Treceți la conținutul principal

Interpelarea senatorului Valer Marian pentru ministrul 

Justiției, Raluca Alexandra Prună


Care este constituționalitatea și legalitatea asistenței 

oferite de SUA Direcției Naționale Anticorupție

POLITICĂ • POLITICIENI

Senatorul Valer Marian îi pune o întrebare ministrului Prună


Un procuror care deține o funcție de conducere în cadrul Direcției Naționale Anticorupție a afirmat recent că nu se teme de nimeni în România, respectiv că nu se teme nici de Președintele României nici de Consiliul Superior al Magistraturii nici de ministrul Justiției nici de procurorul general al României nici de șefii săi ierarhici din DNA și nici de șefii serviciilor secrete, dar se teme de reprezentanții Ambasadei Statelor Unite ale Americii la București care verifică dosarele aflate în lucru la serviciul pe care îl conduce în cadrul Direcției Naționale Anticorupție. 

Afirmațiile privind implicarea unor reprezentanți ai Ambasadei SUA în soluționarea unor dosare instrumentate de Direcția Națională Anticorupție sunt confirmate de recente declarații ale ambasadorului american la București, Hans Klemm, și ale fostului șef al US Secret Service din Europa de Est, Darren White Terrel.Astfel, cu ocazia unei prelegeri ținute în fața studenților de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării a Universității Babeș Bolyai din Cluj Napoca în data de 25.02.2016, ambasadorul american Hans Klemm a declarat, conform presei locale (a se vedea Monitorul de Cluj și Ziua de Cluj din 26.02.2016), că „…când putem și când ne este solicitat ajutorul oferim asistență pentru a sprijini DNA și alte forțe de ordine”, precizând în acest sens că „la Ambasada SUA în București avem un grup format din reprezentanți din cadrele de forță ale SUA, de la FBI, US Secret Service, de la Agenția Antidrog, de la Departamentul de Justiție, în total în jur de zece oameni”. Iar fostul șef al US Secret Service pentru Europa de Est, Darren White Terrel, care a exercitat timp de cinci ani această funcție în capitala României, a făcut într-un interviu acordat recent jurnalistului Robert Turcescu afirmații din care rezultă că acest serviciu secret, care are și atribuții informative nu numai de pază și protecție, cunoaște și este implicat în activitatea DNA:

„Și singura dată când oamenii sunt puși sub acuzare în România e atunci când sunt pe o listă cu dușmani politici care trebuie să pice. 

Cu alte cuvinte, când au deranjat un alt politician sau un alt broker al puterii, atunci brusc e pusă legea în aplicare. Sunt mai mult represalii, spre deosebire de supremația legii și a ordinii”. -„Deseori oamenii pe care îi vezi anchetați de DNA, DIICOT și alții sunt ținte politice. Aceia sunt oameni pe care sunt supărați din diverse motive.

 Așadar, acele structuri, chiar și serviciile, SIE și SRI, sunt deseori folosite în scopuri politice și nu pentru a face ceea ce trebuie să facă prin construcția lor”. - „Am îndoieli serioase cu privire la legitimitatea anchetelor actuale și a celor în desfășurare demarate de oricare din aceste structuri, DNA, DIICOT sau oricare alta, pentru că majoritatea țintelor lor sunt politice. Sunt oameni pe care ei îi au în vedere versus o investigație legitimă. 

Deci aș avea niște rezerve în legătură cu legitimitatea investigațiilor acestora. 

De obicei sunt represalii din cauza politicii. 

Da, e foarte interesant. Și nu pot dezvălui niciun secret, dar voi spune că, vorbind din experiență personală după ce am lucrat cinci ani în România, știu că majoritatea țintelor lor sunt ținte politice versus o investigație criminală legitimă”. - „Am îndoieli serioase cu privire la abilitatea doamnei procuror șef al DNA de a fi neutră, corectă și obiectivă

Am îndoieli serioase legate de aceasta”.Având în vedere afirmațiile prezentate în interpelare , vă solicit să dispuneți verificarea lor de către Consiliul Superior al Magistraturii și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și să-mi comunicați rezultatul acestor verificări și măsurile dispuse. 

De asemenea, vă solicit să-mi comunicați dacă Minsterul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție s-au sesizat cu privire la afirmațiile de o gravitate deosebită ale fostului șef al US Secret Service pe Europa de Est referitor la activitatea DNA și a doamnei procuror șef Laura Codruța Kovesi și dacă s-a dispus verificarea acestora. Totodată, vă solicit să-mi răspundeți la următoarele întrebări: Care este temeiul constitutional și legal al asistenței oferite DNA de către Statele Unite ale Americii? În ce constă asistența acordată și dacă aceasta nu constituie o intruziune în problemele interne ale României sau o încălcare a independenței justiției și a celorlalte principii ale statului de drept, îndeosebi a garantării drepturilor și libertăților fundamentale ale omului? Dacă asistența acordată a cuprins și indicarea subiectului (persoană fizică sau persoană juridică) și a obiectului (domeniul infracțional) care trebuiau investigate ori s-a rezumat la verificarea respectării drepturilor și libertăților fundamentale ale omului în anchetele demarate?

Dacă există o similitudine între asistența oferită de către SUA Direcției Naționale Anticorupție și altor structuri de forță din România și asistența oferită de structurile de partid și de forță ale URSS regimului bolșevic instalat în România după al doilea razboi mondial? 

Dacă există o similitudine cu asistența acordată de structurile de forță ale SUA unor regimuri autoritariste (dictaturi militare sau guvernări ultraconservatoare) din America Latină (Chile, Bolivia, Paraguay, Argentina, Salvador, Honduras, Guatemala) în anii războiului rece?
Solicit răspuns scris și verbal.

Postări populare de pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar