşi va verifica competenţele în baza art.131 alin.(1) C.proc.civilă, inclusiv pe cea materială, şi va putea, dacă este cazul, să dispun…
Se pune întrebarea : Când a avut grija față de noi rezerviștii domnul Gl Ciucă. Șeful SMG?????? La CASA SECTORIALĂ DE PENSII A MApN ,este o doamnă, ofițer , instalată se pare la insistentețele domnei Olguța Vasilescu ,  pentru care,  noi rezerviștii suntem,  ca o pietricică in pantof  ,iar fostul șef a fost numit la auditul financiar ,că de ,așteaptă steua de general. În emisiunea de la RTV ,domnul Gl. GROPAN a prezentat situația noastră,foarte corect. Surpriză. ,Deși documentul de la NATO arată clar că suntem o categorie socio profesională , datorită lui BOC ,in cele doua OUG ,suntem scoși din context. Am stat de vorbă cu mai mulți rezerviști  asupra problematicii noastre.Acum îmi dau dreptate. .Dacă s - au convins ,îi așteptăm în rîndurile noastre ale SCMD  - ului. În ceea ce privește MEMORANDUMUL.înaintat  ministrului FIFOR , tot mai multi rezerviști se întreabă de ce  nu s - a atașat și acțiunea în instanță a SCMD -ului.  Îmi pun întrebarea. De ce spune de fiecare dată domnul mini…
SINGURI NE ÎMBOLNĂVIM DE BOLI GRAVE ȘI APOI MERGEM LA MEDIC.UNEORI  ESTE PREA TÂRZIU.MU MAI CONSUMAȚI COCA COLA  ,MAI ALES COPII.

Coca-Cola sub microscop:aceste dovezi vor pune punctul dubiilor tale
În anul 2006 în Turcia, pentru prima dată în lume, a început procesul judiciar referitor la conținutul acestei băuturi. Pe eticheta sticlei de obicei scrie, că Coca Cola conține zahăr, acid fosforic, cofeină, caramelă, acid carbonic și un oarecare <<extract>>. Anume acesta a creat suspiciune consumatorilor. Și compania Coca-Cola a fost nevoită să dezvăluie secretul, din ce într-adevăr este făcută cola. Asta s-a dovedit a fi lichidul, obținut din insectele Cochineal. Coșenila este insecta, ce trăiește pe insulele Canare și în Mexic. Este o insectă ce se lipește cu trompa sa mică de plantă, și absoarbe tot sucul și nu se mișcă niciodată din loc. Pentru coșenilă sunt create câmpuri speciale, iar aceste insecte sunt culese de către locuitorii din acele sate… Din femele și ouă se ext…