Treceți la conținutul principal

marţi, 15 martie 2016

- 24   DE   ORE -

De la mitingul din 06 martie s-au dus pe apa sâmbetei încă 9 zile şi… sigur  suntem ceva mai bătrâni, fără să bag mâna în foc că am fi şi mai înţelepţi.
Am aşteptat, câteva zile, nu atât reacţia colegilor cât mai ales a Parlamentului pentru că am manifestat în faţa Guvernului, „legitimat” de politicieni (parcă nu-şi mai au rostul ghilimelele), pe principul „să batem şaua…”.
Cel puţin la nivel de comisie, parlamentarii au concluzionat că art.40 din O.U.G. nr.57/2015, chiar dacă pe ici pe acolo a dorit să „îndrepte” nişte inadvertenţe care ţin de forma şi conţinutul unor texte de lege, pe fond modificarea legii este o mare măgărie (termenul îmi aparţine) pentru că nu poţi să derulezi aproape un întreg alfabet (lit. a) - p) din art. 28 al Legii nr.223/2015, modificat prin O.U.G. nr.57/2015) pentru a stabili că nu se includ în baza de calcul folosită în vederea recalculării pensiei militare, o serie de venituri care nu au făcut niciodată parte din venitul brut şi cu privire la care era foarte uşor să facă trimitere la veniturile luate în calcul prin O.U.G. nr.1/2011 sau, dacă vreţi, potrivit Legii nr.164/2001.
Sânt convins că oricare dintre mulţimea de cititori manipulabili şi-au format repede convingerea, lecturând numai O.U.G. nr.57/2015, fără să cunoască conţinutul tuturor actelor normative mai sus menţionate, că militarii pensionari chiar au beneficiat până acum, la baza de calcul a pensiei, de veniturile înşirate cale de două poşte în O.U.G. nr.57/2015. Într-un mesaj anterior spuneam, şi îmi menţin părerea, că H.G. nr.57/2015 se loveşte în Legea nr.223/2015 ca nuca în perete sau ca varza de Bruxelles la făcut sarmale indigene.
Frumos domnilor! Aţi ajuns să intoxicaţi, să manipulaţi şi să dezinformaţi poporul şi prin lege. Rog pe cei interesaţi de această „artă” să o treacă la index şi să o numească „metoda legiferării”!
Revenind la miting,… unii spuneau, pentru a-şi justifica în proprii ochi „non-combat”-ul, adică lenea/comoditatea (îi exclud pe cei bolnavi sau care au avut urgenţe), că protestele în stradă nu dau rezultate (nici în 1989 nu au dat rezultate!?). Alţii au ceva cu preşedintele Dogaru şi îi fac cu „sâc!”, prin absenţă, uitând, inocenţii, că îşi bat şi lor cuie în talpă.
Nu am venit în piaţă pentru preşedintele Dogaru, ci pentru a susţine interesele noastre, ale tuturor pensionarilor militari şi civili, ale militarilor activi şi ale civililor. În locul preşedintelui Dogaru putea fi la tribună un oricare alt coleg dar în afară de băşcălia de pe bloguri (este uşor să stai în fotoliu, să bei cafea sau tărie şi să spurci pe oricine, trăind într-o realitate virtuală) nu am văzut până acum nici un „Gică-contra” care să organizeze vreo manifestaţie dar timpul nu este pierdut. Căutaţi-l pe Marcel Proust!
Cred că, alegând din două, bune-rele, perseverenţa are importanţă mai mare decât numărul de manifestanţi aflaţi într-o anumită zi, cu sau fără soare, într-o piaţă.
În 06 martie Domnul ne-a blagoslovit cu o splendidă zi de primăvară. Am ajuns în Piaţa Victoriei, când aceasta era încă pustie dar însorită, pe la ora 09,00 şi, ca un turist sadea, m-am apucat să fac fotografii cu telefonul, o parte din acestea urmând să le ataşez la prezentul mesaj, după care au început să apară şi alţi colegi sindicalişti, la început puţini şi cam stingheri, apoi, în mod organizat, detaşamente venite cu autocare din Buzău, Galaţi, Constanţa etc. până s-a umplut piaţa.
Mitingul a decurs „şnur”, fără incidente, d-l Dogaru şi alţi vorbitori mi-au făcut praf urechile (m-am postat lângă difuzoare), ca şi fanfara din apropiere care intona cântece patriotice mobilizatoare (mi-au adus aminte de vremea când eram tânăr elev în liceu şi apoi în şcoala de ofiţeri). Ce vremuri, ce moravuri, mon cher! N-am simţit nimic atunci din dictatură. Probabil eram prea tânăr, iubeam, fumam ţigări „Snagov”, făcând turul României cu „Mobra” iar când aţipeam aroma de cafea proaspăt prăjită care răzbătea din toate chioşcurile alimentare „mă trezea din morţi”. Nu îmi este dor de dictatură dar tânjesc după adevăratul parizer şi salam de Sibiu, după pateu-ul de ficat şi caşcavalul „Trapist”. Parcă şi micii aveau alt gust. Nu visam să beau Coca-Cola pentru că era mai răcoritor şi mai fără „E”-uri un „Cico”. Mai târziu, după anii `80, papilele gustative au început să o ia razna, probabil şi cu ajutor extern. Am băut o cafea la un local select din Piaţa Victoriei dar gustul acesteia nu se compară cu cafeaua prăjită şi făcută la nisip de pe vremuri. Sic transit gloria mundi.
Am reţinut îndemnul final de a pleca şi spre alte ţărmuri cu protestele dar este mai greu fără flotă şi, deocamdată, consider că salvgardarea drepturilor noastre trebuie să aibă două repere, Guvernul şi, la nevoie, Parlamentul.
Personal, ca şi alţi colegi din ţară (mă gândesc la colegul nostru de la Arad, d-l col.(r) Vasile Arion, sau la colegii de la Oradea pe care i-am văzut în Piaţa Victoriei) am străbătut, unii peste 800 km, pentru a fi prezenţi în Piaţa Victoriei. Adăugaţi la distanţele parcurse şi o noapte nedormită, după care o zi obositoare şi apoi o altă noapte nedormită, plus eforturile financiare care nu se compară cu preţul unui bilet de metrou (mă întreb, câţi pensionari militari sunt în Bucureşti?) şi veţi vedea că avem multe motive întemeiate de a protesta pe viitor acasă pentru a nu îi stânjeni pe bucureştenii care vor veni în agora, la următorul miting, cu duiumul.
Dacă unii vor constata că titlul nu are legătură cu mitingul, le pot spune că am plecat de la Reşiţa cu autoturismul în data de 05.03.2016, ora 23,00, am „prins” o ceaţă groasă prin Oltenia, soare la Bucureşti şi am revenit acasă în data de 06.03.2016, ora 23,00, pe o ploaie în averse, după ce am străbătut peste 1.000 km, distanţă care leagă Reşiţa de graniţa cu Germania. Una peste alta, mă întreb, cât or fi făcut colegii de prin Bihor?

În loc de epilog
Să le dea gândul bun parlamentarilor (am mari rezerve), mai aproape de români şi mai departe de Bruxelles, pentru a nu mai fi nevoit să revin la Bucureşti, stând rău cu fondurile filialei, dar dacă va fi să fie, cu mâinile în propriile buzunare, mai fac o deplasare şi… încă una.

Am onoarea!
Preşedintele Filialei Reşiţa a S.C.M.D.
Col.(r) Marin BUŢIU














Postări populare de pe acest blog

Soţia lui Iohannis avea baza de date cu copii de vânzare 27 Aug 2014 Carmen Lăzurcă - Iohannis a fost profesoară la Şcoala specială din Sibiu Liberalul Klaus Iohannis, candidat la Preşedinţie, este acuzat că împreună cu soţia sa, Carmen, a intermediat în anii '90 înfierea unor copii unui cuplu canadian despre a căror soartă nu se mai ştie nimic de 14 ani, bănuindu-se că ar fi fost traficaţi pentru organe. Înaintea intermedierii adopţiilor, soţii Iohannis aveau o radiografie completă a situaţiei copiilor cu probleme din judeţ ce puteau fi folosiţi ca marfă. Şi aceasta pentru că el, Klaus, era inspector şcolar, iar ea, Carmen, profesoară de engleză la Şcoala Specială din Sibiu. Dar liantul în această afacere era soţia lui Iohannis, cea care i-a adus pe canadieni să vadă copii, profesoară de engleză şi aspirantă la statutul de Primă Doamnă. Tânăra profesoară Carmen Lăzurcă s-a angajat la Şcoala Specială din Sibiu deoarece  nu primise repartiţie în oraşul Sibiu. Tânar
sâmbătă, 18 septembrie 2021 Multumim publicatiei Metropola Constanta   Noi proteste împotriva unei guvernări abuzive Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD)   reprezintă o organizație având ca obiectiv principal apărarea intereselor celor care, sub Drapelul Tricolor, au jurat credință României, iar dacă va fi necesar, o vor apăra „chiar cu prețul vieții”. Din păcate, cu mici excepții, aproape toate guvernele post-decembriste s-au întrecut parcă în luarea de măsuri antiromânești, în mai toate domeniile, cu precădere în ceea ce privește depopularea, înstrăinarea resurselor naturale, slăbirea puterii de apărare a țării. Mai mult chiar, se întrec în nerespectarea legilor  promulgate de președintele țării cum este cazul angajamentelor luate la intrarea României în NATO, ori a Legii 223/2015, referitoare la pensiile militare de stat care a adus unele reparații, absolut necesare, sistemului de pensionare pentru militarii rezerviști. Pe 3 septembrie președintele PNL a declarat că u
vineri, 1 ianuarie 2016 Noutăți OK privind încadrarea în grupele de muncă a personalului M.Ap.N. urmare a Ordinului nr. 123/2015 al ministrului apărării naționale La multi ani, tuturor!  Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  este prezentat pe  site -ul Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  Ordinul  este  acesta  si este prezentat integral si la finalul acestui material. Ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  stabileste noile norme metodologice privind incadrarea in condiții de muncă deosebite, speciale și alte condiții, specifice personalului militar, abrogând în același timp vechiul ordin al ministrului cu nr. M. 116.2002 care stabilea aceleași norme. La o analiză sumară a prevederilor ordinul ministrului apărării nr.  123/2015  rezultă un element (probabil) benefic si pt. majoritatea militarilor in rezerva/retragere, concretizat in  Art. 9 alineatele (1) si (2) , astfel: - Dupa cum cunoastem, in urma prevederilor vechiului ordin al ministrului apar