STIMATI COLEGI , REZERVISTI , INDIFERENT DE SISTEMUL DE CARE APARTINEM ,M.Ap.N , M.A.I. , SRI , JUSTITIE(PENITENCIARE ) , JANDARMERIE , DACA NU AR FI RAMAS IN PICIOARE / VALABILITATE ART. 111 DIN LEGEA 223 / 2015 , PRIN CONDEIUL CELOR CARE NE CONDUC DESTINELE CA TARA SI NATIUNE , AVAND DIN PLIN SPRIJINUL UNOR COZI DE TOPOR , CARE MAI DEVREME SAU MAI TARZIU LE VINE RANDUL DE A FI REZERVISTI ,SUNT CAZURI CONCRETE , CAND PRIN DIFERITE AJUSTARI POLITICE A VENIT TIMPULSA PUNA PUNCT ACTIVITATII , SUNT INCA IN POZITII FOARTE CALDUROASE , DEOARECE NU LE CONVENEA CUANTUMUL PENSIEI , ATUNCI , IN MOMENTUL DE FATA, DACA AM FI PRIMIT NOILE DECIZII DE RECALCULARE A PENSIILOR , AR FI CREsCUT NEGATIV CUM SE SPUNE ACUM MAI NOU CU 46 % .
DACA AM FI PRIMIT ACESTE BINECUVANTARI , DE RECALCULARI IN MINUS , CRED CA IN PIATA UNIVERSITATII NU ERA UN LOC UNDE SA MAI ARUNCI UN AC .
IN MOMENTUL DE FATA SUNT DIFERITE SITUATII CEL PUTIN CIUDATE . AI RAPORT DE PENSIONARE. SE INTOCMESTE DOCUMENTAIA ,AJUNGE LA C.S.P., DAR TE ANUNTA CA NU POATE INTOCMI DOSAR RESPECTIV CA NU AU NORMELE METODOLOCICE DE APLICARE SI ORDINUL COMUN DE PUNERE IN APLICARE A NORMELOR.
ALTI COLEGI,SUNT CHEMATI DE CATRE CSP SA RIDICE DOCUMENTATIA CU PRICINA PE ACELASI MOTIV .
ALTI COLEGI , SUNT ANUNTATI CA INCEPAND CU DATA "X ", SUNT TRECUTI IN REZERVA ,IN BAZA RAPORTULUI DE PENSIONARE FARA CA SA MAI PREDEA FUNCTIA IN TERMENUL PREVAZUT DE LEGE , APOI ,DUPA UN TIMP DE , SUNT CHEMATI SA PREDEA FUNCTIA .
PROIECTUL DE NORME , CARE A APARUT IN SEPTEMBRIE 2015 ,PANA ACUM CU "IMBUNATATIRILE RESPECTIVE "CU SOPIRLITELE DE RIGOARE ,MAI ADUC UN BONUS DE CRSTERE NEGATIVA CU 15%
DACA NU VOM FI UNITI SI SA RASPUNDEM LA UNISON , SA NE APARAM DREPTURILE NOASTRE , VOM CULEGE VANT SI PRAFUL DE PE TOBA.
MATERIALUL DE MAI JOS ESTE O REDARE FIDELA A CEEA CE NE ASTEAPTA. ATUNCI SA - I VEDEM PE CARCOTASII DE PE LA COLTURI CE VOR MAI SPUNE.
sâmbătă, 5 martie 2016
Formula finală de (re)calculare (a se citi "întru veșnică siluire") a pensiilor militarilor, așa cum a fost prestabilită prin O.U.G. nr. 57/2015 de către maneliștii politici ostili în totalitate Armatei Române! Dormiți in continuare în pace, stimați militari in rezervă și în retragere!
Formula este banal de simplă! Este redată de esența O.U.G.
nr. 57/2015 și care este următoarea: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare trebuie nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive. Așa își bat maneliștii politici joc de Armata României. Până la capăt. Punct!
Atentie insa la alt fenomen!
Maneliștii politici consideră cel mai probabil despre militarii
în rezervă/retragere că suntem fie analfabeți în masă, fie
retardați, fie o combinație între cele 2 categorii!
Vă explicăm!
Pe fondul nemulțumirilor din ce în ce mai
accentuate ale militarilor în rezervă/retragere, dar și ale
celor în activitate, au apărut diverse propuneri de amendare
în Parlament a O.U.G. nr. 57/2015. Foarte corect! Oare?
Nu ne referim la amendamentele deputatului Mircovici, ci la
altele care au aparut in ultima perioada pe diverse surse!
De exemplu,aici!
Si care nu sunt decat amendamente de tip inselatorie pe
față, menite doar să creeze impresia generală că acestea ar
respecta prevederile inițiale privind modul de calcul al
pensiilor militare stabilit de Legea nr. 223/2015 privind
Numai ca jonglarea amendamentelor determină cuantumuri
finale ale pensiilor recalculate, tot identice cu cele pe care le
avem actualmente în plată! Și care sunt calculate după
principii contributive!
Astfel încât:
1]. In cazul recalcularii dupa prevederile O.U.G. nr.
57/2015 neamendate: baza de initiere 65%, plafon maxim
85% cu tot cu procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara
, la care se adauga in mod distinct 10-20% pt. Ordinul
Militar, rezulta astfel:
- Furt de 15% fata de baza de initiere stabilita de Legea nr.
223/2015 privind pensiile militare de stat si care este de
80%.
Consecinte?
Un cuantum inferior fata de plafonul maxim de 85% in
cazul majoritatii militarilor cu o vechime totala (cumulata -
formata din vechimea efectiva plus cea rezultata din grupele
de munca) in serviciu mai mica de 45 ani.
Nu avem statistici oficiale, insa o analiza sumara a datelor
din evidenta membrilor oricarei organizatii de rezervisti, conduce la adevarul conform caruia dupa recalcularea pensiilor cu aplicarea noilor grupe de munca, ating 45 ani de vechime totala, in general militarii pensionati anterior anului 2001 (cei pensionati anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat). Si nici acestia in totalitate. In timp ce majoritatea militarilor pensionati in conditiile Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, nu au sanse ca dupa recalculare sa ajunga la 45 ani de vechime totala in serviciu. Si in aceasta situatie existând exceptii;
- Nu trecem cu vederea bineinteles, nici furtul celor 3-9%
pt. pensia suplimentara.
Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar
care devine egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani
de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating 85%
si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime
totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia
suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la
orice valori sub cele cuvenite (exemplu: un militar cu
vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare
un plafon de 80%. Are drept de 9% adaos pt. pensia
suplimentara, insa pentru ca ar depasi 85%, i se acorda
doar 5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind
furate efectiv);
- Sa mai fi vreun furt pe undeva? Cum sa nu?
La vechime in cazul celor cu peste 45 ani vechime totala (cumulata).
La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45
ani, devine egala cu zero.
Măgăria este o consecinta a plafonarii pensiei la 85%! De regula vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 90% plafon al pensiei (fara alte includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar). Insa, urmare a plafonarii la 85%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge la cur!
- Mai este vreun furt? Da.
In cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu existente in
Romania, calculul pensiilor de serviciu se efectueaza prin
raportare la veniturile totale obtinute (venituri inseamna
salarii + toate primele si sporurile salariale).
In cazul militarilor, bineninteles ca O.U.G. nr. 57/2015 a talharit complet notiunea de pensie de serviciu, raportand calculul pensiilor militare doar la salarii si nu la veniturile totale.
- In sfarsit, O.U.G. nr. 57/2015 neamendată, are si o parte
onesta: nu include in plafonul maxim de 85%, procentele de
10-20% care se acorda prin traditie prin lege separata sub
forma Ordinului Meritul Militar - respectiv in baza Art. 11
din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare), oricarui militar care se pensioneaza, sub forma de adaos la pensie, calculat insa strict in functie de vechimea in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar, si nu in functie de vechimea generala in munca. Element foarte important pt. încurajarea unei cariere militare. Intrucat vechimea generala in munca la calculul unei pensii militare este alcatuita din vechimea intr-un domeniu civil + vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar. Iar Ordinul Meritul Militar incurajeaza strict doar vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar!
Ce rezulta in final, dupa tot acest amalgam manelisto-
juridico-politico-matematic?
Exact formula prestabilita a recalcularii: o pensie
recalculată după regulile pensiilor militare trebuie nu
trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum
superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care
este calculată în mod paradoxal, după principii
contributive.
De retinut cinismul: in cazul O.U.G. nr.
57/2015 neamendate, calculele sunt realizate de asa
natura, incat in majoritatea cazurilor, dupa
recalculare, pensiile rezultate sa aiba cuantumuri
mai mici decat cele aflate actualemnte in plata.
Urmând sa ne fie mentinute in plata, de mila, tot
actualele cuantumuri calculate dupa principii
contributive. Tare, nu?
2]. In cazul recalcularii dupa propunerile de amendament
de tip înșelătorie la O.U.G. nr. 57/2015, rezulta astfel:
- Baza de initiere a calculului pensiei de 80% si plafon
- Baza de initiere a calculului pensiei de 80% si plafon
maxim de 100%, precum cele stabilite de Legea nr. 223/2015
privind pensiile militare de stat in original.
Aparent, pare sa fie corectat furtul din O.U.G. nr. 57/2015,
nu?
- Si acum, bomba! Per total, amendamentele de tip
inselatorie nu corecteaza nici un furt. Intrucat introduc si
procentele de 10-20% acordate urmare a obtinerii Ordinului
Meritul Militar, cu forta, tot in plafonul maxim de 100%.
Consecinta? Este exact furtul Ordinului Meritului Militar!
- Se mentine in continuare furtul celor 3-9% pt. pensia
suplimentara.
Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar
care devine egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani
de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating
100% si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la caz orice valori sub cele cuvenite (exemplu: un militar cu vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare un plafon de 95%. Are drept de 9% adaos pt. pensia suplimentara, insa pentru ca ar depasi 100%, i se acorda doar 5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind furate efectiv);
- Se mentine in continuare furtul din vechime in
cazul celor cu peste 45 ani de vechime totala (cumulata).
La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45
ani, devine egala cu zero.
Dup cum am precizat la punctul anterior, de regula (dar nu aintotdeauna), vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 105% plafon al pensiei (fara ale includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar). Insa, urmare a plafonarii la 100%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge si in varianta amendata, din nou, la cur! [De altfel, limitarea la 100% reprezinta un defect major si al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original, exact din motivul mentionat la acest subpunct: furtul vechimii celor cu mai mult de 45 ani de vechime cumulata/totala].
- Se mentine in continuare si furtul raportat la
modul general de calcul al pensiilor de serviciu in
Romania.
Dupa cum am precizat la punctul anterior, in cazul tuturor
celorlalte pensii de serviciu existente in Romania, calculul
cuantumurilor se efectueaza prin raportare la veniturile
totale obtinute (venituri inseamna salarii + toate primele
si sporurile salariale).
In cazul militarilor, bineninteles ca amendamentele
inselatoare la O.U.G. nr. 57/2015, nu s-au atins
de talharia existenta in ordonanta, in cazul militarilor
modul calcul al pensiilor de serviciu, raportandandu-se doar la salarii si nu la veniturile totale. Pensiile militare devenind astfel orice, doar pensii de serviciu, nu!
Ce rezulta in final, dupa toate aceste amendamente de tip
inselatorie manelisto-juridico-politico-financiara?
Ati ghicit! Este exact acelasi rezultat impus de O.U.G. nr.
/2015 prin formula prestabilita a recalcularii: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive.De retinut si aici cinismul: in cazul amendamentelor de tip inselatorie la O.U.G. nr. 57/2015, calculele sunt realizate de asa natura, incat in majoritatea cazurilor, dupa recalculare, pensiile rezultate sa aiba cuantumuri practic identice cu cele aflate actualmente in plata. Si care sunt calculate dupa principii contributive! Tare si smecheria asta nu, nu?
Așa își bat maneliștii politici joc de Armata României. Până la capăt. Punct!
Dormiți in continuare în pace, stimați militari in rezervă și
în retragere! Suntem in numar de cca. 170 000 (din care
minim 30 000 doar in Bucuresti), dar cunoastem ca la
protestul din 6 martie, 169 000 vor ramane la telenovele
acasa, preferand sa doarma in izmene, visand ca vor face
treaba in locul lor doar ceilalti 1 000. De aceea, ne si iau la
misto mereu, manelistii politici!