Treceți la conținutul principal


IN ATENTIA TUTUROR CADRELOR MILITARE IN REZERVA SI RETRAGERE  , CADRELOR  ACTIVE DAR SI A CARCOTASILOR CARE SE DAU CU COZILE DE TOPOR , PENTRU CA AU PRIMIT " OARECE RECUNOASTERI"


  INTALNIREA DE LA TIRGUL MURES SI SIBIU CU COMISIA DE LA SMG . 

  VA INFORMAM CA LA INTALNIREA DE LA PITESTI ,
ONOR COMISIA , RESPECTIV REPREZENTANTUL CSP NU A AVUT CUM SA MOTIVEZE  OBIECTIILE PERTINENTE SI PE LEGE PREZENTATE. PUR SI SIMPLU A TACUT FARA SA FACA NICI CELMAI MIC GEST.

ESTE NECESARA O MOBILIZARE  GENERALA DIN PARTEA TUTUROR CADRELOR IN REZERVA INDIFERENT DE APARTENETA SI SA NE PREZENTAM IN PIATA VICTORIEI PE 6 MARTIE , DAR SI LA PARLAMENTUL ROMANIEI CAND SE VA DEZBATE SI APROBA SAU NU  OG 57 / 20125 .

INTALNIREA DE LUCRU DE LA BRAILA , A RAMAS , CUM S - AR SPUNE VORBA CANTECULUI..............

DACA VA FI APROBATA VA FI JALE.



Joi, 11.02.2016, a avut loc intalnirea.
 Nu ar fi prea multe de spus, aspectele semnificative fiind deja expuse de colegii din alte garnizoane.

Totusi vreau sa va prezint succint datele mai importante.

1. Nici noi, cei din Tg.-Mures, nu am obtinut un raspuns la intrebarea cine a elaborat vestitul art. 40 din oug. Deci acest articol a fost elaborat de martieni si acum toti se mira de grozaviile din el.

2. De asemenea nu am obtinut un raspuns la intrebarea de ce in expunerile de motive care au stat la baza emiterii oug si la baza emiterii proiectului de lege de aprobare a acestei oug nu apare o propozitie prin care sa se justifice reducerea procentelor de la 80%, respectiv 100% - 65%/85%, adica TOCMAI PREVEDEREA CARE AFECTEAZA SUBSTANTIAL DREPTUL LA PENSIE. Ori daca unei prevederi dintr-o oug nu ii este justificata urgenta, se incalca prevederile constitutionale in materie!!! Dar ati vazut cum reactioneaza Avocatul poporului.

3. Am intrebat onor comisia de ce vor sa prevada in normele metodologice de aplicare a legii obligatia pensionarului de a alege cele 6 luni din ultimii 5 ani fara ca acesta sa aiba acces la datele necesare pentru a putea face o alegere. Si aceasta in conditiile in care la desfiintarea pensiilor militare au lucrat zi si noapte, SI CU INCALCAREA LEGII, pentru a intocmi adeverintele cu veniturile realizate in intreaga cariera. Adica daca a cerut puterea ne facem luntre si punte iar daca legea prevede doar ca pensionarul trebuie sa-si alega cele 6 luni (csp revendu-i obligatia ca prin norme sa asigure o posibilitate reala de optiune!!!), ne doare undeva si ii spunem pensionarului ca poate sa citeasca in stele.Raspunsul a fost ca CMJ/CMZ au primit indicatii sa corde consiliere celor care solicita acest lucru. Este un raspuns cinic pentru ca in armata ne ghidam dupa ordine clare, precise, si nu dupa indicatii. ERA CHIAR ATAT DE GREU SA SE PREVADA CA PENTRU ALEGEREA CELOR 6 LUNI PENSIONARII MILITARI POT SOLICITA FURNIZAREA DATELOR NECESARE PENTRU O PERIOADA CUPRINSA INTRE 6 LUNI SI 5 ANI? In mod cert nimeni nu ar fi abuzat si nu ar fi cerut date suplimentare doar ca sa se afle in treaba. Acest tip de reglementare ar fi aratat acel minim respect fata de corpul pensionarilor militari. Din pacate avem parte doar  de declaratii cu iz politic.

4.  Alt aspect ridicat de mine a fost acela al caracterului discriminatoriu al art. 122 din lege si anume ca se ofera dreptul la optiune intre sistemul public si cel militar doar personalului militar care iese la pensie dupa intrarea in vigoare a legii. Spun aceasta pentru ca vor fi multi pensionari care si-au valorificat stagiul de cotizare din sistemul public si la recalculare parte din acest stagiu nu mai poate fi valorificat din cauza plafonarii. Corect este ca fiecare sa poata opta cum sa-si valorifice vechimea realizata ulterior iesirii la pensie. Tradus ar fi ca prin cererea de recalculare sa aiba posibilitatea de a preciza care din deciziile de pensie sa fie luata in calcul la recalculare. Poate ca unii doresc sa fie luata in calcul doar vechimea in serviciu. Aceasta ar constitui si o reducere a cheltuielilor cu pensiile militare. Mi s-a rapsuns ca va fi un asmenea amamendament la proiectul de lege de aprobare a oug!!!

5. Referitor la amendamente s-a spus ca au fost inaintate si ca vizeaza sporul privind contributia la pensia suplimentara, drepturile de autor si altele care nu au fost facute publice pentru ca nu se stie daca vor fi luate in calcul. Motivatia m-a buimacit. 

6. Despre neconstitutionalitatea acestui articol si necesitatea abrogarii lui,  va dati sema ca din punctul ministerului apararii nu se poate pune problema.

7. Au afirmat ca legea este buna si ca chiar cu aceste procente pensia recalculata va fi mai mare decat cea stabilita in baza legii 164. Nu stiu dupa ce aritmetica se ghideaza!!! Aceasta atitudine m-a suparat cel mai tare. Adica vii si ma minti de la obraz, atentezi la minima inteligenta si te mai pretinzi camarad cu mine? Toate simularile facute si pubicate pana acum au scos in evidenta fptul ca aceasta oug duce la o scadere in medie cu 15% a pensiei fata de cea stabilita in baza legii 164 si  ei, FARA SA VINA CU O SIMULARE, AFIRMA CA PENSIA RECALCULATA VA FI MAI MARE!!! 

Va las pe Dumneavoastra sa trageti concluziile.
Cu stima, Ionel Ujica


vineri, 12 februarie 2016


Intalnirea delegatiei MApN cu rezervistii din Sibiu, Fagaras si imprejurimi

 Intalnirea cu rezervistii din garnizoana Sibiu a echipei  conduse de catre unul din loctiitorii Sefului SMG – dl. contraamiral Dumistracel, timisa de ... nu se stie cine si in scopuri cam neclare, (cel putin  la prima vedere)  s-a desfasurat dupa plan, La Cercul Militar Sibiu, in data de 11.02.2016, ora 16.00.
  Primele aprecieri care se impun, dupa desfasurarea acestei activitati,  pot fi cele ce le voi prezenta in continuare. Atmosfera ce a caracterizat desfasurarea intalnirii a fost in general  civilizata, fara incidente. Spun “in general civilizata” pentru ca au existat doua incidente : astfel, un dl. comandor (parasutist, am inteles) al carui nume si rol in aceasta activitate nu ne-au fost dezvaluite, a incercat, timid e adevarat, sa blocheze interventia mea in cadrul intalnirii, pe motiv ca as expune prea multe aspecte si nu ar putea si alti rezervisti sa isi exprime punctul de vedere, iar comisia nu ar mai putea  sa dea raspunsuri la problemele ridicate. Am “inchis” incidentul cerand dlui comandor sa consulte colegii din sala daca pot continua interventia sau nu. Rezervistii prezenti au reactionat prompt cerand sa fiu lasat sa vorbesc. Nu cred ca echipa venita de la Bucuresti poate afirma  ca si-a indeplinit misiunea, deoarece: nu a reusit sa convinga rezervistii adunati in sala despre necesitatea si efectele benefice ale  emiterii art. 40 din OUG nr. 57/2015. Au fost invocate doua motive: primul  ar fi ca era nevoie de o definire clara a veniturilor care urmau sa constituie baza de calcul a pensiilor militare si al doilea, in stransa legatura cu primul, ne-a fost dezvaluit tot de dl. col.Radut Florentin, reprezentantul Casei Sectoriale de Pensii (CPS) a MApN -pensiile erau prea mari! Nici un cuvant insa despre celelalte modificari aduse Legii  nr. 223/2015! Acestea au fost trecute  oarecum “pe furis” la etcaetera, de domnul col. Radut! Nu e greu de inteles insa care a fost motivul real al acestora! A reusit insa, cred eu, prin vocea aceluiasi domn col. Radut, sa inlature orice dubiu asupra initiatorului modificarilor aduse prin OUG la Legea pensiilor militare de stat nr. 223/2015. Din moment ce, referindu-se la faptul ca, in textul initial al legii, nu erau definite clar veniturile care urmau sa constituie baza de calcul a pensiilor militare, si ca urmare pensiile erau prea mari, a folosit  sintagma “am intervenit si am…” , cred  ca este clar cui a apartinut initiativa modificarii Legii nr. 223/2015! De asemenea, nu au existat raspunsuri la problemele cu caracter general  ridicate de subsemnatul si de presedintele  Filialei Sibiu a ANCMRR - dl. col.(r)Parean Ioan, si din cate am sesizat, nici la intrebarile punctuale, de interes individual sau de grup restrans, formulate de cei inca cinci  colegi care au luat cuvantul.
Ba, as putea spune, dl. contraamiral Dumistracel a incercat sa discrediteze interventia subsemnatului ! Prin faptul ca, in momentul in care colegii din sala au cerut comisiei  sa preia documentul pe care erau inserate problemele ridicate in discurs,  domnia sa a spus ca nu este nevoie, deoarce are documentul de la Craiova. Adica, vezi Doamne, as fi copiat  documentul prezentat de colegii de la Craiova in intalnirea similara desfasurata acolo. Aceasta atitudine a d-lui contraamiral, consider eu, a constituit al doilea incident. Inchis si acesta prin interventia vicepresedintelui Filialei 1 Sibiu a SCMD - dl. col.(r) Buteanu, care a atras atentia ca documentul a fost intocmit in cadrul filialei noastre, fara a copia cele prezentate de colegii de la  Craiova. Iar daca dl. contraamiral are senzatia ca documentul nostru seamana cu cel de la Craiova, trebuie sa se inteleaga ca ne preocupa aceleasi probleme. Si, cu atat mai mult, ar trebui sa le ia in seama! Pentru a respecta pe deplin adevarul ,  trebuie sa spun ca am preluat din cele prezentate de catre dl. col.(r) Neacsu Marin si publicate pe Internet, baza legala si cateva aprecieri prezentate cu privire la contributia la pensia suplimentara. Nu cred insa ca cele optusprezece randuri  preluate din cele  PUBLICATE de dl col.(r) Neacsu, din care treisprezece contin texte de acte normative, au avut darul sa justifice aprecierea facuta de dl contraamiral. De altfel domina sa, dupa  interventia dlui col (r) Buteanu, a spus ca nu a avut intentia sa afirme ca documentul este plagiat, dar ca problemele prezentate in interventia mea si cele prezentate la Craiova sunt asemantoare. Documentul care contine problemele prezentate de mine a fost preluat de comisie. Probabil ca isi va gasi un glorios sfarsit la cosul de gunoi sau … cine stie unde !
 Adunarea s-a incheiat intr-o modalitate oarecum neobisnuita pentru adunarile militarilor activi sau in rezerva: colegii nostri rezervisti  au inceput sa paraseasca sala, iar membrii comisiei au inceput sa aiba discutii individuale cu unii dintre colegii nostri care doreau unele lamuriri in chestiuni personale.
  Concluzia despre care  eu cred  ca se poate impune este aceea ca, in ciuda slide-urilor  frumos colorate despre procedurile pe care trebuie sa le urmam pentru recalcularea pensiilor noastre  (chiar de acum, inainte de clarificarea in Parlament a situatiei OUG nr. 57/2015, inainte de aparitia Normelor de aplicarea a Legii nr. 223/2015), despre soldele noastre, si  in ciuda informatiilor abil strecurate despre propunerile pe care CPS si MApN le fac parlamentarilor  pentru modificarea OUG nr. 57/2015, vezi Doamne in favoarea noastra, comisia a venit, a stat si a plecat cam degeaba prin Sibiu! Nu ne-au spus nimic ce nu stiam, nu s-au  angajat sa faca nimic . Poate doar au cules informatii!!!
Adresez pe aceasta cale multumiri colegilor rezervisti, membri ai SCMD din garnizoanele SIBIU si FAGARAS care au participat la aceasta activitate! Si care au ajutat in acest fel  comisia sa nu plece din Sibiu cu o imagine deformata asupra opiniilor si atitudinii noastre cu privire la modificarile aduse Legii nr. 223/2015, cu largul concurs al MApN  si al CPS, prin OUG nr. 57/2015!
 Daca doriti sa vedeti  un punctaj cu problemele ridicate de vicepresedintele SCMD coordonator pentru Zona Centru, presedintele Filialei 1 Sibiu, puteti accesa acest link.
 Mai pregatim si inregistrarea audio –video a activitatii.

     Vicepresedinte coordonator  Zona Centru

     Presedintele Filialei 1 Sibiu

     Col.(r)Tudosie Stefan



joi, 11 februarie 2016

Delegatia MApN, condusa de dl. Gl. Mr. Cristinel Cernea, la Constanta



STIMAȚI CAMARAZI,
 Pe data de 8.februarie, la Muzeul Marinei din Constanța, am participat alături de toate organizațiile si asociațiile pensionarilor din garnizoana Constanța, la întâlnirea comisiei conduse de General-maior Cristinel CERNEA Locţiitor pentru operaţii şi instrucţie la Statul Major General. Comisia a fost  compusă din un contraamiral, 5 colonei, dintre care unul de la casa sectorială de pensii, un finanțist, ofițerul pentru relația cu Parlamentul, cărora li s-a alăturat Șeful CMZ Constanța.
Acești oameni, în loc să fie lăsați să se ocupe de problemele serioase ale siguranței naționale, în condițiile în care: avem trupe care acționează în teatrele de operații în cadrul forțelor multinaționale NATO; suntem într-o zona fierbinte a Europei, în care marile puteri mențin starea de insecuritate la granița cu România; au sarcini pentru dotarea armatei și pregătirea forțelor de care mai dispune această țară, pentru misiunea de apărare a acestei țări au fost trimiși să ne expună niște slideuri care nu ne-au arătat nimic nou din ceea ce știam legat de mizeria numită OUG.57/2015, încercând să ne insulte inteligența, prin a ne demonstra că 65% dintr-o bază de calcul mai mică, față de cum a fost reglementată prin Legea 223/2015, este mai mare decât 80% din solda brută.
Doresc să știe toată lumea, inclusiv cei ce au decis acest periplu de comisii mixte prin toată țara, că indiferent de  asociația din care au provenit cei care au luat cuvântul, în timpul total al întrunirii de 90 de minute, AU CERUT DLUI. GENERAL-MAIOR SĂ SE ANULEZE PUNCTUL 40 AL OUG57/2015. De la Amiral, la ofițeri superiori, maiștrii militari și subofițeri, cu toții și-au manifestat nemulțumirea fața de abuzurile care se exercită asupra pensionarilor militari și s-a solicitat să ni se spună CINE ESTE AUTORUL ACESTEI ORDONANȚE.
Răspunsul onoratei comisii a fost urmatorul: NU VĂ PUTEM SPUNE.
Acest comportament, al unor cadre superioare din M.St.M., este încă o dovadă, dacă mai era nevoie de vreo demonstrație, că la conducerea instituțiilor de forță ale țării, se află personaje slugarnice,care pentru funcția care cine știe cum o fi obținut-o – fiindcă tot spuneau colegii din Craiova de dl. Dumistrăcel, despre care știm că plimba mapa amiralului Anghelescu și împingea niste hârtii, care nu degeaba a refuzat să dea ochii cu “ colegii “, evitând să vină în garnizoanele cu marinari- nu vor fi capabile niciodată să fie COMANDANȚI și ȘEFI ADEVĂRAȚI, interesați de cei din cauza cărora se află în acele funcții. Da domnilor generali, amirali, colonei si comandori, domniile voastre sunteți acolo, fiindcă țara asta mai are încă armată, mai are încă pensionari militari,mai are misiunea de a apăra această, încă țară, numită ROMÂNIA, cu militarii activi și cei în rezervă și aceasta ar trebui să fie fișa postului domniilor voastre, iar când una din componentele din sfera dvoastră de responsabilitate este afectată, trebuie să reacționați. Mă întreb, cum poate Dl. General Ciucă Nicolae să se privească onest în oglindă, știind că ai să camarazi de pe teatrele de operații din Orientul Mijlociu, când vor ajunge la momentul pensionării, perioadele cele mai grele avute în carieră, nu vor fi cuprinse în calculul pensiei; sau acest Dumistrăcel, cum să fie el în stare să spună că marinarii, sunt marinari, ca să navige pe mare și să se pregătească pe mare pentru a desfășura acțiunile specifice acestei arme; căci prin OUG57/2015, ambarcarea în mare nu este inclusă în noua bază de calcul și se vede de ce nu este cuprinsă, pentru ca acest Dumistrăcel, a navigat numai când era recompensat de Amiralul Anghelescu să meargă “ supercargo“, în traducere liberă, fără nici o atribuție în activitatea navei, în marșuri executate de nave pe timp de vară, în porturi deosebite din Marea Mediterană.
Întreaga asistență la activitatea din 8.februarie, de la Muzeul Marinei, precum și cei de la Craiova, am înțeles că acestă ordonanță anticonstituțională, este emisă de cineva, care nouă, plătitorilor de taxe și impozite în țara asta, nu ne poate fi spus. Cu toții știm că, această ordonanță, nu a venit de undeva din sfera intergalactică, ci ea este concepută și impusă de cineva, FAPT PENTRU CARE PROPUN CONDUCERII SCMD, concomitent cu celelalte acțiuni ce se desfășoară ( cererile către Avocatul Poporului, discuțiile în comisiile parlamentare, discuții cu parlamentari), organizarea de mitinguri, ÎNCEAPĂ ÎN PROCEDURĂ DE URGENȚĂ, DAREA ÎN JUDECATĂ A RESPONSABILILOR DIN MINISTERUL APĂRARII NAȚIONALE ȘI MINISTERULUI DE INTERNE, PENTRU PROMOVAREA OUG.57/2015.
Am nominalizat țintele dării în judecată, pentru că, iar ne este sfidată inteligența și unii ne cred cu creierele spălate, dar știm că în 90 de zile de la promulgarea Legii 223/2015, deci cel târziu la sfârșitul lunii octombrie 2015, Normele de aplicare ale legii trebuiau elaborate, dar ce să vezi? Nu s-au întocmit astfel de norme, căci pe nici o cale oficială nu s-a aflat nimic în acest sens, dar acum vedem că s-a lucrat intens la această ordonanță de urgență, care este făcută, cred, să se vadă dacă mai existăm și cam câți mai suntem. Aceștia trebuie să știe că încă suntem aici, încă mai judecăm rațional, încă mai avem energie să ne luptăm pentru drepturile noastre și încă suntem sub jurământ pentru Țara aceasta, pe care am apărat-o și o vom apăra dacă este nevoie și împotriva inamicilor interni.
Închei rîndurile mele, mulțumind dlui General Zeca Ctin. președintele ANCMR Constanța, pentru că spre deosebire de întâlnirea din noiembrie 2014 cu dl. Ministru Dușa, care venise la Constanța să ne convingă, prin învăluire, să îl votăm pe Ponta președinte, a lăsat dezbaterea liberă și a avut oameni din ANCMR precum generalul Cuțov, generalul Hermeneanu, col. Răcăuțeanu Eugen care au cerut abrogarea art.40 din OUG57/2015. Mulțumesc domnilor amirali Atanasiu Traian, Stoica Virgil, Dănilă Dorin, care în acest cadru, au susținut ceea ce am cerut noi SCMD, în Piața Victoriei la mitingurile din 28.decembrie.2015, 24.ianuarie.2016 și o vom cere tot din Piața Victoriei și pe 06.martie.2016 - ABROGAREA PUNCTULUI 40 DIN OUG.57/2015.  Întâlnirea din 8.februarie.2016, mi-a arătat că mișelia Guvernului tehnocrat, a afectat toți pensionarii militari și că ceea ce se vehiculează pe net, referitor la fericirea” unora că OUG57/2015 este ceea ce ne face bătrânețile frumoase, este doar manipulare.
Sper ca măcar în ceasul al doisprezecelea, Generalii, Amiralii, Coloneii și Comandorii din structurile de conducere ale M.Ap.N. și M.A.I. să aibă coloană verticală și să își apere cu responsabilitate tot ceea ce au în responsabilitatea domniilor lor.
PS: Până în prezent, se confirmă nemulțumirea manifestată, față de mesagerii ministerului, în două garnizoane: Constanța și Craiova. Să vedem, până pe 12.februarie, cum se vor desfășura aceste acțiuni și în alte garnizoane și sper ca ai noștrii colegi să ne informeze și pe noi, pe această cale.

Cu respect pentru toți camarazii mei,
Președintele SCMD Filiala 1 Constanța
Cdor.Rz. Ilie Truță

joi, 11 februarie 2016

Cum defileaza fara sens prin tara reprezentantii Ministerului pe care il credeam al nostru

Privitor la intilnirea de la Arad din 09.02.2016 a conducerii MAN cu cadrele militare din garnizoana Arad, fac urmatoarele PRECIZARI, pentru a se cunoaste adevarul:
 
Intilnirea a fost organizata in cel mai mare secret, nefiind nici macar anuntata. Cei aproximativ 20 de participanti au fost selectati cu atentie din rindul celor de incredere din cadrul ANCMRR, probabil ca reprezentantii Ministerului  sa nu se mai confrunte cu adevarul spus de colegii nostri  din garnizoanele pe unde au mai fost. Eu, desi detin o functie in aceasta organizatie - presedinte al comisiei de cenzori, nu am fost nici macar anuntat. Se cunostea ca am organizat si participat la actiunea de protest din 24 ianuarie de la Bucuresti in calitatea mea de presedinte si membru al SCMD Arad.
In aceste conditii s-a desfasurat asa zisa intilnire care, la Arad, a fost  o buna pierdere de timp, daca nu s-a vizitat Cetatea si Parcul Reconcilierii.

Faceti va rog cunoscut colegilor din tara de ce sunt in stare organizatiile ANCMRR  si cum defileaza fara sens prin tara reprezentantii Ministerului pe care il credeam al nostru.
 
Presedinte SCMD   Arad,      
Col.(rtg.) Arion Vasile

miercuri, 10 februarie 2016

Delegatia MApN a fost si la Arad:


LEGEA PENSIILOR MILITARE IN DEZBATERE LA ARAD

            Marti 9 februarie 2016, timp de aproape trei ore, un grup de ofiteri si subofiteri din conducerea Filialei Arad a ANCMRR, s-a intalnit cu o comisie a Statului Major General, la o dezbatere pe arzatoarea tema a recalcularii pensiilor militare.

             Si la aceasta intalnire s-au proiectat, destul de alert, acele imagini cu diversele situatii rezultate in baza aplicarii Legii 223 si Ordonantei de Urgenta 57, ambele emise in anul 2015, dar pe parcurs s-a convenit ca, celor interesati, Centrul Militar Judetean Arad sa le predea intreg materialul, pe stick, deoarece datele si informatiile continute nu au caracter secret.

            Cea mai mare parte a timpului a fost consacrata dialogului, care s-a derulat cu mult calm si fara vreun exces. 

            Intrucat majoritatea intrebarilor participantilor au vizat doar aspecte punctuale, raspunsurile au avut darul sa-i multumeasca pe cei care le-au le-au adresat.

            Pana la acest punct lucrurile pareau sa se indrepte spre un final dupa nici o ora de la debutul intalnirii.

            Insa nu s-a intamplat asa deoarece am intervenit, si am solicitat oaspetilor sa lamureasca si unele probleme care, se pare, nu erau de prea mare interes pentru asistenta dar care, pentru mine si unii colegi din Ineu erau de mare interes. In primul rand am dorit sa aflu care ar fi legatura intre pensiile militare si urmatoarele aspecte cuprinse in expunerile de motive la OU 57 :

§  necesitatea modernizarii tehnicii militare aflate in inzestrarea Armatei  care impune dezvoltarea instrumentelor de finantare, pentru noi programe de inzestrare,

§  urgenta semnarii unor acorduri cu guvernele altor state, pentru care nu poate fi utilizata alta sursa de furnizare.......,

§  capabilitatile de aparare nationale deficitare.......,

§  particularitatile procesului investitional militar si necesitatea corelarii sistemului de management al programelor de inzestrare ale M.Ap.N. cu cel dezvoltat la nivelul NATO,

§  neindeplinirea misiunilor si angajamentelor in cadrul NATO.....

            Am mai solicitat sa fie precizate "prevederile arbitrare in interpretare care pot determina diferentieri de tratament aplicabil in etapa de stabilire, recalculare si/sau actualizare a pensiilor militare de stat" existente in textul Legii 223.

            Am mai cerut explicitarea acelor modificari care au detrminat nelinistea si neincrederea acelor militari in rezerva sau retragere, mai cu seama datorita "existentei riscului aparitiei unui nou val de litigii de anvergura celui  din anii 2010-2012".

            De asemenea am cerut lamuriri despre reglementarea cu privire la pensia suplimentara.

            Unele raspunsuri m-au multumit, altele au fost tratate oarecum iar cateva au fost ocolite cu eleganta.

            La final am evidentiat nemultumirea multor cadre militare cu drept de pensie, cel putin din Ineu si nu numai, cu privire la modul cum intelege conducerea Armatei sa rezolve problema comunicarii cu militarii din rezerva.

             In cele ce urmeaza puteti vedea cum a fost reflectata acesta actiune, in presa locala, de catre unul dintre participanti, domnul Dorin Ocneriu care este ofiter in rezerva.



10. februarie 2016 16:08;

Precizări privind pensiile militarilor

© Foto: Dorin Ocneriu

Scris de Dorin Ocneriu
 
O delegaţie a Ministerului Apărării Naţionale, condusă de contraamiral Silviu Cătălin Dumistrăcel, locţiitor pentru Resurse al Şefului Statului Major General şi compusă din ofiţeri superiori din Direcţia Financiar-Contabilă, Direcţia Personal şi Mobilizare, Direcţia Relaţii Publice şi Casa Sectorială de Pensii a M.Ap.N., s-a aflat la Arad, pentru a discuta cu cadrele militare active şi de rezervă din municipiu şi judeţ prevederile Legii nr. 223/2015 şi ale O.U.G. nr. 57/2015, acte normative care au produs o reală dezbatere în mediul militar.

În urma discuţiilor purtate şi a precizărilor aduse de această comisie, s-a reliefat clar faptul că este necesară o nouă recalculare a pensiilor militare, pe baze concrete, avantajoase, care să reflecte în mod corespunzător importanţa socială a serviciului în armată, vechimea şi condiţiile speciale de muncă, dar şi efortul, sacrificiile, incompatibilităţile şi restricţiile pe care acesta le presupune.

Foto: Dorin Ocneriu © 


Din prezentările şi din simulările pe diferite categorii de salariaţi din armată şi de pensionari militari, reiese clar că actualii pensionari nu vor pierde nimic, ba chiar – funcţie de situaţia specifică a fiecăruia – unele pensii vor creşte. În ce priveşte cadrele active, noile reglementări legale vin să aducă un plus de rigoare în stabilirea vechimii în muncă, categoriile de venituri ce se vor lua în calcul la stabilirea pensiei şi instituirea unor coeficienţii favorabili, aceşti factori fiind gândiţi a fi operabili şi în cazul emiterii de către Parlament a mult aşteptatei legi a salarizării în România.

„Conducerea Ministerului a hotărât că este necesară o mai bună comunicare cu personalul activ şi cu rezerviştii, pentru a lămuri sub toate aspectele noile acte normative care aduc modificări actualului sistem de accedere la pensia militară. Ne bucurăm că aţi răspuns chemării noastre şi vă rog să transmiteţi colegilor dvs., cadre în activitate sau pensionari militari, că protecţia socială a personalului armatei este una din cele mai importante probleme care stau în atenţia Ministerului, alături de creşterea capacităţii de apărare a patriei şi colaborarea cu partenerii din NATO” a declarat contraamiral Silviu Cătălin Dumistrăcel.

Col. Relu Burtea, comandantul Centrului Militar Judeţean şi al garnizoanei Arad, a precizat: “Centrul militar judeţean Arad, începând cu data de 04.01.2016, a preluat şi continuă să primească solicitările pensionarilor militari pentru punerea în aplicare a Legii nr. 223/2015. Pe raza administrativ-teritorială a judeţului Arad sunt în plată 1224 de pensionari militari, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale. 
Dintre aceştia, 975 sunt titulari iar 249 sunt urmaşi. Pentru toţi vor fi întocmite noi fişe privind încadrarea în condiţii de muncă. Pentru persoanele care şi-au desfăşurat activitatea în alte structuri aparţinând sistemului naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, dar care într-o anumită perioadă a carierei au fost încadraţi în structuri aparţinând M.Ap.N., la cererea acestora C.M.J. Arad va elibera adeverinţe cu locurile de muncă. Solicitările pot fi adresate în orice formă la C.M.J. Arad (scris, fax, e-mail, etc.) la următoarele date de contact: Arad, str. Lucian Blaga nr. 4-6, fax 0257-281693, e-mailum02506@mapn.ro, cmjarad@gmail.com, cmjarad@yahoo.com. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrării solicitării, petentul va fi informat, în scris, despre modul de soluţionare, fie prin ridicarea răspunsului de la sediul C.M.J., fie prin transmiterea la adresa de domiciliu. Mulţumesc încă o dată, pe această cale, conducerii Filialei ANCMRR Arad şi subfilialelor Lipova şi Ineu, pentru disponibilitatea de a sprijini activitatea de preluare a solicitărilor, precum şi informarea corectă şi pertinentă a membrilor despre activitatea amplă pe care structurile centrale şi teritoriale ale Ministerului Apărării Naţionale o desfăşoară în prezent”.


joi, 11 februarie 2016

O INTALNIRE TARDIVA. Ce bine ar fi fost daca era la stadiul de proiect.

              Intalnirea reprezentantilor M.Ap.N.  comisie condusa de distinsul Gl Cristinel Cernea, s-a incheiat intr-o incertitudine caracteristica intregului nostru sistem.
Din punctul nostru de vedere exceleaza sistemul militar  viciat de desteptii din clasa politica, cei care impun regulile jocului.
Comisia si-a facut treaba, cei intrebati au spus cate ceva , majoritatea s-au plimbat degeaba de la capitala in teritoriu,  mai vocal fiind reprezentantul CPS, care facand probabil parte din comisia care a amendat Legea 223/2015 prin OUG 57/2015, art.40, sau a studiat legislatia, sustinea punctul de vedere al guvernului, de parca el ar fi civil din gasca lui Ciolos.
Dl. Gl. Cristinel Cernea  cu o eleganta si o maniera caracteristica militarilor de carierea educati, a incercat sa ne spuna ca a executat un ordin ,,ca in armata”, conducand o comisie care sa ,,ia pulsul razvratitilor rezervisti”.
Am pus intrebarea de ce nu au fost convocati si reprezentantii cadrelor active la aceasta sedinta, pentru a lua act de ce li se pregateste?Doar este vorba de PENSIA MILITARA DE STAT. Raspuns!!!!!!....Mirare!
Se urmareste dezbinarea unei entitati ,,armata” compusa din rezervisti si activi?
Deviza ,,DIVIDE ET IMPERA” a lui Basescu este crezul nostru? A devenit  arma forte a celor care sunt vremelnic la putere?
Am pus intrebarea legitima: Pensia militara de stat este un drept al celor care au servit patria o buna parte din viata, indiferent de grad si functie. De ce va bateti jos de militarii profesionisti care ies la pensie cu 600 lei?
Raspuns: Am facut multe pentru ei , am crescut varsta de pensionare de la 40 ani la 55 ani. Si ce daca, pensia tot 600 lei este.
Un alt subiect a fost al conditilor de munca acordat militarilor in conformitate cu functiile ocupate: La ce ne folosesc, in conditiile plafonarii la maxim 85%?. Expresia folosita de mine, ,,sunt ca o frectie la piciorul de lemn”. Abureli, abureli, abureli.
Daca vreti sa aveti credibilitate faceti-va treaba cu profesionalism. Nu va lasati dusi de val. Demonstrati-va profesionalismul si atatsamentul pentru slujirea unei cauze nobile. ,, IMI APAR TARA CHIAR CU PRETUL VIETII”
Presedintele SCMD Filiala 1 BACAU
Col.(r.) Monoranu Pavel



vineri, 12 februarie 2016

Braila intalnire cu comisia M.Ap.N si C.S.P.

Braila 9 februarie 2016 intalnire cu comisia M.Ap.N si C.S.P.

Marti, 9 feb 2016, in sala de festivitati a Cercului Militar Braila(total improprie in ceea ce priveste numarul de locuri) s-a desfasurat intalnirea pensionarilor militari cu membrii comisiei de la M.Ap.N. condusa de Gl.mr. Cristinel Cernea.
De la inceput am avut senzatia ca se repeta actiunile din anii 1981 si 1989, cand in unitati au venit comisii ale organelor centrale care sa ne convinga ca este bine sa nu fim avansati la gradele urmatoare, cu toate ca indeplineam conditiile necesare.
Scopul actiunii, anuntat de conducatorul delegatiei, a fost acela de a ne prezenta Legea 223/2015 si OUG 57/2015, precum si modul lor de aplicare. Bineinteles ca toti pensionarii( membri SCMD, ANCMRR, si neafiliati) nu au fost de acord cu modalitatea de desfasurare, acuzand pe oaspeti ca ne considera incapabili de a lectura, analiza si intelege actele normative in discutie. Acest lucru a facut ca doar un membru al comisiei sa –si expuna, cat de cat si cu multe intreruperi, lectia cu care venise.
Presedintele filialei ANCMRR si subsemnatul am acuzat M.Ap.N. pentru promovarea mizerabilului art.40/OUG 57/2015. Membrii delegatiei au tacut “malc” la aceasta acuzatie.
D-nul Gl. Cernea a recunoscut ca nu s-au facut simulari referitoare la aplicarea actelor normative. Personal i-am reprosat ca nu se pot stabili masuri(in orice domeniu) fara a se prevedea anterior, efectele acestora.
Reprezentantul CSP a sustinut ca era necesara amendarea L.223/2015 intrucat, datorita votarii in timp foarte scurt de catre Parlamentul Romaniei, au aparut in ea si expresii cosiderate “ilegale”. Domnia sa a uitat insa ca proiectul acestei legi s-a dezbatut inca din anul 2013 si m-a facut sa interpretez ca a fost “ilegala” si cifra de la art.29 din lege (80 % din baza de calcul) si s-a inlocuit cu o cifra mai “legala”, in OUG 57/2015 (65% di baza de calcul).
Membrii comisiei au fost intrebati de ce nu au desfasurat aceste intalniri cu pensionarii in perioada 2013-2015, si…tacere.
Din timpul afectat actiunii, 90% a fost ocupat de interventiile pensionarilor care au adresat intrebari si observatii acuzatoare la adresa Guvernului Romaniei si M.Ap.N. pentru modul cum au gestionat problema pensiilor militare si practic membrii comisiei nu au reusit sa-si prezinte “referatele”.
In final, d-nul. Gl. Cernea a solicitat ca noi, pensionarii “sa-i ajutam, ca ei nu pot face mare lucru”!!!!!!!. intrebarea se pune, domnilor generali, amirali, chestori sefi, colonei si comisari sefi, dumneavoastra cum i-ati ajutat pe pensionari sau pe cei aflati in activitate ???

Presedintele Filialei SCMD Braila
Col.(r) Petru GURAU

PS 1: Unii dintre membrii delegatiei s-au plans ca , in actualele conditii, “au foarte mult de lucru”. Daca tot au mult de lucru, iata cu ce se ocupa M.Ap.N. si CSP in aceasta perioada:
            Pe data de 10.02.2016 un coleg de-al nostru, membru de sindicat a primit 2 decizii, emise in datele de 25.01.2016 si 01.02.2016, in baza OUG 1/2011 si respectiv a L.241/2013, acte normative abrogate prin L.223/2015.(vezi documentele anexate). Probabil ca s-au gandit domnii din conducerea acestor institutii ca sunt multi pensionari cu afectiuni cronice pe care sa-i socheze, astfel incat “sa paraseasca pe cale naturala sistemul”, si sa aiba mai ei putin de lucru.

PS 2: Concluzii:
a.    Fiasco total pentru cei care si-au propus sa ne tina lectii de legislatie= misiune neindeplinita;
b.    Toti pensionarii militari participanti au demonstrat ca au inteles cine sunt vinovatii pentru ceea ce ni se intampla;

c.    SA NE INTALNIM CU TOTII, PE 6 MARTIE 2016, IN PIATA VICTORIEI.




Postări populare de pe acest blog

GLORIE EROILOR NEAMULUI ROMANESC. In data de 29 MAI 2014 de INALTAREA DOMNULUI sarbatorim ZIUA EROILOR.

Mormantul Ostasului Necunoscut Mareste imaginea. Mormantul Ostasului Necunoscut este un simbol unic al recunostintei nationale si al cinstirii pe care poporul roman o datoreaza celor care si-au dat viata pentru apararea, libertatea si demnitatea tarii noastre. In luptele mondiale de la inceputul secolului trecut, Romania a pierdut aproape un milion de soldati si oameni de rand. Pe langa cimitirele si monumentele ridicate in orasele si satele tarii, in anul 1923, in Parcul Carol I, din Bucuresti, a fost inaugurat "Mormantul Ostasului Necunoscut". Acest lucru se datoreaza mai ales Societatii "Mormintele Eroilor Cazuti in Razboi", infiintata in 1919 si transformata ulterior, in anul 1927, in Societatea "Cultul Eroilor". Mormantul Ostasului Necunoscut In anul 1923, la indemnul Societatii Eroilor, s-a luat decizia ca jertfa tuturor eroilor necunoscuti sa fie simbolizata de un monument special: &quo
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar

Poezia este geniala : LECTIE DE ISTORIE.

LECTIE DE ISTORIE" de Nicolae Dragusin Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram Că sunt Om, că am o tară si o Limbă si un Neam Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri motii mei Că din ei răsare pâinea si prin mine trăiesc ei Valuri tulburi de uitare peste mortii mei se-asează Limba nu ne mai e limbă, tara nu mai este trează Azi ne-nvată imbecilii intereselor perfide Cum să ne uităm eroii si să venerăm partide Cum să cântărim istoria si s-o vindem pe bucăti Cum să facem Mall-uri, vile, scotând piatra din cetăti Pe Vlad Tepes cum să-l facem personaj de film de groază Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează Ne învată idiotii că Bălcescu a fost las Si că Decebal batrânul a fost un sinucigas Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii Nesimtiti cât să-si permită a ne ponegri eroii? Niste dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate Si ni le aruncă-n fată ca pe legi adevărate Bieti defăimători de stirpe, lacomi si periculosi Ce-am fi noi fără istor