Treceți la conținutul principal

Astăzi, în România este Ziua Automobilistului

La 5 aprilie 1904, s-a constituit, la Bucureşti, din iniţiativa lui George Valentin Bibescu, Asociaţia „Automobil Club Român”.
Totodată, Romania a devenit in 1904 a şasea ţară din lume care a început să organizeze curse de automobile.
În acel an se aflau în tara noastră 51 de automobile.

Se pare ca primavara soferii sunt sarbatoriti. Ziua Automobilistului Roman se sarbatoreste pe 5 aprilie. Tot astazi, Automobil Clubul Roman sarbatoreste 107 ani si e inclus in primele 10 cluburi auto care au fost infiintate in Europa. In acelasi timp, Ziua Automobilistilor Militari s-a sarbatorit in aceeasi zi cu celebrarea martisorului si venirea primaverii.
Romania este una din primele tari care au introdus, inainte de sfarsitul veacului al XIX-lea, automobilele in circulatie. Primul automobil care a aparut in Romania in Martie 1989 se numea trasura-mobil si a fost adus in capitala de Dr. Thomas Tomescu. Acesta l-a achizitionat de la prima expozitie de automobile care a fost la Londra, in 1896.
Totodata, Romania este a sasea tara din lume care a inceput sa organizeze curse de automobile. In 1904, la inceput, se aflau in tara noastra 51 de automobile, iar tot romanii sunt cei care au inaugurat si turismul international.
Se stie ca la un moment dat, automobilul a inceput sa aiba aceeasi valoare precum un telefon mobil, ziar sau chiar frigider. Acest lucru s-a intamplat cand s-a lasant pe piata, in octombrie 1908, Ford-ul Model T. Lansarea respectiva a reprezentat momentul in care automobilele au incetat sa mai fie considerate o excentricitate, ci doar un bun util, un element cotidian.
Sarbatoarea aceasta a soferilor, profesionala de altfel, se mai intalneste si sub numele de Ziua automobilistilor si a drumarului, astfel, sunt sabatoriti astazi si cei care se ocupa de administrarea drumurilor, care se asigura ca soferii au parte un mediu cat de cat potrivit.
Tot astazi, se organizeaza in tara diverse competitii cu autovehicule cat si activitati de educare rutiera. Pentru cei mai norocosi, unele firme auto din tara voi oferi clientilor promotii speciale sau reduceri.

Drum bun, fără obstacole!


ZIUA AUTOMOBILISTILOR MILITARI

index

În urmă cu 97 de ani, în primăvara anului 1917, în cadrul procesului de reorganizare a Armatei Române a fost înființat, în Moldova, la data de 01 martie 1917, Regimentul de Tracțiune Automobilă prin Înaltul Decret nr. 245 din 22 martie 1917. Acest moment semnifică apariția Armei Auto în cadrul organismului militar românesc. Regimentul nou-înființat înlocuia Compania de Automobile a Armatei, creată prin Decizia Ministerială nr. 304 din 11 august 1915.
Prin Decizia Ministerială nr. 520 din 27 martie 1917 se prevedea ca Regimentul de Tracțiune Automobilă să fie structurat, pentru partea activă, pe trei batalioane “de automobile, autocamioane, autocamionete și alte asemenea”, precum și companii de motomitraliere, grupuri de autotunuri și automitraliere. Pentru partea sedentară se stipula înființarea unui batalion de depozit și a unei școli de șoferi.
Dificultățile inerente începutului de drum (înzestrarea sub necesități cu mijloace auto, ca număr și putere, traseele lungi și drumurile desfundate), dificultăți agravate și de condițiile dramatice ale războiului, nu i-au împiedicat pe automobiliștii militari, alături de ceilalți ostași ai Armatei României, să-și îndeplinească datoria față de țară în timpul Războiului de Întregire.
Ofițerii necesari acestui regiment au fost selectați dintre ofițerii activi și de rezervă, precum și dintre subofițerii din cadrul formațiunilor de automobile de pe lângă unitățile militare. Automobiliștii militari sunt principalul pilon în susținerea logistică a luptei.
index
Ziua de 01 Martie, ne reamintește că automobiliștii militari au avut un rol important de-a lungul timpului. Acest lucru poate fi remarcat de la existența primelor care de luptă și până la autovehiculele performante din prezent. Importanța folosirii autovehiculelor în scopuri militare s-a evidențiat pe parcursul conflictelor militare când acestea au fost utilizate pentru transportul trupelor și materialelor de toate resorturile. Azi nu poate fi concepută nicio acțiune militară fără aportul autovehiculelor. Transporturile auto reprezintă un element vital al susținerii logistice, fără de care orice misiune poate fi sortită eșecului.
 imageResize
Foto: (c) Anamaria TOMA – Arhiva AGERPRES
În deceniile următoare, creșterea gradului de motorizare și mecanizare a armatei a constituit unul dintre obiectivele de primă importanță al factorilor de decizie din cadrul organismului militar românesc, automobiliștii militari contribuind, de-a lungul timpului, la îndeplinirea cu succes a misiunilor încredințate.
La ceas aniversar, tuturor celor aflați în slujba armei auto, felicitări și urări de bine.



Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar